Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Olihan toi narinahela hieman loppu :D Ja oli muuten tiukassa. M12 kierretangosta lähti kierteet. 20t prässillä kuulu vain pamaus ja hela liikku ehkä 5mm, sit isolla paineilmavasaralla hellää käsittelyä ja sit takasin prässiin ja kunnon pamausten kanssa lähti irti.
    Uusi meni ihan helposti paikalleen.
    Sit pitäs vaihtaa vielä EGR venttiili ja käydä pyöränkulmat säädättää ja takasin konttorille.
    https://imgur.com/vQGxj5G
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eteen vaihdettu BR9 jarrut. Ei mennyt kuin Strömsössä. Netti sanoo, joo 18" vanteet mahtuu ihan hyvin koska Police mallissa on kans 18" vanteet. Niin Police mallissa on peltivanteet, ei alumiini. Noh nehän otti vähän vanteeseen kiinni ja hyvin lähti liimapainot vanteen sisältä. :D:D
    Noh rälläkällä vähän satulan kiilloitusta valupurseen/muotin kohdalta pois ja hyvin mahtuu pyörimään.
    Samalla vaihtu etunavat, kuskin etuvetari joka olikin alkanut roiskimaan rasvaa ympäriinsä.
    Asennus oli helppo, vanhat pois ja uudet tilalle. Ainut mitä joutu muokkaa, oli olka-akseli, minkä pultin reiät piti porata 14mm kokosiksi. Vanhemmissa reikä on 12mm kokonen.
    Isoin ongelma oli ruosteessa olevat c-sokat mitkä piti jarruletkuja korissa kiinni... :mad::mad:
    Lopullinen koeajo vielä suorittamatta, että kuinka pysähtyy. Mutta veikkaan että ero lopussa oleviin 345mm jarruihin on iso.
    Hieman otti kiinni.
    [​IMG]
    Maalit lähtenyt pois, niin rälläkällä vähän satulan kiillotusta.
    [​IMG]
    Tuolta ne näyttää alla. Aika isot...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.10.2021
    Isamu, isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Sopivasti istuu
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Seuraavana projektissa olisi jäähdyttimen, ilmastoinnin lauhduttimen, jakopään yms vaihto Ja samalla varmaan pitäs vaihtaa koneen kannattimet. Ai miksi? Koska LX korisissa etuperä on kiinni (öljypohjassa) koneessa... eikä rungossa.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jalkatiloihin vähän lisää valoa. Muuten sisällä näkee hyvin, kun on ledit joka paikassa. Mutta jalkotiloihin tiputtaa jotain, niin ei näe mitään.
    Eli Motonetistä tollanen hieno 12v RGBW-nauha, sille asennuskisko, missä on muovi päällä hieman himmentämässä ja hajottamassa valoa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6502400/AX4-auto-LED-valonauha-12-V
    Noi toimii 2 x 9v paristolla, mutta heivaan paristot mäkeen ja kytken noi sisävaloihin kiinni.
    Led-nauhan päästä saa vaihtaa hienosti erivärejä... :D
    Koesovitus kuvissa on valot on kirkkaammat kuin silmille.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Isamu, isalmela, impala-63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aika timakan oloset on noi etujarrut. Kunhan pääsee vielä kokeileen maantielle.
    Tosin poljin tuntuma on edelleen, että eka tuntuu ettei ota, sit poljin vajuu vähän alaspäin ja tuntuu että ottaa kunnolla. Vähän kaikkialla puhutaan, että olisi normaalia näissä ettei polkimessa ole oikein mitään tuntumaa....
    Vois kokeilla 1" pääsylinterin sijaan 1.06" SRT kokoa. Tosin 1.06" pääsylinterissä on M14x1.25 lähdöt, kun vanhemmissa on M12x1.0. Tosin noihin näyttäs olevan adaptereita hydrauliikkaliikkeissä.
     
