Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Marvä, 29.12.2021.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Koko sisustan vaihto kojelautoineen, mittaristoineen ja sähköineen voi olla aika iso homma. Onkohan sopivuuskaan ihan 1:1?
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On 1:1. Esim tohon Magnumiin voisi pultata Chargerin keulan ja Hellcatin tekniikan jos lompakossa riittäisi paksuus ostaa moiset. Chargerit ja Challengerit ole kuin ylihintaisia Magnum/300C autoja :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. mcmies

    mcmies Gearhead

    Hmm, kuulenko jostain kateudesta vihertyneen äänensävyn...:p
     
    ramtouch, Volvo_5.7 ja Fuselage tykkäävät tästä.
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Vaikka 2008 ja 2018 autojen välillä, oisko noin? Saattaa tulla ikäviä yllätyksiä kun rupee tekemään halpaa 2018 hellcatia 2008 5.7 rt:stä :D
     
    White Elemant tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä pystyy. Perus kori on pysynyt melkein muuttumattomana 2004 eteenpäin. Ulkonäössä on tapahtunut muutoksia, sähköissä yms, mutta mikään ei estä laittamasta Challengerin keulaa 300C tai Magnumin keulaa Chargeriin yms. Sisustat käy kanssa ristiin, pois lukien tietysti ovien lukumäärät yms. Jotain hyötyä että Chrysler on pihi, eikä uusi mallejansa kuin kerran 30 vuoteen :D
     
    White Elemant ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Hienoa niille joilla on purkaamot pullollaan luovuttaja autoja. Vähän vaan edelleen epäilen että esim. mittaristot menisi ristiin heittämällä, eiköhän johtosarjat ole ihan erilaisia, ohjainlaitteet muuttuu vuosien varrella jne. Et onnistuu teoriassa, mut käytännössä vaihtoon menee peruskorin sisälle ihan kaikki. Se ei taas suomiharrastajaa paljoa lämmitä. Ihan sama kun käyt tekemään 318 bemarista M3:sta, helppo homma, nehän on ihan samanlaisia.
     
    JYR tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joo osa sähköistä on muutunut pariin kertaan. Jenkeissähän toi helppoa kun lompsii romikselle hakemaan osia. Täällä ei ihan niin helppoa.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tekee mieluisen kuten Dave...Dodge Magnum Widebody AWD HellCat 1000hp.

    https://www.youtube.com/c/RoadBashTV/videos

    Osat käy aika pitkälle ristiin, mutta ei ihan kuitenkaan...varsinkin jos haluaa päivittää myös voimansiirron kestävämmäksi Trackhawk:n osilla.
    Alkaa vaatimaan erikoisvalmisteista etu- ja takarunkoa yms.
    Dave:llahan noita Hellcat - Mopar projekteja piisaa ja ohessa myös GM-LS projekteja.
    Durango HellCat:sta voi tulla kanssa aika hauska...tosin luopui jo siinä Trackhawk:n lasikatosta, kun ei mahdu kypärän kanssa ajamaan.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Daven projekteja tullut seurattua jo pitkään. Jossain vaiheessa Dave puhu, että takalippa, apurungot tulisi myyntiin.
     
  10. TomiFIN

    TomiFIN 1st gear

    Itse hommasin viime huhtikuussa Saksasta 2015 SRT392 AT ja erittäin paljon diggailut kyseistä tuotetta. 10tkm kerennyt ajella ja ainakin omasta puolesta voin suositella. Itseä houkutteli enemmän tämä "uudempi" korimalli.
     

Kerro tästä muillekin!