Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitä pitäis parantaa?Jokainen kai sen omalta osaltaan päättää mikä on liikaa ja liian vähän.

    Silloin ku Motopark tehtiin, se oli aivan upeeta et ylipäätään oli paikka missä suorittaa. Etäisyys oli toissijainen asia eikä se rehellisyyden nimissä mun mielestä kauheen kaukana ole. Aamulla kun lähtee ni hyvin kerkee paikalle ennenku hiljasuus loppuu.

    Sit tuli Alastaro, matka putos puoleen. Mukavaa ja helpompaa. Sil kisaanlähdöllä sinänsä niin välii mut paluu maanantaiks töihin sujuu mukavammin. Haaveiltiin et viel ku sais alle sadan kilsan päähän ni sitte..

    Mut ku se menetettiin ni matka tulkin kolminkertaseks. Ehkä jengi on ikääntyny ja tullu mukavuudenhalusemmiks, ei niin jaksa vaivautuu. Kuten alussa sanoin ni jokainen omalta kohdaltaan kattoo mitä ja missä viittii asioita tehdä, ja myös paljonko siitä maksaa.

    Tavallaan huvittavaa oli se uho kun sinne paikka saatiin, siellä piti olla laaja harrastajakenttä ja kilpailijoita sekä kalustoa pilvin pimein ihan omasta takaa. Vaan eipä oo just näkyny. Taitavat ajaa sitä "JOS" luokkaa. Eli homman saldo on se et osa etelänvetelistä jättää menemättä ja kilapilijamäär pienenee.

    Jos nyt ite ajattelee tota omaa "uraa", ni tallista löytynee kesällä kolme vehjettä mil voi vetää, ja jotka nyt ei tarvi mitään EM-rataa. Sit ku kulut maksaa omasta pussista ni tietty tarvii mietti et missä. Täs n. 100 kilsan sisällä on 3-6 paikkaa mis pääsee ajamaan kesän mittaan.

    Osallistumismaksut niihin kaikkiin yhteensä on vähemmän mitä yks osallistuminen Kauhavalla, samoin matka ja majoittautuminen koska jälkimmäistä ei tarvita. Sit seuraavaks lähin suorituspaikka täältä taitaa löytyä etelästä, Haapsalusta.

    Matkalla on kätevä myös täydentää välttämättömien elintarvikkeiden varastoja, tarkoitan edullista polttoainetta sekä kalustolle että maksalle. Ja ulkomaanmatka on aina ulkomaanmatka.

    Vasta sen jälkeen omasta näkökulmasta tulee Motopark, siel osallistumismaksut samaa kun Kauhvalla mut silti selkeesti lähempänä ja tunnelmallisempi. Ehkä mennään, ehkä ei. Kauhava - tuskin. Valitettavasti.
     
    hot1930, JYR, supo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ah, ei se Kauhava ole kaukana, se vain tuntuu siltä. Kuin kommunismi, toimii paperilla mutta kuinkas käytänössä?

    Ketkä sinne mahtaa olla tervetulleita? Tällaiset julkiset nurisijat kuten minä eivät arvatenkaan. Mitä jos uskaltaa puristaa taskussa käden nyrkkiin. Huomataanko se? Kulmat kurtistuu, sormet pumppaavat näppäimistöä, todistetaan löysäksi makaroniksi ja melkeinpä ei toivotuksi henkilöksi. Tanan vetelys.

    Helsingin rautatieasemalta Kauhavalle on matkaa 399km ja teoreettinen ajoaika on 4h 38min jos tulee henkilöautolla ilman hinattavaa. Se on siis +5h reissu trailerin kanssa per sivu. Mulla on himasta matkaa Motopark:iin 258km ja ajoaika 2h 53min - hyvää baanaa. Kiihdyttelyt on rakas harrastus johon onneksi kaverinikin ovat osallistuneet. Heillä on silti elämässään paljon muutakin kiirettä johon Kauhavan mittainen reissu ei mahdu. Motopark:iin menijöitä on onneksi löytynyt. Harrastaa lajia vähän pienemmällä ajallisella panostuksella. Onko se niin väärin?

    Teleoperaattorit ostivat aikanaan UMTS ilmaa sadoilla miljoonilla. Rahat menivät hukkaan. FHRA:n tulee olla todella tarkkana mihin vähäiset rahansa käyttävät. Kauhava oli loistava "löytö" kriisitilanteessa mutta sen kehittämisen suhteen pitää olla tarkkana - taloudesta.