    Muokattu: 16.10.2021
    isalmela tykkää tästä.
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Joskus jarrutuntuma paranee sisäänajon jäljeen.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Veikkaan et paranee. Mutta kun vaihtaa taakse vielä isot BR9 satulat, niin taitaa loppua 1" pääsylkystä kyky. Noh selviää kokeilemalla. Tosin mietin, paljonkohan noi isommat jarruputket vaikuttaa. Ei letkut vaan just putket.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Möhköfantti muutos- ja vuosikatsastettu. Pyöränkulmat säädätetty. Takaa ei pystynyt säätää aurausta. Toinen pultti niin jumissa, etteivät uskaltaneet aukasta. Ja toinen on jo aikasemmin katkennut ja hitsattu takasin nippuun... WTF....
    Taidan ens kesänä rempata koko takapään ripustukset ja puslat.
     
    Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Peruutusvaloihin Osramin ledit, niin näkee paremmin. Vaikka kuvassa ei eroa huomaa, niin ledit on paljon kirkkaammat ja valkoisemmat. Vasemmalla hehkulanka ja oikealla ledi.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.10.2021
    Isamu tykkää tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tranzformer boxia testattu 1/8 maililla. 9.7s ja olikohan 107kmh... oli hieman tekemistä kitkoilla jäisessä rampissa :D Ja olin täysin unohtanut kuinka manuaali vaihteita käytetään ratista +/- näppäimillä... ja tuntu että jotain repee irti, jysäytteli siihen malliin vaihteet päälle.
    Ehkä parempi kun keväällä jatketaan kokeiluita. :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vanha Gopro 3 kamera, Puuilosta magneetti, M6 pultilla yhteen ja auton pohjaan kiinni.
    Pitää siirrellä kameraa alustassa, jos löytäs mikä siellä ravistaa/vatkaa. Kardaanintukilaakeri se ei ole, kun se on syksyllä vaihdettu. Testi videolla ei ainakaan perä tai takakelkka hirveästi näyttänyt liikkuvan.
    Toivon, että se on moottorin/laatikon tukikumit. Koska jos ei ole, niin sit turbiini,laatikko tai jakolaatikko..... $$$... :(
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eipä ole talvella paljon muuta tapahtunut, kuin tullut kilometrejä. Ehkä olisi kannattanut korottaa autoa yks 5cm, tuntuu jääpaukut, vallit yms hakkaavan etuapurunkoon/vakaajaan aikalailla. Saa nähdä missä kunnossa on.
    Ovipaneeleihin asentelen ledejä kahvan ja heijastimen taakse, myöskin R/T lätäkkövalot ja El-wiret oven paneelin saumaan a´la Mercedes :D:D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kustom STW ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Trufiber A23 konepeltikin vaihdettu. Miettiä millä sen vetää mustaksi, maalauttamiseen ei riitä nyt budjetti, toisaalta ei haluaisi sotkea sitä kilikalipullollakaan, ehkä teippaus voisi olla.
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Onko siin siis jokin langaton mikki jollain tarralla vai klipsillä kiinni? Hyvinhän tuo ainakin kuuluu.

    ed: tosiaan Rodehan siinä alkutekstissä lukeekin :D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ihan pitkällä 3.5mm johdolla vedetty takapuskurilta puhelimeen. Eli puhelin, Roden TRS-TRRS adapteri, 5metrin 3.5mm johto ja Roden Lavalier GO mikki missä on tuulisuoja päällä.
     
    Muokattu: 2.11.2022
    hartsa69 tykkää tästä.
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Reilu vuosi sit annoin tytölle wanhan (-95) Golf Vr6 syncron. Koska eihän nyt kukaan tollasesta vanhasta romusta mitään maksa. Noh eilen Golpero jatkoi matkaa 10 vuoden seisonnan jälkeen eteepäin sellasella hinnalla, etten ois uskonu.
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  20. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Joo, käytettyjen autojen (sekä monen muunkin asian) hinnat on ihan ihmeelliset.

    Mulla 2005 subaru legacy ja niidenkin hintoja katselee niin en myis omaani alle 4ke :rolleyes: 18-vuotias subaru!
     

Kerro tästä muillekin!