Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Jos auto liike saa myytyä sen jenkki harraste auton vaikka 15 kuukaudessa niin siinä on pienempi arvon alenema kuin 1.5 kuukaudessa myydyssä käyttöautossa.
    Itselläni on pari kallista autoa ollut myynnissä vuoden verran enkä ole edes ajatellut et pudottaisin pyynti hintaa.
    Koska tiedän kohderyhmän olevan todella pieni ja pidän todennäköisempänä että myyn nämä ulos.
    Sitä aikaa odotellessa kun jenkkiautoa hakiessa saa rahaa mukaan.
     
    isalmela, Stang_81 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Otetaan heti yhteyttä rollercamiin, kun alkaa tuntua siltä että on hyvät neuvot tarpeen. Hän varmaan kertoo oikeat hinnat sujuvasti...:cool:
     
    Kruunusaari, Rollercam ja Isamu tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mahtuu, mutta ei niitä onneksi tarvii lukea.
     
    Rollercam, esmi ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Sen pitäisi tarjota tuota "tietämystään" autoliikkeille:D
     
    Rollercam, esmi, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/gmc/sierra/12468874

    Hytin takana oleva pätkä, liekö jonkun koripajan tekosia vai ihan tehdaslähtöinen juttu?
    Ainakin kuvan perusteella näyttäis olevan ihan irrallinen osa lavan ja hytin välissä
     
  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Ässä., isalmela, Artsi Bunker ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Joo no kyllä rollercam,vaikkakin tietty tahallaan pistää ärsytystä kiihkeimpiin viiksiinsä virnuillen,on oikeilla jäljillä siinä suhteessa että kohde on sen arvoinen millä sen saa muutettua käteiseksi elikkäs jenkkihinnastojen mukaan viidenkympin ison vihreäselkäisen Challe ei tarkoita että sen voi käydä pankissa vaihtamassa setelinipuksi siellä saati nyt täällä missä moisilla hinnastoilla voi pyyhkiä...
    Ajat on käymässä vuosi vuodelta ankeammiksi paljon halvemmillakin harrasteautoilla olipa miten hienoja tai harvinaisia tahansa,kas kun ne ostajat puuttuu ja nykyisetkin hiljalleen mullaksi muuttuu noin hienosti runoillen eli harrastajien keski-ikä sen kun kasvaa ja luonnollinen poistuma joko korjaa tai harrastamiset vaan loppu muuten jolloin kalustoa tullut ja tulee myyntiin hurjasti ja meitä kiinnostaa tietty Eu,Britannia kuin USA tai vaikkapa Kanada,Australiakin etusijassa tässä tapauksessa,siis maita
    joissa saasterajoitukset päivän kuuma aihe,aivopesun pääkohde ja rahastamisen sampo josta
    tietty seuraa kalustosta luopumista niin käyttis kuin harrastepuolella ja kun uusia tulijoita rinkiin ei tahdo olla eikä tulla vaikuttaa se toki kaluston hintaan...siis jos eroon meinaa päästä ja todellakin,jossain vaiheessa ollaan tilanteessa että ottajalle annettava rahaa.
    Kyllähän nettiautossa voi listahintoja pyytää ja kunto+harvinaisuulisää vuositolkulla,mikäpä siinä tai uhitella ulkomaille myynnillä...joissa täsmälleen sama tilannekuva ihan omissakin jo sielläolevissa kulkuneuvoissa mutta tietty jos Venäjälle saa myytyä tai johonkin Burkina Fasoon niin sitten .

    Miksikö ostajalle rahaa,siksi että jos ajaa ei enää saa vapaasti ilman lisämaksulappuja tai kaupunkien keskustoihin ollenkaan ja polttoaineiden hinnat pomsahtaa pomsahtamistaan niin vähiin käy ostajat....ja sama juttu se on kaikkien polttomoottoriautojen kanssa muutenkin olipa pihassa vaikka Folkkari, Ford,Ferrari tai Fiiatti,samaan sulatusmonttuun menee dieselitkin Mersusta Mitsubishiin noin kirjainleikkinä.
    Kaikkien yhteinen nimittäjä on väärä käyttövoima!

    Jopa omistamisesta saattaa tulevaisuudessa joutua maksamaan pahimmassa tapauksessa ellei siihen saa jotain erikoislupaa..maksullista tietty..eikä taida tarralappuilukaan onnistua tai sähkömoottorikonversiot kun ei tehdastekoinen ja löydy viralliset törmäysluokitukset ym käytännössä mahdottomat todistukset !
    Automuseoissa näemme aikansa kuvia ja sinne taltioidaan parhaita otoksia sieltä täältä vähän maasta riippuen.
    Saako näyttelyautoja rakentaa edes rakentamisen ilosta ...ehkä jollain erikoisluvalla ja vakuutuksella ettei liikennekelpoinen.
    Tämä tarkoittaa toki myös tuuniki ja tarvikeosapuljujen pikaista katoa kuin osavalmistajienkin vähenemistä rajusti,ei kait tuokaan salaisuus ole jos asiakkaat loppuu eikä harrastevehkeitä häävisti tai edes ns länsimaissa ajoautoina häävisti muita kuin sähkiksiä,vetyautoja tms.
    Käyttöautoja 2000luvulta toki tekohengitetään pitkään kehitysmaissa ja osiakin valmistetaan jollain tasolla jossain sekä käytetään puretuista joita rahdataankin taatusti hirveästi Afrikkaan,Intiaan,Venäjälle ym käyttöön ja myyntiosien purkuun maihin jotka kintaalla viittaavat sähköautoille tai päästöille muutenkin ollen oiva bisnes kerrassaan eikä tavara lopu,päinvastoin.
    Aikaskaala ehkä 10v-15v päähän niin ollaan viisaampia tai ehkäpä se on jo loppu silloin,enempi muistelujen varassa ja ihmiset sähköautoissaan onnellisia.
    Nykyiset ipanat ei jää kaipaamaankaan perinteisiä eikä teistäkään nuorimmat ,nämä unohtuu nopsaan jo pakostakin.

