Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    E-sorsa?
     
    Roger that tykkää tästä.
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Nissan Almera 2001. Siinä on akku. Käynnistysakku.
     
  3. leemu

    leemu Gearhead

    Profiilia vilkaisin, niin näyttää, että on lähettänyt 0 viestiä, outo juttu..

    Joo, näppäät nimimerkkiä ja avautuvasta valikosta painat ohita, niin lakkaa näkymästä.
     
    Roger that tykkää tästä.
  4. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Ei muuten taida löytyä Kaarnenkaan raikkaita mielipiteitä enää mistään?!

    Esim. pieksämäkeläisen nuoren-kapinallisen kuminpolttajan, sakkolappu-Xarperin kommentit kyllä löytyvät vaikka onhan silläkin melko omanlaisiaan ajatuksia harrastuksesta ja jänniä palstahäppeninkejä joidenkin paikallisten roddarien kanssa.

    DX:lläkö vastaus OD-outouteen?


    Siis v*ttu bannattiinko Kaarne ja Rollercam sekä deletoitiin niiden kaikki viestit OD:ltä? Kenen toimesta ja millä perusteella? Mitä sääntöjä he muka ovat rikkoneet tai keitä loukanneet kommenteillaan?

    V*ttu niinkö on Suomessa jo meininki, että "suvaitsevaiston" sensuurikoneisto on iskenyt OD:lle alkaen rajoittaa täälläkin mielipiteiden ja sananvapautta? Ei ole isänmaalla valoisa tulevaisuus jos näin on, voi prkl!
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Sama IP-osoite?
     
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Keskustelupalstan säännöt kun lukee niin kyllä perusteluja löytyy ihan tarpeeksi.

    Enemmän mua ihmetyttää että näinkin pitkään meni.
     
    Kruunusaari, isalmela, Catiska ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Siis tä?! Isät, isoisät ja isoisoisät taistelivat verellään Suomen vapauden puolesta, ja nyt jo täällä OD:lläkin kaikenmaailman puuttinit alkaa rajoittaa mielipiteen ja sananvapautta?!

    Rollercamihan on palstan kohteliain koskaan. Ehkä vähän yksinkertainen, mutta piti kaikkia ystävinään. Kaarnellakin omanlaisensa mielipiteet, mutta siihenhän kaikilla on oikeus.

    Mites se "Ohita"-toiminto? Pakottaako täällä joku jotakuta toista pistooli ohimolla lukemaan jonkun toisten mielipiteitä ja jos ei jonkun toisen mielipiteet ja näkemykset juuri satu itseä miellyttämään? Ei pakota. Ei sellaista pakkoa ole Suomessa olemassakaan.

    Rikkooko tämä BRAKE DRUM:in minuun kohdistuva vit*uileva kommentti OD:n "älä mene henkilöön"-sääntöartiklaa X.X.X? Rikkoo. Yksiselitteisesti. Miksi häntä ei bannata ja hänen viestejään poisteta?
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kauankohan menee seuraavan bannissa :D
     
    Kruunusaari, isalmela, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. mcmies

    mcmies Gearhead

    Roger that tykkää tästä.
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    * Kuinkas se tuossa toteutuu se paljon huudettu sukupuolettomuus.. :p

    Ja mitä tulee saman henkilön tai oletetun täällä vänkäämiseen, niin kyllä kielenkäyttö voi (tai pitäisi) olla yksi bännin syistä, vaikka kuinka laittaisi osaan kirjaimista * ..
     
  12. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Mulla kun on sen verran iso tuo sielu niin tätä mieltä minä olen hallituksen veroideasta:

    Rautaan ei pidä rakastua. Eikä mulkkuihin. Naisiin kylläkin. Eli kannatetaan.
     
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Se on kuulkaa sillä mallilla asiat jos bensan ja dieselin hintaa taas sorkitaan ylöspäin olipa tekosyy ilmasto tai raakaöljyn hinta(Joka ei todellisuudessa vaikuta pätkääkään tällä verotustasolla eli sitä kohtuullistamalla hintataso pysyisi vakaana jos haluttaisiin..) niin amerikanlotjapaskojen päivät rupeaa olemaan luetut ainakin myyntimielessä ja siirrytään täysin ostajan markkinoille,meinaan kalustoa tulee hurjasti myyntiin lisää nykytulvankin lisäksi ja ne ostajat senkun vähenee eli toisaalta kuka nyt halajaa jotain määrättyä niin matoa koukkuun ja tekee hyvät kaupat olipa pyyntihinta mikä tahansa,tovi odottelua ja tarjoat huutokauppakeisarin tyyliin mitä itse ajattelit niin siitä hivutetaan kaupat sopurahaan tai kaupat jää tekemättä+nekin rahat saamatta...
    Tilanteella siis hyvät ja huonot puolensa eikä tankin kahden ajaja kesässä tästä(kään)hätkähdä mutta toki yhä yksinäisempää ajella V8 pellin alla,lajitoverit vähenee vauhdilla ja vaikuttaahan se toki osakauppaan,kokoontumisiin kuin muuhunkin kerhotomintaan lamaavasti eli kannattanee miettiä kelle äänensä antaa jos tulevaisuudennäkymät ei rohkaise harrastuksen eikä edes sen oman käyttöauton voimanlähteen suhteen eikä ohittaa myöskään voi sitä tosiasiaa että ne sapuskat ym tavarat kuin palvelutkin+lämmitys,joukkoliikenne(jos on) jne kallistuu polttoaineiden myötä olipa autoa tai ei...ja sähköhän onkin jo nousukiidossa.
     
