Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Varmaankin näin. Itse olen huono mittailemaan omien autojen kulutuksia, mutta sanoisin että 960 2.5L tinakuutosella vie matkassa selvästi alle kympin ja sekalaisessa yli. Ei tosin ole 200-sarjalaiseen kovin paljoa yhteyksiä...
     
  2. tapsah

    tapsah 2nd gear

    juko7 tykkää tästä.
  3. T5

    T5 Gearhead

    Siitä voi jokainen tutkia ihan oikeita toteutuneita kulutuksia 240 Volvolle.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    samoja lukemia saanu minä. 240 / 740 volvoista. oikeestaan sama kuinka ajo aina vei samanverran. ei kai niillä muuten olis voinu nuoruudessaan ajella... mut joo alle 10 l / 100km
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    ... ja hei, mä asuinkin silloin maalla :D
     
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eipä 740 volvossa b20 ruiskullakaan liimannut selkää selkänojaan. Kuitenkin 8 vuotta sitten vielä sai sellaisia viiteen ja puoleen sataan leiman kanssa.
     
  7. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Meillä oli faijalla uutena ostettu ihan viimeisten vuosikertojen 240DL neliovinen ja lovinenkin 2l koneella ja taisi olla kaasutinmoottorikin,oisko ollut 89vm.
    Jonnin verran ajelin sillä ja mieleeni jäi ristiriitainen tunnelma.
    Meikäläisittäin iso auto mutta todella laiska ,janoinen,kolhon steriilin muovinen ja mitäänsanomaton ajokokemuskin puoleen jos toiseen,lämmin tokikin ja kevyt ohjata mutta kovin meluisa jopa tuolloisin standardein esim isompiin japseihin verrattuna.

    Teknisesti perusluotettava ja tee-se-itse auto vielä mutta eipä tuo kauan meillä kotona viihtynyt ja liekö pari kolmekymppia ajettuna meni vaihtoon johonkin japskiin,oisko Galattiin.
    Ne oli kuin eri planeetalta keveydessä,suorituskyvyssä,kulutuksessa ja teknisessä tasossa vaikka toki peltipaksuus ja paino Volvoon verrattuna vaatimatonta.
    Volvoja näkee yhä käyttöautoina,aikansa Galantteja ei joten kaitpa ne kestäviä on ja lujia pelleiltäänkin vaikka niin ihastunutkaan,kuten en hänen myöhempiin 740 tai 960seenkään(2,5l kutonen) jotka muistoiksi jätti saman jämäkkyyden+janoisuuden tai oikeastaan kovuuden,askeettisen ohjaamon ja halun omistaa moinen itse.

    Olivat nuo isot Volvot kuin väärään aikaan siirrettyjä liian pitkien mallikaarien tekohengityksen tuloksia. Turvallisia toki mutta liian janoisia,laiskoja ja liian pienellä koneella ja vaatimattomalla varustetasolla varustettuja kankeita kopioita verrattuna vaikkapa samantyylisiin taka tai etuvetoisiin kutoskoneisiin amerikanveljiinsä joissa varusteita piisasi automaatista lähtien ilmastointiin jne lähes perusmallissakin mutta eipä sinne perusmallin Volvoja vietykään,parhaat mallit ja varustetasot kelpasi.

    Toki Volvoihin sai jos vaikka mitä rahalla ja amerikkaan menikin semmoisia pääosin mutta moottoripuoli oli aina litraa vajaa tarvitun,kutoskone olisi pitänyt kuulua jo 140 kuin 200 sarjaankin edes valinnaisena,muihinkin kuin 164 ,josta sitten puuttuikin vähäkin sporttisuus tylsällä korimallilaan ja oli liian kallis kansanautoksi eikä erottunut perusmalleista tarpeeksi ulospäin hintaansa.
     
    Muokattu: 26.1.2022
  8. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itse mainostekstissä ei taloudellisuuspuolta käsitelty mitenkään...
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eipä se bensatalous ole nykyvolvojenkaan valttikortti. No ehkä uusimpien, mutta ainoat volvot mitkä meillä meni alle kymppiin nurkissa oli 945 2.4tdic ja v70 2.5tdi joilla pääsi seitsemään ja puoleen. Kaikki bensat vienyt 11-13 riippuen siitä oliko turpoa vai ei. Näätää annettu kaikilla niin ettei jalkoihin ole jääty eikä oo tosiaankaan imusarjat karstottunut :)
     
