Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. hla

    hla Gearhead

    Ei. Paasikiveltä peritty 52 Cadillac, 61 Cadillac, 69 Cadillac, 79 Cadillac. 63 ja 71 NewYorkerit.
    Onhan hänestä kyllä kuvia eri firmojen edustusautojen vierellä. Maakuntamatkoilla käytetty välillä isäntien autoja.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  2. kerosiini

    kerosiini Gearhead

    Ok! Nova lähti minulta jo 2016 Oulun lähistölle ja vain alkuperäinen kuutostekniikka jäi nurkkiin.

    Yksi "edustus"auto vielä löytyy mutta on eurokamaa. (Elektrohelioksen/Ylen tiedotuspäällikön entinen '74 W114 Mercedes :D)
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Car nut

    Car nut 1st gear

    Oliko tuo Nova punainen ja vinyylikatolla ? Sellainen Concours oli aikoinaan Nikolajeff Oy:n myyntihallissa uutena. Pian sen jälkeen Nikolajeff menikin konkurssiin.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tilasinpa vielä satsin iskareita. En saannu tasosäätöä pelittämään, enkä nyt jaksa tutkia enempi, ens talvena sitte. Tasonsäätöanturissa ilmeisesti vika, ja sitähän ei saa. En jaksa ilmaiskarien kaa pelleillä koko kesää manuaalisesti täyttämällä.

    Sit kun kävi johdotuksia yms lävitte, autossa ei ole tainnu olla sitten sähkösen Quadrajetin poiston jälkeen turbiinilukkoa o_O

    Kaikki alkuperäset johdot on paikoilaan autossa, laatikon kyljessä yms, mut eihän siel ole ollu aikoihin ECM:ää sitä ohjaamassa :eek:
    Tilasin si american autowiren simppelin setin millä se on 4:sella lukossa, katotaan nyt yks kesä miten pelittää sen kaa, voipi olla pysyväisratkaisu.

    Tulis jo kesä.
     
    esmi ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Car nut

    Car nut 1st gear

    Onkohan 1982 Buick Rivierassa sama tasonsäätöanturi ? Sellainen löytyisi uusi GM-osa.
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pitääkin tutkia, äkkiseltään joo saattas ollakkin
     
  7. kerosiini

    kerosiini Gearhead

    Tää oli tummanvihree (metalli) ja 4ovinen ilman vinyylikattoa. Sisusta musta kangas ja erillispenkit edessä. Oli rekisteröity '76 lopulla mutta malliltaan 1977
     
  8. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Ja orkkis vanteilla oli 80 luvulla, en muista koskaan nähneeni Novaa paskasena liikenteessä, Esko piti huolta autostaan.
     
  9. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Haeskelin A. Ahlström kuvahaulla josko löytyisi Pitkä-Seiskaa kuvista, ei löytynyt, löytyi kuitenkin kuva jossa on n 70 mallista Craisua pari ja koppalakkien n 70 mallinen Plyma.. Kuva otettu jonkun vierailun yhteydessä, en saa kuvaa laitettua tänne joten kattokaa itse.
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eri sensori korjaamokirjan mukaan, kas kun tuo Riviera on jo etuvetoinenkin, vaikuttaa asiaan, kun E-body mainitaan ainoana poikkeuksena.

    En sitten tiiä, vois sen kai, tuollakin, saaha toimimaan, mutten ainakaan nyt taida tälle kokeilun tielle lähteä.
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Anynyymeista puuhapiuhan-metsästäjistä huomenta.

    Ah; se ilo repiä konehuoneesta sähköjä, mitkä on paketoitu sähköteipillä; ja liitytty originaaliin johtosarjan silpomalla ne johdot poikki ja laittamalla abikoa, välillä tinaa.. :pinup:

    Oli vähän ajovalojen kahdennusta ja sitten se aikoinaan vaadittu ajovalojen pesurin kytkentä. Erikoismainintana se että tämä kokonaisuus oltiin onnistuttu yhdistämään yhdeksi omaksi johtosarjakseen, ja ohjattiin 3 eri releen läpi. Ja virta tietty laturin takaa, missä on GM:än kytkennällä jatkuva virta. Ettei vaan nyt sattuis mitään.

    Nyt pitäs ehjätä orggisjohtosarja vielä takasin. Kivempi näin, kun ihmetellä kesällä että mitäs nyt kävi.
     
    leivonharri ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No, johtosarjahan vastaa taas sähkökaaviota, ja kaikki pelaa.
    American autowiren lukkosolkkukin asennettu askiin.

    Etuturvavyöt odottaa Turvavyö Oy:llä valmiina että ehdin töiltäni ne hakea. Niillä sattu oleen 99% orggista vastaavaa nauhaaki, väriltään ja kuvioltaan. Eikä sillä oikeestaan väliä, nimensä mukaisesti ne on turvavyöt eikä koristeet, pääasia että eheät.

    Erikoismainintana pitää nyt kehua, kun heitin 500cfm Carter AFB Competition Series:n mäkeen, ja ostin Holleyn 650cfm Q-jet replacement carburaattorin sähköryypyllä. Vaan toimiipa hienosti, kylmästä voi lyyä vaihteen heti sisään ja ajaa, käynnistyy nätisti kylmänä ja kuumana, ja tosi eleettömästi toimii ajossa, niinkun "edustusautossa" pitääkin. Asensin äskettäin seosmittarin että pääsee niitäkin vähän kattoon, pääseekö vaihteleen suuttimia. Mut nenään ei ainakaan döfää ihan raaka bensa.

