Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Jotenkin tulee kaipuu vanhaan aikaan kun autoissa oli vielä "nännimankat" ja olit melkoinen "pröystäilijä" jos autossasi oli sellainen usealla liukusäätimellä oleva taajuuskorjain....vaikka olihan se maailmanmeno silloin paljon mukavampaa, kukaan ei pahoittanut mieltään jonninjoutavista asioista....( nykynuorisohan joutuisi terapiaan kohdatessaan tilanteen jossa c-kasetin nauhan soitin imaissut....tarvittaisiin tukihenkilöitä ja assistant project managereita poistamaan nauhaa koneen syövereistä samalla kun kuvataan somevideota nettiin....)
     
    Muokattu: 13.12.2021
    karhu01, roadmaster95, hartsa69 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Juurikin sain kerättyä riittävästi old school autohifi kalustoa. Paluu vanhaan hyvään onnistuu vielä tällä saralla.:)
     
    Zejk1 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  3. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Niin oliko tässä nyt kyse henkilöstä joka oli sitoutunut ostamaan sähkönsä pörssihinnoitellusti kiinteän sähkönhinnan sijaan?
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Luultavasti. Ja vielä on täytynyt haluta ladata auto kotona pörssisähköllä juuri kalleimmalla hetkellä. Elämä on valintoja mutta mahtaako oikeasti löytyä yhtään noin tyhmää auton käyttäjää todellisuudessa? Ja olisiko tuo oikeasti onnistunut vaikka yrittäisi, koska sähkön hinta ei ole maksimissaan kuin tunnin tai muutaman, kotilatauksella ei ehdi ladata akkua täyteen niin nopeasti.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  5. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ekvalisaattoriksi alias Boosteriksi sanottiin sitä vahvistimen tapaista joka pultattiin yleensä kojelaudan alareunaan,siihen vaihdekepin eteen suurinpiirtein tai pikkasen sivuun rystyslinjalta.
    Mitä enemmän liukusäätimiä niin tietty parempi tai ainakin paremman näköinen ja hienoimmissa oli ledivalojakin välkkymässä discotyyliin ja jotkut välkytti sitä enempi mitä enempi voluumia väänsi tehontarpeeksi ynnä jumpsutusta...niin ja räppiähän ei onneksi ollut
    tänne vielä ilmaantunut eli kuunneltiin Hurriganesia suomesta ja ulkomaan elävistä vaikkapa Uriah Heeppiä tai Boney M:ää esimerkkeinä.
    Kasettisoitin...joo-o....lukemattomia variaatioita tietty ollaanko 70 vai 80 luvulla mutta perushemmo luukutti Roadstareja,niitäkin löytyi jos jonkinmoista mallia ja tylsä isäukko tai ammattiautoilija kuunteli Phillipsin ULA perusratioita tietty kun ei kasettitarpeita.
    Roadsatarien lisäksi mulla muistaakseni oli Hitachin radiokasettisoitin ja tietty auto reverse!!
    Sharp ainaskin oli joka piti ostaa ammattikouluaikana Lapuan linja-autoasemalta,siinä oli joku tv-radioliike silloin ..siis 80 luvun alkupuolella,se ei kääntänyt vaan sylki kasetin ulos päättyessään ja syötettiin poikittain.
    Joku Sonykin oli jossa oli aivan jumalattomasti pieniä nappuloita joiden käyttöön olisi tarvinnut suurennuslasia suurinpiirtein ja pysähtyä etsimään+painelemaan oikeaa ,semmosia neliskulmaisia joita kun painoi niin vielä pienempi merkkivalo toiminnasta syttyi näyttöön ja tietysti näissä jo mainostettiin tyyliin 50-50 w powereita ja tämä mainostyyli jatkuikin pitkään että oli turbo poweria,super poweria ja jos vaikka mitä power amplifieria eli ne erilliset jäi unholaan useimmiten niistä alkuaikojen parin kolmen watin soittimista jotka kaipasikin lisävahvistinta.
    Paras kasettisoitin oikeasti oli Suomen oloissa tietty se joka pakkasaamuna joko A:teki heti nauhasilppua ja sylki kasetin ulos B:räpsi auto reverseä eestaas kunnes myös silppusi nauhan eikä kasetti tullut edes ulos C:käynnistyi venytellen omaan tahtiinsa pikkuhiljaa vetristyen kilometrien myötä D:kuin palmun alta vaikka -25c ulkona eli myös autossa.