    Luonnollisesti tämä saa ampiaispesän täällä liikkeelle mutta en minäkään tämmöisiä halua,onpahan vaan ilmassa semmoista tuntua ollut jo pidempään nenään ja taivaanrannassa tummaa perinteisille voimanlähteille,jopa näille Euro5 ja 6:sille jotka ns kehitysmaissa lähinnä tulevaisuuden halpoja oivia kulkupelejä...täältä.
    Sähköautosta en ole henk koht kiinnostunut eikä varaakaan jos ei halvimmissa minin kokoisessa koirankopissa halua matkustella Mr Bean tyylisesti eikä voimanlähde muutenkaan miellytä kun ikänsä tottunut tilaan + perinteiseen pärinään ja tuo sähkön hintakin näyttää kaikkea muuta kuin lupaavalta autoilla kovin edullisesti tai lämmittää ..no edes polttaa turhia valoja.. jo nyt saati tulevaisuudessa (sähköyhtiöt tietää että kulutus tulee nousemaan rajusti,miksei siis hintakin=$$$)ja ne polttomoottoristen verotkin siirtyy nätisti sähkiksiin hallituspäätöksellä,mistäs muuten rahaa kerätään liikenteestä jos ei polttoaineista saa enää tarpeeksi?
     
    Muokattu: 18.10.2021
    ZZ20, Rollercam ja leivonharri tykkäävät tästä.
  8. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  9. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Oma veikkaus on että ollut alun perin joku rahtilava päällä kun takavetoinenkin. Olisko Suomeen tullessa kikkailtu tuo lava jatkopätkineen selkään? Voi olla mielenkiintoinen kampe ajella talvella takavetoisena.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Takavetoisia on enemmistö kuorma-autoista.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jostain sain sellasen käsityksen, että tällaiset on nykyään sallittuja, ja näitä on aika paljon jo tehtykin ja tekeillä koko ajan lisää. Esim. pikkubemariin V8. Näitä on kai jo useampi leimattu.

    Kai nuo yrittää saada kovaa hintaa, ennen kun yleistyy.
     
    Isamu tykkää tästä.
  13. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jossain päin normaalimpaa maailmaa kai ihan yleinenkin swappi? Ruotsi, Englanti..?
     
  14. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Totta. Näissä vain taka-akselimassa aika olematon ja ulospäin leveämpi taka-akseli verrattuna etu-akseliin saa peräpään helposti omille jäljilleen ja kiinnihän se jää vaikka tasa maalle liukkaalla/auraamattomalla. Normi kelillä ei ongelmia mutta kun joskus pitää ajaa on keli mikä on. Olen reilu kymmenen vuotta tuollaisella ajellu, tosin 4x4 ja noin 50cm lyhempi.
     
  15. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Okei ihan mielenkiintoista. Olisi hienoa tietää kuinka nuo prosentti ja kg/kW säännöt on saatu pysymään aisoissa. Hyvä että luovuutta riittää.
     
    hartsa69 tykkää tästä.
  16. SMP

    SMP 1st gear

    Escortin ilmoituksessahan sanotaan, että aikanaan poikkeusluvalla rakennettu.
    Tanesta ei sen kummempaa ole mutta eikö noissa 3.0 V6 ole ollut yhtenä vaihtoehtona?
    Tuommoinen saaste-302 ei tehoiltaan juurikaan poikkea euro-V6:sta, joten eihän se nyt ole temppu eikä mikään leimata kasia keulalle.
     
  17. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    V8 tanet perustuu Aussi 4.1 suoraan kutoseen, wiki tietoa; mk3 tc ei ollu 3 litrasta v6
    Ford Australia built its own versions using both the UK four-cylinder engines (1.6 and 2.0) and locally made inline six-cylinder engines (3.3- and 4.1-litre)
     
  18. auburn

    auburn Gearhead

    Tuo Escortti on siis oikeasti BMW 540i, johon on laitettu Escortin kori.

    Minusta tuollainen ( tai tuo sama ) oli keskeneräisenä Overdrivella myynnissä, kun omistaja oli muuttamassa jenkkeihin joskus takavuosina.

     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mikähän näissä aina on ettei osata sitä kilometri lukemaa antaa. Lyödään aina se maili määrä ja teksteihin sitten kirjoitetaan että mittarilukema maileina. Yleensä saa viedä mittaristosta vaihdettua us/metric. Tietysti tuleehan tuosta se illuusio että vähemmän ajettu kuin todellisuudessa onkaan.
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    En tiedä kenen tekosia on mutta tökerötoteutus, joskus kyseistä yksilöä tuli livenä ihmeteltyä työmaalla, ”jatkopalat” lepattaa jo tyhjäkäynnillä.
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!