  10. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Jep, mulla oli käyttöpulkkana puoltoista vuotta perus 2,4 vapari automaatti 850, nurkka-ajossa vähintään 12 ja 130kmh motaria nielessä se kymppi aina. Tylsäks se kävi kun väärävetonen, ei kule eikä näy. Sillä kulutuksella ois saanu olla edes jotain hyviä puolia kuin että viismukisen pörinä oli kiva.
    Jostain syystä kasipätkän kokosessa autossa @130kmh kierrokset oli kolmen tonnin kohdalla, joka tuntu aika paljolta niin "isoon" autoon, ja 10kmh nopeuden lasku vaikutti selkeästi jo kulutukseen. Toki lekaharkon aerodynaamiset ominaisuudet vaikuttaa kans.
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Möin joskus E39 bemarin ja saman vuoden aikana hankin 960 Volvon, joten näitä kahta oli hyvä vertailla. Bemmi oli alkupään 528i aika runsailla varusteilla ja Volvo 960 II oli facelift-mallia, siis aivan viimeisiä takavetoja. Kyllähän niitä vertaillessa näki kaikesta, että Volvo oli jonkun aikakauden päätös ja BMW jonkun toisen aikakauden alku, vaikka olivat saman ikäisiä, saman kokoisia ja muutenkin saman tuotesegmentin autoja (oikeampi vertailukohta olis ollu varmaan E34). Tuohon omaan 960:iin on ruksattu uutena täysnahkasisustaa ja puurattia myöten lähes "kaikki", mutta niimpä vaan BMW:ssä oli alkuperäiset xenonit ja navigaattori, televisio, ajotietokone, DSP, automaatti-ilmastointi (2-alueinen), sähköinen kattoluukku, sähköinen takalasinverho, polttoainekäyttöinen lisälämmitin kauko-ohjauksella jne. mitkä Volvosta puuttuivat kaikki (ilmastointi manuaalinen). Toisaalta Volvoa on sitten tarvinnut korjata ehkä 5% siitä mitä bemaria. Eli ökyimmilläänkin tuollainen takavetovolvo on vaikkapa BMW:hen verrattuna varsin karkeaa tekoa oleva työrukkanen, jossa ei 30 asteen pakkasella huohottimet jäädy eikä ikkunat tipahda omia aikojaan alas tms. Ajokäytös liukkaalla tuolla multilinkkiperällä hyvin looginen, kun BMW oli mielestäni arvaamaton, jossa luistonesto oli tarpeen. Volvossa sellaista ei edes ole, muttei sitä osaa myöskään kaivata.

    Jottei tämä volvovuodatus menis aivan ohi alkuperäisen aiheen, niin laitetaan loppuun linkki hyvin samanlaiseen yksilöön: Volvo 960 2.5-24 4d M90+G80 E85 Porrasperä 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  12. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Peeaa tykkää tästä.
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Onpa melkoisia projekteja lähtokohdiksi sekä kunnon höpöhöpöt koronasta siihenkin saatu myyntipuheeksi ja kun miettii millä hinnalla jo saa ehjiä suomikatsastettuja 70 luvun perusvettejä kun sopivasti kohdalle sattuu lyöden rahat kouraan niin mahtaako lyödä leiville tuommoisen vette millään laskuopilla ja rahtaus toki tuolta päälle kotitalliin?
    Meinaan kun miettii työn+osien hintaa ja määrää,myös lasikuituhommat oltava hanskassa ja käytännössähän nuo on ihan täysprojekteja jotka läpikäytävä kokonaan.

    Ei ole tainneet hunajaa jenkkilässä maksaa tuommoiset lähtokohdat eikä ollut taatusti kilpahuutoa.
    Ehkei ihan noviisille jos joku innostuu ,reilusti paremmankin raadon elvyttelyissä saa menemään pitkän pennin saati noissa.
     
  14. tapsah

    tapsah 2nd gear

    vetet kannattaa maksaa etukäteen shitcoineilla ja autot tulee niin ettet huomaakkaan.
     
    SK- ja kad_boost tykkäävät tästä.
  15. keijoannikki

    keijoannikki 1st gear

  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    On kyllä hirveät vetet. Ensimmäisessä jotain ideaa vielä korimallissa, (avo kromipuskureilla), jälkimmäisen vois kyllä paalata heti. Olis kyllä kiva tietää mitä sen takalokareille on käynyt.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  17. SK-

    SK- 2nd gear

    Taitaa corvette kauppias koittaa hiukan kusettaa.
     
  18. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Ei Nettiautossa, mutta Suomessa myynnissä kuitenkin.

    Volvo PV 544 1964 hintaan 85 000 euroa.

    "This car has been certified/classified number 1 car and valued for 80.000 euros by the Classic Data Company."

    Alkaa tuntua aika oudolta kioskilta tämä Suomen Classic Data osasto. Hinnat vedetään ihan hatusta, ja aivan päättömän korkeiksi, jotta auton omistaja olisi tyytyväinen maksettuaan 200-600 euroa paperilapuista. Classic Datan pitäisi perustua TOTEUTUNEISIIN kauppahintoihin. Kuka Suomessa on maksanut Volvo PV 544:sta 80 000 euroa? Saksassa täysentisöityjen Volvo 544 hinnat alkaen 20 000 euron paikkeilla, niin mistä Suomiosasto nykäisee nelinkertaisen hinnan? Tämä auto ei todellakaan ole ainoa, jonka Suomen osasto arvioi kolme- nelinkertaiseksi verrattuna Saksan hintatasoon. Eli mikä juttu tässä on? Ja tällaisia lappuja asiakkaan pitäisi mainoksen mukaan esitellä vakuutusyhtiölle, jos omaa harrasteajoneuvoa haluaa vakuuttaa. Eiköhän ne naura vakuutusyhtiössä asiakkaan pihalle?

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=e09fc50b-4ceb-2104-1ce9-8c5fa5ea40b1
     
    markmi, SK-, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    On kyllä melko pitkä pyyntö Volvossa, olkoon mikä sportti tahansa.
     
  20. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^^sama tilanne se on noitten "dyno-vetojen" kanssa; hv- ja kilowottilisää täytyy laittaa, mitä enemmän sen parempi, 134hv lapun saanut virittäjä-velho ei tule toista kertaa asiakkaaksi, tampereen seudulla on paja missä "vedot" ei koskaan jää alle 500hv..
     

Kerro tästä muillekin!