    Miettikääpä mikä paras vaihtoehto ja se että 39,90mk maksoi äänitetty kasetti joka silppusalaatin jälkeen omasi mielenkiintoisia väristyksiä ym muutoksia alkuperäiseen ,siis jos sai edes pelastettua.
    Yhtä paljon tietty vitutti kaverilta kopioidun kasetin täystuho.
    Nykyrahana tuo ois tietty 40euroa,näinhän ne markat meni euroiksi käytännössä!!

    Stereoita ei kannattanut jättää muuten yöksi huutamaan itsekseen tai kovin moneksi tunniksi,imivät mehut patterista nopsaan jos kytkentä siis semmoinen ettei virtalukon takaa joka taasen oli vähän hankala määrätyissä tilanteissa ,helpoin oli ottaa suoraan akulta ja sulake väliin joka usein löytyikin radion plusjohdosta valmiina.
    Kaiutin variaatioitakin piisasi oviin upotetuista hattuhyllyyn upotettuihin ja pallokaiuttimia ym pinta-asennusämyreitä ja oli niitä PELO kattokaiuttimiakin mutta ne oli uusinta uutta ja en muista kuin mainoksissa nähneeni,kalliitkin vissiin olivat.
    Jos rahaa oli ja halusi Elvistellä niin Alpinet taisi olla SE merkki eikä Pioneerikaan huono valinta ollut ,nämähän oli oikeasti Euroopassa/Japanissa tehtyjäkin vielä eikä missään Kiinassa tai Vietnamissa lähes merkki kuin merkki ja Philpsitkin Hollannissa suurelta osin mallistoiltaan.
    Joo,ei ollut USB tikkuja,CD eikä muitakaan reikiä etupaneelissa ja digitaalivirittimetkin tuloillaan tyyriimpiin peleihin mutta helpoin ja paras oli kyllä perus nuppiviritys.
    Sitten tulikin jo kannettavia CD soittimia jotka sai pistokkeella(jos oli reikä)autostreoihin ja virta paristoista tai tupakinsytyttimestä mutta hienoin keksintö oli c kasettimuotoon tehty adapteri,muistaako kukaan?
    Sitten menikin kaikki pilalle ja c kasetit katosi ja soittimet digitaalisiksi leluiksi,nythän niissä ei oo aikapäiviin ollut edes CD soitinta vissiinkään?
     
    Muokattu: 13.12.2021
    karhu01 ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  6. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    cd soitinhan on yhtä harvinainen kuin vhs kasetti. Jokin aika sit nolasin itteni kunnolla gigantin naismyyjän edessä kun menin kyselemään tallentavaa digiboksia rikkoutuneen tilalle...no onneks oli vaan paskaks menny hdmi johto. Muutenhan olis joutunu ottaa jonkin huonosti toimivan suoratoistopalvelun vai mikä se netti tv nyt onkaan.
     
    f34, Kustom STW, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. -late-

    -late- Gearhead

    Se on kyllä yks helevetti ko teinin laatikko-volovossa on semmonen puulaatikko kontissa ettei mahdu edes kaljaloota. Sisälle on otettava ja sen tietää miten siinä matkalla käy.

    Mullaki vanhemmassa kaukossa kontissa luukun takana puolen kymmentä mustaa laatikkoo ja hitokseen kultaa ja liittimiä. Ja kun unohtaa ration hetkeks mutelle niin taas prkl tietää miten siinä käy.

    No ei mitenkään kun se loota on volovossa. Tässäkin mielessä sähkärit on parhaita.
     
    Muokattu: 13.12.2021
  8. aircool

    aircool 3rd gear

    Meillä on vaimolla vm. - 20 volkkari t-cross hienolla kosketusnäyttö mediakeskuksella. Paikat löytyy kaikenmaailman muistitikulle ja puikoille, positiivinen ylläri oli cd-levyn reikä hanskalokerossa. Meitsi voi kuunnella ganesia ajellessa, en oikein noihin muistitikkuihin ole innostunut.
     