    Roger that, Seevu ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  14. Roger that

    Roger that 1st gear Bannattu

    Siinä tuli Cocco Billiltä paljon asiaa ja hyvää näkemystä.

    Ei jenkkiauto-harrastuksessa ole itsessään mitään vikaa. Tämä on yksi hyvä harrastus siinä missä joku muukin. Se mikä kannattanee kuitenkin tässä ja nähtävissä olevassa ajassa unohtaa on profiitin teko jenkkiautolla. Pers'nettoa jenkkiautoilusta todennäköisimmin tulee. Ja voi tulla rajustikin.

    Oisko se sitten siis sillain viisain, että investoi omaan jenkkiin ja harrastukseen sen minkä rahkeet kullakin riittää, iloitsee työnsä jäljestä ja omien rakentelutaitojen kehittymisestä, polttaa välillä kadunkulmassa takagummia ja on harrastuksessa mukana sillä mielenlaadulla ettei tule enää koskaan saamaan autostaan ns. "omiaan pois"?

    Eikä se arvonlasku ja tappion tekeminen autoilussa koske tietenkään vain jenkkiautoja. Katsokaa suosituimpia eurokulkineita vaikka nettiauto.com:ista ja verratkaa eri vuosimalleja vs. niiden myyntihinnat. Lyhyellä matematiikalla siitä kuviosta selviää, että uuden auton hinnasta haihtuu helposti ensimmäisten 3-4 vuoden aikana 500-800€ / kk.

    Eikä sähkärit ole nekään immuuneja arvonlaskulle. Tietenkin niiden arvo laskee siinä missä polttistenkin. Akustojen kestoiätkin ovat vielä täysi mysteeri eikä ajatus koko patteriston mahdollisesta uusimisesta 10 vuoden päästä houkuttele.

    Onko sitten kaikista järkevin vaihtoehto ajaa nykyinen kalusto täysin loppuun "enjoying the ride while it lasts" fiiliksellä ja paaluttaa kun sen aika on. En tiedä. Jokainen yksilö räknätköön itse minkälaisia kulkineita oma ahteri kestää.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Bensan hinta tuskin vaikuttaa harrastekulkineiden hintoihin, ympärivuotisesti käytettävät autothan ovat niitä käyttöautoja, harrasteautoilla ajetaan suhteellisen vähän, eli on ihan sama, maksaako bensa 2 vai 3€ niillä kilometreillä verrattuna koko harrastuksen hintaan, uskoisin, että v8 käyttikset vähenevät jonkin verran katukuvasta ;)
     
    Catiska, malvasto, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kun aloitin jenkkiautoilun -70 luvulla, maksoi bensalitra lähes kolmasosan tuntipalkasta, nyt suhteessa ehkä puolet vähemmän, ja ainakin silloin harrastuksesta kiinnostuneita oli paljolti, osa vielä tänäkin päivänä, silloin itse harrastuksensa kustantavat ajoivat työmatkoja jollain pikkufiiuilla, ja talvisin auto piti pitää jemmassa lumikerroksen alla.
     
    Catiska ja Seevu tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Siinä 1990 vuoden korvilla 92 okt makso 5mk litra. Satasella sai siis 20L jolla saatto suotuisissa olosuhteissa joskus liki 100km päästä 440cid moparilla. Kuitenkin lumien sulettua siihen asti kun uutta alko tulla ajettiin kaikki ajot. Kymppitonnin kahtapuolta kilometreissä per sesonki. Paitti -94 korvilla tajusin että 92okt ryssän bensa maksaa 88 penniä litra ni hankin viisumin. Pikku fiiatteja oli sitten talviautoina joista koneita riivattiin että pääsis lujempaa kuin muut. Enempi asenne ja elämäntapa juttu minusta oli auto tai mp harrastaja. Ei kai kukaan uhraa näihin romuihin elämäänsä/rahojaan ja uhmaa vaimoa kuolemaa halveksuen jos se ei olis itelle tärkeää.
     
    Swinger tykkää tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, itsekin ajoin moparin isolohkolla työmatkat kesäisin -90 luvulla, mutta -70 luvulla bensa maksoi edelleen suhteessa tuntipalkkaan nähden puolet tuon ajan bensaan lisää, joten kunekan duunipaikan palkalla maksettiin auton osamaksuja ja mutsille joitain kymppejä ruokarahaa, ei bensaan jäänyt sitävertaa rahaa, että ympäri vuoden olisi ajanut työmatkoja. On turha väittää, että bensa maksaa paljon nyt, jos ei ole harrastanut 70 luvulla. Asuntoautoon en ole koskaan edes koskenut, mutta uskoisin, että muutamalla satasella naftaa ajaa perhe aika pitkään ympäri suomea, vrt. muskelivene, jossa 2x isolohko, ja kulutus 200l tunti :(
     
  19. leemu

    leemu Gearhead

    Oikein mielenkiinnosta ynnäsin. Me käytiin syksyllä Tsekissä vanhalla linja-auton raadolla, ajomatka n.3700km ja polttoaineeseen meni rahaa karkeasti 950€
    Nyt vallitsevaan keskihintaan nähden polttoaine oli toki keskimäärin muutaman kymmenen senttiä vähemmän kallista.
     
  20. grantorino

    grantorino Gearhead

Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!