1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Nyt on ilmalle valmis reitti. Onko seuraavana bensan vuoro? Siinä onkin enemmän askareltavaa.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Minkäs kokoiset reijät tuossa kaasarissa on nyt pienimmillään kun sisäkurkut on nypätty pois?
    Meinaan omasta kokemuksesta toi Eaton on erinomaisen tarkka siitä että imupuoli virtaa tarpeeksi, toisin sanoen ei ole kovin häävi imijä, niinkuin rootsit kai yleisestikin?
    Portatessakin parhaiten reagoi siihen imuaukon kairaamiseen, ainakin näin havaitsin kun joskus oli SBC:n päällä kaksi noita Eaton M90:ä joita pyöritin selvästi enempi kuin valmistajan taulukot sanoo, muistaakseni luokkaa 16000rpm?
    Tietysti jos on jo todettu että riittävästi ahtoa tulee jo tuolla yhdellä kaasarilla niin ei se ainakaan huonone nyt kun sisäkurkut on pois....
    Hieno projekti kyllä kaikinpäin, tekniikkana jotain muutakuin äkkiä aattelis:cool:
     
    Make500 tykkää tästä.
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Vähän puolituskaista ollut tekeminen mutta jotain sentään olen saanut ähellettyä.

    [​IMG]
    Suutinta holkkiin sovittaessa kävi ilmi että Finjector laittoi ne väärillä o-renkailla matkaan.
    Täytyypi sieltä muutenkin tilata vielä kaikenlaista tilpehööriä niin josko saisi oikeat matkaan.
    Autotunelta tuli holkit ja sieltä löytyi myös 180 mm 36-1 trikkeriaihio.

    [​IMG]
    Vähän ahdasta on mutta kyllä sinne bensakiskon ja ahtimen väliin varttituuma jää.

    [​IMG]
    Holkit hitsattuna. Pientä siistimistä vielä ja vetäsen ohkasen kemiallisen metallin päälle.
    Maali peittäköön sitten loput.

    Bensakiskon päihin tarttis etsiä liittimet. Minkäsmoista siihen kannattaa laittaa?
    Yrittäisin edelleen jotain vähän huomiota herättävää. Ei mitään pinkkejä AN-liittimiä ainakaan.
    Kiskossa 16mm reikä, siihen kierteet ja joku adapteri kumiletkuille ehkä..

    -Make

     
    rekkamies, Gary Grand, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sorvaat siihen oman letkukaran, jos kumiletkulla aiot etteenpäin?
     
    Make500 tykkää tästä.
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Sorvaisin jos olis sorvi:rotfl:

    Minkäs kokoista bensalinjaa tulopuoli tarttis? Jotain 10-12 mm ?
    Ja paluu saa olla vähän pienempi vissiin?
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    3/8" eli ~10mm tulolinja riittänee kaikkeen mitä tuosta tulee ikinä saamaan
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu toi ~10mm on sopiva koko, varmaan vähän pienemmälläkin pärjää.
     
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Tattis!
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rautalankaa! Autosihan on ajalta, jolloin rautalanka oli kuuminta hottia!
    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Make500 tykkäävät tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Laitatko sähköpumpun tankkiin sisälle?
     
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Eikös se olisi se ”järkevin” vaihtoehto?
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaitpa, jos tankki on malliltaan sellainen, että pumppu ei pääse imemään muuta kuin polttoainetta.
     
  13. Minusta MJF on tehnyt hienot bensalinjat nylonputkella ja bundyliittimillä.Vaatii toki pientä askartelua.

    Noita AN-liittiä saa mustanakin. Jopa Biltemasta, niiiden laadusta en kyllä tiedä.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Suoran kutosen >60 cm pitkän jakotukin letkut tulee helposti vedettyä yksi takaa ja toinen edestä ja kulku hantin puolen lokasuojan suuntaan, missä on filtterit ja regulaattorit ja muu tarpeellinen. Slantti jonkin verran liikkuu siinä suunnassa, josta syystä noissa letkuissa pitää olla siihen varat ja notkeus. Kumiletkut ovat olleet 10 vuoden kokemuksellani onnistunut toteutustapa. Muoviputkiin pitää laittaa enemmän kaarta. Letkun taittuminen liittimeltä tulee myös jollakin tavoin olla kontrollissa. Se letku on ohuinta siitä kohtaa, mistä se liitin puristaa.