  9. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Blaukkarilla on tommonen normaalin näkönen:

    [​IMG]

    Becker ei taida enää autoradioita tehdäkään?
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos katsoo loppuun asti niin se vastaa tuohon kysymykseen eli ei, sillä oli itsellä sähkössä kiinteä hinta. :rolleyes:

    - Jani -
     
    Roger that tykkää tästä.
  11. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Aivan Youtube-klipin alussa Miika-Karpo puhuu sähkön 1€/kWh:n "spottihinnasta" ja 30 kWh:n sähkönkulutuksesta sadalla kilometrillä (talviolosuhteissa).

    Missäs palstan virallinen sähköauto-uskovainen "meidän kaikkien e-ystävä" Rollercam nyt on kun häntä tarvitaan? Eikö hän esittänyt väitteen n. 5-6€/100km kustanteesta sähköautoilla, muistanko väärin?
     
  12. leemu

    leemu Gearhead

    Jospa se kyllästyi meuhkaamaan yksinään, kun lie 9/10 on ohittanut sen niin, ettei viestit näy:poff:
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Voiko täällä laittaa jotain estoja että kenen vistit näkyy? :eek:
     
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Autohifistä sen verran että siihen aikaan kun soitinkuume oli itsellä pahimmillaan niin kuvassa näkyvät Concord'it olivat sitä ns kuuminta hottia (kansansanonta Pornaisista). No eipä mitään, viime vuonna eräs paikallinen nostalgiahörhö halusi välttämättä ostaa nuo 80-luvun alun laitteet joten vanha toteamus siitä että aika tavaran kauppaa pitää joskus näemmä kutinsa.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.12.2021
    Roger that tykkää tästä.
  15. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Ei näy sähkäriadvokaatti Rollercamin viestit edes hakemalla? Outoa. Toimiiko teillä? Melkonen Runeberg se on. Mutta Suomessa on jokaisella mielipiteen ja sananvapaus. Ja sitä vapautta pitää näin isänmaallisena patrioottina kunnioittaa. Trollercamista kun saa myös hyvät naurut. Upea sketsihahmo, palstan kaikkien aikojen paras tähän asti?

    Ulkomuistista heitän, että trollercamin esittämät speksit oli 25 snt/kWh ja oliko sähkärin kulutus 20kWh/100km? Se tekee 5€/100km. Miika-Karpo väittää 30€/100km. Iso ero.
     
    Muokattu: 14.12.2021
  16. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    RollerCamista on moneksi. Roger out.
     
    Muokattu: 14.12.2021
    Roger that tykkää tästä.
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Roger twat
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Roger Roller.
     
    Roger that tykkää tästä.
  19. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Kymälahden Drake Drum? Itärajan korein ukkosorsa.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tosielämän lukuja. Aivan alusta asti en käyttänyt automaattista kulukirjanpitoa, mutta viimeiset 69 658km on taustajärjestelmät keränneet kaikki ajot ja kulut.
    AC lataukseen on mennyt tuolla matkalla 1652,34Eur
    Superlataukseen 517,76 Eur
    HPC ja pikalataukseen 304,06 Eur.

    Tuosta voi laskea latauskulut per 100km. Elävästä elämästä eikä esson baarista.
    Koska ajan paljon pitkää matkaa, kulujani nostaa nuo Super- ja HPC lataukset. Normi pulliaisella "polttoainekulut" luultavasti jonkin verran matalammaksi kuin minulla.

    Minulla sähkökulut siis tuolla ajomatkalla on olleet 3,55 Eur/100km.

    Alkuaikoina minun sähkökulut olivat huomattavasti pienemmät kun jaksoin hyödyntää hotellien ilmaisia latauksia sekä muita ilmaisia tai hyvin edullisia latauksia runsaasti. Mutta loppujen lopuksi ajaminen noilla on kuitenkin niin halpaa että enää en viitsi asiaan paljonkaan kiinnittää huomioita.
     
    Kruunusaari, Roger that, Kowalski ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!