    Ääni edelleen Motoparkille.
     
    JYR tykkää tästä.
  3. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kirjoitin yleisellä tasolla enkä tarkoittanut ketään henk.koht.
    Pointtini oli se et noissa kahdessa edellä mainitsemassani lajissa kilpailijat eivät valita kilpapaikkojen kaukaisuudesta tai osallistumismaksuista.
    Ja vaatimukset se on noittenkin kilparadoilla.
    Toki kaikki on vapaaehtoista ja lopputulos huomataan.
    Mutta toivon kaikille hyviä vetoja ja lyhyitä matkoja.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No ainakin parannettavaa on aktiviteetissa. Tää on vaan vähän vaikee muna vaiko kana ensin tilanne, mut fakta on se et FHRA:lla ei oo killinkiäkään taskussa. Näin ollen kisojen pitää olla omavaraisia ja kun kulut on x ja se jaetaan kilpailijamäärällä ni siit tulee jotain. Se jotain on monelle kisaamista harkitsevalle liikaa. Kumpi sit oli eka, muna vai kana? Saisko vaikka puolella osallistumismaksulla tuplamäärän osallistujia? Veikkaan et tuskin.

    En tiedä onks tää vähän eri pohjalla kun noi mainitsemas lajit, mut täs on harvinaisen paljon yksinäisiä susia jotka touhuuvat omilla palkkatuloillaan. Siin on sit erilaisia prioriteetteja muun elämän välillä et mihin ja kuinka paljon kisaamiseen rahaa kylvetään. Mennäänks kisoihin , perheen kanssa syömään, lomalle tai puuhamaahan, kunnostetaanko kämppää, mökkiä, huumeita vai huoria jne. Rajallisesta määrästä rahaa taistelee monta juttua, eikä pelkästään rahasta vaan myös ajasta.

    En mä ainakaan sillee valita, en matkasta enkä rahasta, vaan osallistun niihin asioihin joihin osallistumisen katon mielekkääks tai edes hyväksyttäväks sijoitettuun rahasummaan nähden. Kun touhuu ittekseen eikä oo sponsseja, ni ei myöskään oo sellasia velvollisuuksia et tarvis esimerkiks jotain sarjaa kiertää. Erona, luulen, muihin lajeihin on juurikin tämä. Tietoinen valinta, joka ei ehkä lajin kannalta ole niin kauheen hyvä. Mut olettaisin kuitenkin et parempi kuin se et ei aja millään, missään, eikä käy kattomassa.
     
    JYR, NickeR, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Juu onhan noissa mainitsemassani lajeissa se ero et kilpailun järjestää paikallinen lajin seura joka siitä kantaa vastuun taloudellisestikin.
    Mutta jos se riski ei kannattaisi niin eipä niitä järjestettäisi.
    Toki ymmärrän kiihdytyspuolen kilpailijoita et ei ole mielekästä satsata autoon jos ei tiedä onko kilpailu vai kaksi tai ei yhtään
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä en niinkään näe sitä autoon satsaamista ongelmaks. Valtaosa kisaamisesta ylipäätään on bräkettiä, jotka ei pärjätäkseen vaadi jatkuvaa päivittämistä ja ajan hermolla olemista. Ja harvois heads upeissakin moni ymmärtää et ei oikeesti omat resurssit millään riitä pääsemään ja pysymään kärjessä. Motivaattorina on muu kuin voittamisen pakko.

    Kalustoo kyl on, mut tietty ku on muutaman vuoden veke ni alkaa esimerkiks turvakamat vaatia päivitystä, on lisenssiasiat sun muut. Se kynnys helposti nousee niin korkeeks ja laiskuus saa vallan, et se kalusto myös jää sinne talliin.

    Myös dragissa kadunmiehen tapahtumat ja pienemmät West Coast cupin, hyvinkään, kiikalan jne tapahtumat ovat järjestäjille kannattavia, ja osallistujat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Ne pidetään joko pienten kerhojen tai paljon SM kisaa suppeammin järjestelyin.

    No, toivotaan että niihin kisoihin kuitenkin riittävästi porukkaa eksyy.
     
    supo, JYR, KKOSKINEN ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Sitten kun vielä jättää nuo etelänaapurin miesten kuljetettavaksi niin saa vähä jännitystä elämään..:D
     
    Shining Whit tykkää tästä.
  8. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Paluutie kiitoradan kautta mahdollisimman kaukaa katsomoista on kyllä aivopieru.
    Ymmärrän että kustannuksia säästyy mutta mikä fiilis katsomossa kun jengi tuulettaa vedon jälkeen varikolle palaavia kuskeja.
     