    Kiinteissä linjoissa ihan ok, jos nyt muoviputkista yleensä tykkää. Ongelmat kestämättömien bensa/etanoliletkujen kanssa ovat puoliksi totta, puoliksi legendaa. Jos ostaa hyvää letkua hyvämaineisesta liikkeestä, ongelmia ei näytä olevan. Finjectorin myymän letkun kanssa ei ole ollut ongelmaa, mutta ei ne sitä tee itse. Joku muukin Gates vihreillä ethanol teksteillä on ollut laatuisan oloista. Sen sijaan kun eräskin SS oli sattunut hosumaan yleismallin öljyletkua bensalinjaan, niin ei ollut kovin pitkäikäinen asennus. Ja osa letkuista on muuten vaan huonoja. Mun migin kaasuletku on murenemassa ja sen kuljettama aines on aika neutraalia.

    Make. Valitse suutinkoko kerralla oikein. Aikas työläät on vaihtaa ahtimen alta.

    Bytheway. Fordin 300 kutosessa on jäähdytyspuhallin suuttimien viilennykseen. Ne on siinä vehkeessä paketoitu vaikeaan rakoon ja vissiin on suunnittelijaa mietityttänyt, onko toteutus hyvä. Ainakin ilmapumpun kanssa on, kun ovat 33 vuotta jo siellä naksutelleet.
     
  15. Se 3 -haarainen regulaattori-bensafilsu voisi olla Maken tapauksessa ihan näppärä vaihtoehto. Ei tarvitsi laittaa linjaa moottorin edestä, jossa kaiken maailman remmiä pyörimässä.

    [​IMG]
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos tekee umpiperäisen jakotukin, on kahta paremmin voitava estää pumpun imaisemasta ilmaa systeemiin. Kupla menee regun läpi jakotukkiin ja liittyy siellä kuplajengiin. Jakotukki on keskimäärin etupäästä kohollaan ja aina kun sitä ilmaa on tarpeeksi, alkaen n:eek: 1 sylinteristä tulee käyntihäröjä.

    Jossei halua tehdä täyskiertoa, voisi jakotukin päästä vetää ohuemman paluukierron, jossa olisi vielä kuristava suutin, paluulinjaan.

    883/1200/turbossa bensat otettu tankista ihan hanasta letkulla pumpulle. Vajaalla tankilla ottaa ilmaa kyytiin. Malpassin regu on kytketty "3-porttiseksi" ja sit kun se ilma menee suuttimille asti, niin sen kyllä huomaa. Siellä vaan ei ole niin paljoa tilavuutta, että voisi kerryttää jemmailmaa.
     
    Make500 tykkää tästä.
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Pikainen kysymys, kun en löytänyt heti vastausta MaxxEcun helpistä.
    Onko väliä mihin kohtaan trikkerin puuttuvat hampaat laittaa suhteessa yläkuolokohtaan?
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on molemmat ennen. Olisko vielä niin paljon ennen että kaikki mahdolliset ykköspytyn toimet on sen jälkeen. Joku 60 astetta ja sitten se jakajassa oleva ei tasan osu minkään kampuran hampaan kanssa samaan.

    Ainoa, mikä teetättti, oli saada jakajassa oleva anturi luettua. Sitä ennenkin kävi, mutta ainoastaan "ei sekventiaalisella" ruiskutuksella, koska ei tiennyt, missä on menossa. Siellähän on "oskilloskooppi", millä katsella, että signaalia tulee.
     
    Make500 tykkää tästä.
  19. Make500

    Make500 Gearhead

    Päivä turattu taas tallissa, lumimyräkkää odotellessa.

    [​IMG]
    Imusarja olisi maalin kuivuttua valmis asennukseen.
    On kyllä ollut pari kertaa jo irti samalla tiivisteellä, mutta taidan kokeilla josko menisi vielä kolmannenkin kerran. Jos en jaksakaan poiketa S-W:ssä uutta nappaamassa:confused:

    [​IMG]
    Trikkeri löysi sitten paikkansa tuolta etummaisena. Vielä pitäisi suunnitella anturille kiinnike. Ehkä valaa amuliinista, kun en ole pitkään aikaan sitä tehnyt..
    Sitten voikin vähän mittailla, paljonko tuo heittää vai heittääkö ollenkaan.



     
    rekkamies, Holley, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    No ei ole Biltsun liitin kallis.
    Hienot linja on MJF:llä, vakoilin ne aiemmin. Mutta mietinkin, mikä parhaiten omaan silmään sopii ulkonäöllisesti, varsinkin konehuoneen puolella. Ettei tuu liian High Fidelity...
     

Kerro tästä muillekin!