351Cleveland ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cougar ’71, 14.2.2022.

  1. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Mikähän hitto Cleveä vaivaa, kun nokan vaihdon jälkeen ei käynnisty ja ampuu kaasarin läpi?
    Nokka on Comp Camsin 268H - 10. Valmistajan mukaan pitäisi vakiokilkkeet riittää tuon kanssa. Varmistin vielä sähköpostilla ja katsellaan vastaavatko.

    Kaasari on myös suoraan paketista. Holley 670 Imuvuotoja ei löydy, ajoitukset on kohdallaan ja tulpanjohdot oikein. Kaikki keinut liikkuvat normaalisti konetta pyöritettäessä. Tdc on etsitty kahteen suuntaan pyörittämällä ja puoliväli merkkaamalla. Kohokammiot on täytetty ruuttapullolla ja ainakin kiihdytyspumppu vaikuttaisi toimivan normaalisti.
    Jakopäässä ovat merkit vastakkain. Siitä löytyi oikein kuvakin, ennen päätylevyn paikalleen ruuvaamista.
    Mitähän muuta mahdollista ja mahdotonta olisi kokeiltu?
    Ehkäpä vielä kääntää puristukset päälle ja tööttää paineilmaa, jos vaikka viheltää jostain?
    Ehdotuksia kuunnellaan…
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Fordista en mitään tiedä,mutta Letukan kanssa monet painineet vastaavan ongelman kanssa kun jakaja ollut 180 astetta väärässä asennossa.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Antaako tulpat näkyvää kipinää?
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ota ykkösen tulppa pois. Laita vaikka paperinen tiivis tuppo tuohon avattuun tulpan reikään. Pyöritä konetta käyntisuuntaan - hitaasti, käsin, siihen saakka, että tuppo lentää pois. Olet saanut moottorin lähelle sitä kohtaa, missä ykkösen pitäisi sytyttää.

    Avaa jakajan kansi. Totea pyörijän asento suhteessa kannessa olevaan ykkösen johtoon. Onko sinne- vai toisinpäin?

    Aika usein 360 asteen asentovirhe saa pakoputken paukkumaan putkessa startatessa. Käyntiin ei lähde.

    Jos ei ollut asentovirhe, niin sitten tarkastamaan kipinäin kunto.
     
  5. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Tarkoitatko 360asteella samaa, kuin 180astetta sytytysvirhe? Vai voiko olla jokin muu kyseessä?
    Sytkät tuli tosiaan myös katsottua ja ne pitäisi olla kohdallaan. Vakuumisäädin sojottaa eteen ja pyörijä karkeasti kuskinpenkiin ykkösen sytkän kohdalla. Se 180astettakin tuli kokeiltua kun ei muuta keksinyt.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jep. Se on 360 astetta kampiakselilla. Eilen just ajoittelin ruiskutusajoituksia koneessa, jossa ei ole virranjakajaa. Kun käänsin ruiskutushetken hieman aikaiselle, laitoin "0" asemasta "540" astetta, eli nyt alkaa ruiskia imuventtiilin kuumaan selkään ennen kuin venttiili aukeaa. Mun 720 asteinen maailmani.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Täysi työkierto 720 astetta.Jakaja pyörii tämän aikana 360 astetta.
    Eli motti pyörähtää kaksi kertaa ja jakaja kierroksen.
     
    Pietsi tykkää tästä.
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Onko varma että kone on Cleveland eikä Windsor? Noissa on eri sytytysjärjestys
     
    Pietsi tykkää tästä.
  9. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Olen varma. Aika paljon Cleveland osaa mennyt. Millainen järjestys Windsorissa?
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Windsorissa myös 13726548, Sb 15426378.
     
  11. grantorino

    grantorino Gearhead

    Clevelandissa 13726548 ja jakaja pyörii vastapäivään.
     
  12. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Eli sytytysjärjestksessä tai kipinässäkään ei ongelma asu. Tulpnjohdot on melko uuden näköiset, että vaikea uskoa niidenkään antavan läpi. Onko keinoa testata sitä? Virranjakajan kansi on hieman väljä, mutta ei mielestäni ratkaisevasti
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos se saa varmasti tarpeeksi bensaa (kuivaan koneeseen saa laittaa aika rerilustikin huikkapullosta) ja kipinä tulee, niin silloin kipinä ei tule oikeaan aikaan.

    Tulpanjohtoja voi testata vastusmittarilla, mutta ei siellä yksi tai kaksi heikkoa piuhaa käynnistymistä kokonaan estä.
     
  14. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Mieleen hiipii teoreettinen mahdollisuus, että piuhat/hatut antaa läpi jakajan päässä ja sotkee sytkät. Alkaa kyllä olemaan omaan makuun todella kaukaa haettua
     
  15. grantorino

    grantorino Gearhead

    Toimiko kone ennen nokan vaihtoa normaalisti ja onko siitä kauan aikaa.
    Olen ennenkin huomannut jos on kauan käyttämättä saattaa virranjakajan keskipakopuntit jumittaa ja tämä paukuttaa kaasariin, öljyä puntteihin jotta pääsevät liikkumaan ja taas toimii tältä osin.
    Oletko bensanpinnan tarkistanut kaasuttimesta, jos liian alhaalla, myös paukkuu. Holleyssä helppo tarkistaa.
     
    Muokattu: 15.2.2022
  16. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Toimi hyvin heikosti. Sammui itsestään eikä ottanut kierroksia. Nokasta oli muutama nokka pois ja nostajissa kuoppa pohjassa. Vuoden päivät on edellisestä startista
     
  17. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Tuota voisi kokeilla
     
  18. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Löytäisiköhän jakajaan mistä ruuveja ja jousia? Ylemmän levyn irroittelin putsasin ja herkistelin, mutta alemman ruuvit liian pehmeitä. Alkaa vain metalli kiertymään. Jätin likoamaan, mutta varmaan ruuvit olisi hyvä vaihtaa joka tapauksessa.
     
  19. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Voiko nokka-akselin perusympyrä olla ny liian iso, eli liian pitkät tönärit, eli venttiilit kantaa? Kaiketi keinut ei oo säädettävät.
     
  20. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    On säädettävät keinut. Pitäisi vakikilut sopia muutenkin tuon nokan kanssa. Katsellaan jos Comp Camsilta saisi vahvistuksen, että on oikea nokka kyseessä.
     

Kerro tästä muillekin!