Suomen nopein vuonna 1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 11.1.2012.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tallissa on Julia. Ja on sellainen kastettukin.
    Henk.koht. Mun kohdalla on ohi kuin Paska vitusta...kuhan tuonut oman näkökantani muutamaan patologiseen väittämään. Jos olisi jotain toimisin kuten ennenkin. Mutta sanotaan näin I'm quite done with that shit...
    Takas raiteille kuitenkin. Jos nyt verrataan vaikka itse nähtyäni waxenbergerin peltisarjoja jotka kalpenee L72 Vetten valurautasarjoille ja siihen faktaan että vakio 300SEL meni sen 220 niin pelkät pelisarjat nokka ja noin 0.5 staattisen puristuksen nosto aukenee sinullekkin ettei se tuo 40km/t lisää huippuja tai sheivaa sekkaa pois vartin ajasta jotta laukkaisi Vetten rinnalla kun sellainen huonoimmillaan...patilla joka ilmoitettu 450hv@6400rpm ensin ja sitten 425@5600 notta vakuutusmaksut ja yleinen rauha säilyisi.
    En näe Suomen kamaralla mitään haastajaa autolle josta Faijani on jo minun skidinä ollessani samoilla nurkilla todennut että on kovakulkinen kampe ja näki melkein vastaavan vaihturina...
     
    Muokattu: 25.11.2017
  2. peto

    peto Gearhead

    Oliko Vettenrannan Mefisto V6 jo vuonna -70 rekisteröity? Ulkonäön perusteella kulkee vähintään kolmeasataa :D
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ai SSaatana :)
     
  4. manntag

    manntag 1st gear

    Waxenberger tippuu pois: "Lahtinen hankki auton suoraan tehtaalta vuonna 1970. Lahtinen kilpaili Waxenbergerillä Suomessa muutaman vuoden, jonka jälkeen auto rekisteröitiin tieliikennekäyttöön."
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    mä näin tän ja bagarnin novan vierekkäin Falkenbergissä kesäkuussa eräässä tallissa... oli saanut isomman ruuvvihtimen...
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Wanha ketju mutta jatketaan.

    Ilmeisesti Suomessa kävi Fordin GT40 aikanaan. Aika uskomatonta, mutta toisaalta autohan se oli vaan silloinkin.

    Kaliforniasta "löytynyt" GT40 tässä jokusen vuodn takaa:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    malvasto, -71 MoPar, Swinger ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Lisätietoja tästä?

    Ei ehkä ihan mahdotonta, koska ajelihan esim. Leo Kinnunen Porsche 917:lla kilpaa. Olin jo senkin unohtanut, mutta satuin eilen linkkaamaan kuvan toiseen ketjuun. Muistanko oikein, että niillä jopa ajettiin Keimolassa tai jossain Suomessa?
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kyllä sä oikein muistat että Leksa kurvaili 917 Porschella Keimolassa.
    Olin katsomassa isäni kanssa,ja ikää mulla taisi olla 6-7 ikävuoden vaiheilla.
    Teki pieneen mieheen kyllä lähtemättömän vaikutuksen,siksi tämän vielä muistankin.
    Taisi olla vielä hieman sateinen keli,kun kuva meistä katsomossa on sadetakit päällä.

    Edit.Tähän aikaan sai GULF asemilta muovisen pienoismallin Leksan 917 Porschesta kun kävi tankkaamassa.
    Mulla oli näitä pienoismalleja parikin kappaletta,mutta perkuti kun ovat ajan saatossa johonkin kadonneet.
     
    Muokattu: 23.1.2022
    -71 MoPar tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ollessani vielä muksu, asuivat Lexa ja Taru samoilla hoodeilla, Leolla siviilipelinä viikonloppuisin rata/ jäärata 911, luultavasti vartilla aika nopea ;)
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Sähköpostiini pötkähti aivan yllättäen ja pyytämättä (vai miten se Anneli sanoikaan) kuvia ohjeistuksella että laita oodeelle. Tekijänoikeuksista ei tietoakaan joten raastuvassa tavataan...

    Lappi 1968 Ford GT40 - Tästäkin asiasta jotain tietävä henkilö vaikuttaa oodeella, saattaa ehkä jopa peräti raottaa salaisuuden verhoa.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    malvasto, cdv70, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistanko väärin, että suomeen olisi tullut uutena 69 tai 70 429 sportroof Musse manuaalilla?
     
  12. hantta tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Blue Oyster tykkää tästä.
  14. hla

    hla Gearhead

    Niitä tuli 2. Punainen ja oranssi(tai keltaisen joku sävy). Punainen oli alunperin Luumäkeläisen maanviljelijän ja G-alkuisilla kilvillä. Toi keltainen on Turun-ja Porin läänin E-alkuisilla kilvillä.
     
    MadMike ja malvasto tykkäävät tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Antoiko pataan Bernerin Belwelle?
     
  16. Stratos

    Stratos 2nd gear

  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turkulainen oranssi Auto on edelleen olemassa, tutun tutulla nykyään vähän kauempana kuten linkitetty yllä ja ostettavissakin kaiketi. Piti käydä 2020 sitä katsomassa mutta jäi kun ei jaksanut lestadiolaisten seudulla liikaa pyöriä. Mutta ei noista kumpikaan pärjännyt pitkällä perävälityksellä olevalla aidosti 450hv L-72 1966 Corvetelle Espoosta...
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei Simca moiselle ois pärjännyt...Nyt Hantta jäitä hjattuun ja Vappuja. ja Makkeltakin terkut.
     
    hantta tykkää tästä.
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vanha ketju toki ja harrastajatkin harmaantuu mutta mites tälle kävi? Kesä kuitenkin tulossa 2022.
     

Kerro tästä muillekin!