    Mikkis, supo, Shining Whit ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. pinola

    pinola Gearhead

    Ei tuonkaan osalta voi aivopierusta puhua. Kyllä se paluutiekin on ollut ihan alusta asti suunniteltu erilailla, kuten niin moni muukin asia mikä jäi kesken.

    Mun mielestä ainut oikea ratkaisu jättää tässä tilanteessa FIA-kisa tekemättä.

    Voisi vaikka ajatella että aloitettais sellainen muutaman vuoden projekti jossa lopputavoitteena esim. keskiarvolla 1000 maksavaa katsojaa ja 150 kilpailijaa SM-kisoihin. Sitten kun se toteutuu voisi haaveilla jotain isompaa. Mielestäni nuo 2 asiaa menee käsi kädessä, ilman toista ei tuu toista. Eikä sellaiseen tavoitteeseen pääse ilman tiivistä kimpassa tekemistä järjestäjän ( järjestäjien? ) ja kilpailijoiden kesken, mutta mahdollista se on.
     
    ET1121, jknR, supo ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Voitko Pinola avata hieman miksi kaikki sit vedettiin miten vedettiin? Ekat Natikat ja aika perseelleen meni, osa keskeneräisyyden, osa sattumien takia.
    Koronaa turha syyttää.
     
  11. pinola

    pinola Gearhead

    En nyt tarkkaan osaa vastata, riippuu mitä tuolla tarkoitat? Mutta jos syitä miettii miksi siellä ei ole hommat edenneet niin ei sinne yleisö löytänyt, osin siitäkin johtunut reipas tappio siitä eka EM-kisasta, sen jälkeen ei ilmeisesti ole yksinkertaisesti ollut millä investoida lisää ja jatkaa radan kehittämistä. Vaikka koronaa ei saa syyttää niin se, ja nyt tämä lupahässäkkä on kuitenkin varmistanut sen ettei pariin vuoteen ole paljoa tapahtunut.

    Sillä voi nyt jälkeenpäin spekuloida tuliko se 2019 EM-kisa kuitenkin liian äkkiä ja olisiko pitänyt suosiolla pitää välivuosi vai ei. Kyllä fyyra siihen ainakin satsasi tosissaan, mm radan preppaus oli Tierpin radantekijöiden vastuulla ym. jolla haluttu varmistaa että siitä ei jäis kiinni ja olosuhteet ois huippuluokkaa. Itsekin olin sen kannalla että se oli hyvä päätös.
     
    Araldite73 ja Mika.V tykkäävät tästä.
  12. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Kun tuli tän kesän lomat varattua kauhavan ehdoilla niin ei tosiaan tullut ajateltua sitä että sieltä puuttuu kaiteet ja ettei siellä voi ajaa EMää vaikka se kalenterissa olikin. Onneksi oon vaan katsoja on tää melko sirkusta.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  13. pinola

    pinola Gearhead

    Et varmaan oo ainut. Syyskokouksessa kertoivat että tahtotila on kisa järjestää jos se vain taloudellisesti on mahdollista. Ymmärsin että FIA vaatii kaiteita nyt enemmän mitä viimeksi 2019 joten se varmaan ratkaisi asian.
     
    Herje, supo ja Mika.V tykkäävät tästä.
  14. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Harmi.

    Jotenkin tuntuu että Kauhava pitäisi laittaa kerralla kuntoon tai unohtaa kokonaan, nyt se on ilmassa roikkuva lupaus missä istutaan murskekasan päällä ja yritetään diggailla lajista.

    Alkuun oli kovat puheet hienosta areenasta ja 10v soppari lsk kanssa
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Alkuun kun luin ketjua läpi niin luulin että mitään ei ole vuoteen kirjoiteltu mutta sehän olikin vaan sama särkynyt levy mikä soi....

    Katsotaas asiaa nyt eri valossa,jokainen ottaa rauhallisen olotilan ja mennään asiaa läpi.

    Pääpiirteittäin onnistuneen tapahtuman kulku(unohdetaan pikkujutut):

    -Ensin pitää olla paikka ja järjestäjä.

    -Sitten pitää murehtia että kisaajat saapuu paikalle.