    Huima ero Carteriin verrattuna.
     
    isalmela, esmi, Slant Sickness ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Välillä noinkin päin. Mä jossakin moparin 360:ssä yritin aikanaan opettaa 650 cfm Spread Bore Holleyta tavoille vaan ei niin millään. Sit tuli uutuutena saataville Edelin tekemiä Carter kopioita. Mulla oli joku 600 cfm kokoinen sähköryypyllä, enkä koskaan vaihdellut siihen suutinneuloja ja jousia kummempia osia. Edelit oli "ihan uutta" ja se mun oli suoraan laatikosta remontin korjuun tarpeessa. Ei mennyt toisiopuolen läpät kiinni, ennen kuin löysäsin läpät axelilla ja koputtelin kohdilleen.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    No sehän on sitten kesä. Eilen sain vyöt, ISO KIITOS Turvavyö Oy:lle, etuvyöt on paremmat kun uutena.

    Vaan olipa hieno ja hiljainen kyyti kun takana ihan kaikki uutta, ja eessäkin iskarit ja jouset.
    Ja se vakkarikin sitten toimii! Luxusta kun omassa käyttiksessä ei ole, emännällä vaan.
    Tuli ihan sellanen tunne että eihän ne rahat ja aika menneet hukkaan tämän kanssa.

    Kaasarin ensiöitä saa vähän loiventaa, pyörii ajoalueella pintakaasulla lambda hyvinkin tarkkaan 0.93:ssa. Auton tehotki tuntuu likemmäs tuplaantuneen kun vaihto välityksen 2.78->3.23.

    Rahaahan tähän palo talven aikana likemmäs 5000€, mokomaan kasarilaatikkoon.

    Jos harrastaja joka ajoi vastaan tunnistaa itsensä, niin terve vaan. Häiki niin pahasti silmään ettei autoa tunnistanu.
     
    skylark71, esmi, MJF ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Hienoa nähdä Buick uudessa loistossaan. Salakuljettaja-Veikkokin varmasti myhäilee pilven reunalta.
     
    isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No nyy on vyön alla 500km taajamaa, motaria yma.

    - Holley vaatii tosiaan säätöä

    - Voimansiirto ravistaa yli 110km/h -> Kokeillaan kääntää ensten kardaania 180 astetta, josko se ois vääritte päi. Painot kyllä tallella siinä ja yokessa

    - Nyt kulkee makiasti. Pysyy tavisliikenteessä hienosti mukana, ja ohittelukaan ei ole enää tuskaa.

    - Vaikka Holley rikkaalla, ei kulutus nyt ihan järkky ole, yhdistetty 15ltr/100km. Yllätti siihen nähen että käy rikkaalla

    - Ja pieni avautuminen :argue: Sovittu asia jo, mutta eräs keksi painaa kämmenellä kattoverhoilua. En tiedä miksi, ei ikinä kävisi itsellä mielessä. No, vanha hapero pehmuste ja liima antoi periksi, pehmusteessa ikuistettuna kämmen, ja iltapäivällä irtosi kattoverhoilu liimauksesta siltä kohdin, ja aikaisemmin täydellinen kattoverhoilu on nyt normi paskaa. Ei niinkään vituta, ennemmin masentaa.. Ens talvena takaikkuna irti ja pahvi ulos... Vaihetaan samalla vinyyli uuteen, vanhaa parista kohin paikattu sialla. Valmistaudutaan samalla kauheuksiin vinyylin alla, tässä kun on vielä padded vinyl, foamipatja vinyylin alla.. :poff:

    Mutta silti, onpa vaan yhä mahtava ajaa.
     
    esmi, Kustom STW, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Luitko tuon Corvette -foorumin jutun? Siinä oli yksi jännä säätökikka:

    Also get a power valve plug 510-26-36 $5.
    Plug the secondary only!(not the primary)


    Olisko tuon testaamisessa ideaa?
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei ole secondary power valvea tuossa kaasarissa. Toisiot myös metering platella. Jollain sivulla tässä mainittukkin mutta kaasari on q-jet replacement, 4175 tyyppiä eli vakuumi. Toi corvettefoorumin kaasari on tuplapumppu, 4165.

    Ole muutakun laiskuudesta kiinni sen säätö, onhan tuolla netti ja kirjat täynnä holleyn säätöohjeita.
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei ole vieläkään saatu säädettyä. On niin mukava vaan ajella, olkoonkin rikkaalla.

    Bensapumppu vuotaa taaksepäin, linja tyhjenee kun seisoo. Ei ole jaksanu tähänkään reagoida, starttaamalla saa kohokammion taas täyteen. Startti ei jaksa välillä heittää hammasta perille, tai si vetolevystä puuttuu hampaita. Sorvaa noin joka 20. kerta kun starttaa.

    Ohjauksessa jotain hämärää, tod.näk kulunut simpukka, yksi jäykkä kohta ratissa -> vielä kun osia saa, talvella lähtee etupäästä vaihtoon joka ikinen osa mitä saa uutena, ja ehjät käytetyt naftaliiniin säilöön. Vieläkin sanon että paras auto millä ikinä olen ajanut, jos sattuu pehmeästä lullasta tykkäämään.

    Nyt vaan ajellaan ja nautitaan jos ei jotain todella häiritsevää/ ajoa estävää vikaa ilmaannu.

    Tänään pyörähti tälle vuotta ekaa kertas trippi ympäri, eli 1000 huoletonta ja nautinnollista kilometriä takana :)

    [​IMG]
     
    esmi, MJF ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!