    -Sen jälkeen kun on hyvällä osallistujamäärällä ajettu,tulee yleisöäkin enemmän,varsinkin kun jätetään se valittaminen pois...Ja tämä toistuu kasvulla joka alkuun komeeta mutta tasaantuu nopeaa koska ollaan pieni kansa.

    Ja hupsista sentään...kassaan tulee rahhoo ja se palautuu radan/alueen parantamiseen.Näin ihan Alastarokin sai pontta aikoinaan.Toki silloin lajissa enemmän nostetta kuin nyt.

    Katso tuota listaa ja mieti ihan kisaajana/katsojana,mihin kohtaan olet suurimmat Torpeedosi ampunut.
    Mitä asiaa kohtaan olet toiminnallasi polttanut?

    Niinpä...

    Sitten mieti se miksi näin?
    Miksi boikotoit omaa lajiasi?

    Välimatka?
    Niin Suomi on 1100km pitkä ja leveyttä about 1/3 osa tuosta joten seuraava syy?

    Unohdetaan autuaasti se että jopa Alastarossakin taisteltiin katsojien vähyydestä,ilman Kauhavaa.

    Motopark sekin tapellut yleisö-ja osallistujakatoa vastaan Samat vuodet?
    Sekin ennen Kauhavaa.

    Muistan kuinka Street kuskit kiitteli kun rehasin autoni (12sek)radalle VAIN että saivat ne 5 kuskia kasaan että koko sarjaa edes ajetaan.
    Seinäjoelta läksin.Ja oli muuten mun lisäksi 1 Kitinojalta,1 Vaasasta...Eli meitä oli 5 auton luokassa 3 Tampereen yläpuolelta.
    Ei valitettu matkasta.
    Ei Motoparkin mahtavasta WC ja leirintäalueen kunnosta tai lukuisista ruoka-ja ravitsemus mahdollisuuksista.
    Eli n.65% tuli muualta kuin sieltä missä kansa on.Tähän selviää vertailuluvut alempana....lue vaan eteenpäin.

    Onneksi kukaan ei puhunut välimatkasta ja ONNEKSI en tajunnut silloin!

    Enkä edelleen tarvitse mitään taputtamista vaan toin tuon julki että kun tiheästi asuttu alue ei saanut hommaa kasaan,täältä vastattiin.
    Näin on moni muukin tehnyt vuosien aikana,en mä ole ainut.Puolin ja toisin.
    Mutta se tehtiin YHTEISEN LAJIN TAKIA!

    Se ei vaan jaksa ihmetyttää että miten helppoa ne Etelän suunnan paikat on nostaa jalustalle.
    Ne saadaan kuullostamaan ihan uskomattoman hyviltä.

    Tuolla hehkutuksella siellä on melkoinen ratakeskus.....kaukana siitä.

    No ne ei ole.
    Varikolta loppuu tila ja sähköt kaatuu heti jos sinne edes Puolet SM-kauden vehkeistä tuodaan nykypäivänä.
    Poislukien Malmi,siellä riittää mutta muut asiat ei olekkaan vissiin niin hienosti?

    80-luvulla varmaan riitti kun musakin kuunneltiin varikolla mankasta missä patterit.

    Jykä on ihan oikeassa siinä että 100km säteellä on 5-6 paikkaa.Se on mahtava tilanne niille.
    Kadehdin.
    Jykällä oli monta muutakin hyvää pointtia.

    Mutta niillä radoilla nippanappa saisi WCSC kisoja aikaan.Mikä olisi hyvä asia oikeasti.

    Niin on ratoja,mutta ne ei ole lähelläkään sitä millaista rataa Kauhavakin on jo tässä harrastajien itse tekemässä vastatuulessa näyttänyt.Tai Motopark.
    Joo on ollut valitusta alueelta mutta suurimmat valittajat vaan nyt omissa riveissä.
    Se on taas helvetin huolestuttavaa!


    Edes Motoparkki ja Alastaro ei ole saanut semmoista voimasiirto Carnagea aikaan kuin Kva.

    Esim Blacklistaa jotka ajoi näitä 2-4 paikkaa Etelässä runsailla suorituspaikoillaan,saapuivat Kauhavalle niin hajos perät,autot pystyssä viivalta jne jne.
    Kuulinpa kisaajalta kommentin:Vittu ku paska rata....hiukan nauratti.
    On sillä Kauhavalla ongelmansakkin mutta on siellä potentiaalia siltikin.

    On pikkasen eri baana kuin joku Cesnalla ja purjekoneella hinkattu lentokenttä Hiekkakuoppien keskellä.Enkä puhu Kalajoesta.

    Karu totuushan on se että jos Helsingistä vedetään säde 150km päähän,niin sillä alueella on yli 60% Suomen väestöstä.
    Pelkästään pääkaupunkiseudulla on n.1 milj asukasta!

    Uudellamaalla on 187 hlöä/Neliökilsa
    Helsingin alue yli 500 hlöä/Neliökilsa
    Riihimäelle Hesasta on 200hlö/Neliökilsa

    Lapin maakunnissa 2 hlöä/Neliökilsa
    Pohjanmaan alueella keskiarvo 15-20 hlöä /neliökilsa

    Nyt oikeesti katsokaa noita lukuja.Katso uudestaan..

    Joten jos rehvakkaasti ajatellaan että 3% on tälle lajille sydämmensä antanut kuinka paljon vaikeampaa sen kansan saaminen kisoihin yli 100km päähän kun kohderyhmän hajautus on tuollaista.

    Ja annetaas lisä aivoporkkana tähän miettimiseen:
    Mitä jos tämä haja-asutus alueen harrastajakansa olisi SAMANLAISTA vinkumista ja omien selkään puukottamista tehnyt kuin nyt tapahtuu?

    "Me mennään ennemmin Ruottiin ajamaan kun Alastarolla tuulen mukana tulee hiekkaa makkaraan ja Bajamajoja on liian vähän,varikko liian kaukana"
    (WC ja Varikkoasiaa vinguttiin Alastarollakin ja nyt se on sitten Kauhavalla joku Saatanasta seuraava ongelma,Virtasalmella ne oli vuosikausia ihan kuraa)?

    Nyt jos koskaan me tarvitaan toisiamme.
    Yksin täällä suunnassa ei sitä saada tehtyä,Ei ole ihmistä tekemään.Ne tarttee teitä radalle ja katsomoon.
    Se on ainoa tie siihen että meillä tämä harrastus säilyy ja kukoistaa.
    Me tarvitaan toimiva organisaatio tekemään.
    Tässä kohdassa nostan vain jalustalle sen Ratahenkilöstön jotka radat laitata,huoltaa kisan aikana ja purkaa paketin.
    KIITOS!!!
    Me tarvitaan ne kalustotkin radalle.
    Me tarvitaan katsojat lehtereille.
    Me=DragRace harrastajat

    Kansa tulee kerran,ehkä kaksi jos kalustoa ei ole tarpeeksi.

    Sitten ne ei enään tule koska Sirkusta ei ollut tarpeeksi.
    Ja vaikka artisteja tulisi niin kansan saaminen takas vaikeaa.

    Osallistumismaksut on kovat,todella kovat ja se ei voi olla loppusyy jos samaa tekosyytä ei käytetä Motoparkkiin?

    Nyt vuoronperään valitetaan jostain saatanan kengännauhan kokoisesta asiasta.Useimmiten samasta kengän nauhasta.

    Meettekö Ruotsiin katsomaan kun pettiä nopeemmat lähtee sinne koska Kauhava ja Motopark kiinni?

    Luuletteko oikeesti että ProStreet-TD-Nitro-ja muut motskarit tulee jonnekkin Kiikalaan Tai Malmille ajamaan kisaa?
    Ja osa Spettiäkin saattaa jättää tulematta?

    Ei,En ole sitä mieltä että Kisojen mainostus olisi mennyt edes sormien läpi välttävästi.
    Kyllä,niihin satsattiin enemmän mielestäni Alastaron aikaan.
    Mutta silloin oli myös enemmän vaikutusta paperi-mainoksella.
    Ja harrastajilla oi huomattavasti enemmän ME-henkeä.

    Tämä on mun yksittöinen näkemys ja sentään asun Kauhavan lähellä.

    Se on iso paikka se Kvan kenttä ja varmasti pelottaa semmoista joka tottunut että joka 40cm välein on joku ihminen lähellä.

    Onhan täälläpäin Susiakin.

    Koettakaa nyt siinä valittamisen orgasmissa tajuta että:
    -TE OLETTE niitä lajin edespäinviejiä yleisölle,vaikutatte myös lipunmyyntiin
    -TE olette avainasemassa onnistuneeseen tapahtumaan.
    -TE luotte tapahtuman tärkeimmän osa-alueen.
    -TEIDÄN takia on ne radat koetettu saada mahdolisimman isolle alueelle,että saataisiin koottua mahdollisimman paljon samaa lajia harrastavia samalle tontille.
    Kyllä sillä joku tienaa mutta se vaan on pakko!Muutoin ei homma kehity ja organisaation johto pysy nälkäisenä
    -TEITÄ kuuntelevat silmät kiiluen ne jotka seuraavat teidän kamppailua tässä lajissa.
    Cruisingis,Talleissa,Somessa,Netissä....

    Jos te vaan hoette:Kaukana,pitää kävellä paljon,Paarmoja,Ilkeitä Mummoja,Pimeetä,Siellä on niitä juovuksissa,Mä meen VAAN Motoparkkiin ja sitten Tierppiin,niin ne kuuntelee ja jättää tulematta ja toistelee teidän hokemia eteenpäin,koska olette niille NE joita he tulevat katsomaan.

    Ne muodostaa sen mielipiteen teidän Harrastajien ja Kuskien/Tiimien puheiden perusteella.

    Koska halusitte tai ette,teillä on Faneja.Jopa niilläkin joilla se järki ei päässä meinaa pysyä 1m kauemmas.

    Joten mitä jos nyt käyttääsitte Mediapersoonianne ja sivujanne lajinne parantamiseen eikä oman montun kaivamiseen?
    Varsin viisasta haukkua sitä lajia ja suorituspaikkoja kun itse kantaa rahansa siihen laitteeseen millä sitä samaa lajia harrastetaan?

    Teidät tarvitaan radalle,teitä kaivataan radalle,olette piipittämisestä ja selkään puukottamisesta huolimatta ERITTÄIN tervetulleita siltikin.Uskon vakaasti näin.

    Mähän en sitä päätä koska en kisoja järkkää,en ole ainakaan vielä siellä kökkätöissä.

    Ollaanko samassa veneessä ollenkaan?

    T:Vatanen Petteri
    Seinäjoki
    Toissijainen kansalaisuus Savolaisuus erittäin vahvasti
    SDMA-member
     
    GS, superbird, Vallu 426 ja 21 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. pile

    pile Gearhead

    Vataselta hyvä kirjoitus ,kannatta lukea ihan ajatuksella kokonaan.
     
  17. Duster440

    Duster440 Gearhead

    No en tiedä oliko..... sehän oli niiiiiin pitkä ja hirveesti sanoja;)

    Ja aina joku pitää vinkua niin kerranki olin ensinmäinen(toivottavasti ainut)


    Hyvä Vatanen!
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo..., ei kyl ku on tottunu seiskaa lukee, liian pitkii lauseita ja kaikkee.
    Kuskin ajosuorituksen kannalta Kauhava on ehdottomasti paras rata, leveä ja tasainen ja myös pitävä, viel mennään kuitenkin alkumetrejä ja resurssipula muutoksien suhteen on kaikkien tiedossa.

    Siellä järjestetään kyllä tulevana suvena nitro nationals kesän pääkisana, mutta se ei ole tulevana suvena EM osakilpailu. Saadaanko sinne sitten kilpailijoita miten, se jää nähtäväksi. Toivotaan.

    Ite ku on näis eri kahinois kilpailijana ja dokaanikkona reilu 30 vuotta kiertänyt vuosittain, ni ei sillee kauheesti jaksa kattoo asiaa siltä kannalta et tää lajin kannattaminen olis jotenki henkilökohtaisella vastuulla.

    Ja ennenkaikkea, toivotaan että sinne vaivautuu katsojia.
     
    three hundred, supo ja jknR tykkäävät tästä.
  19. Ne ajaa kellä on vehkeet ja ketkä menee pelipaikoille.
    Niin ja on niitäkin jotka aina yrittää ajaa kovemmissa jutuissa mihin omat resurssit riittää, mutta he kuitenkin yrittävät.

    Sitten on niitä joille kaikki on liian kallista ja liian kaukana.

    Eikö ole helppoa? Ja kisoja on paljon tarjolla molemmin puolin lätäkköä, pitää vaan raahata perse baanalle joko kuskina, dokaanikkona tai katsojana.


    Samoin se on autojen rakentamisen kanssa. On niitä jotka puhuu ja projektit venyy vuodesta toiseen, mutta sitten on niitä jotka rakentaa ne vehkeet kuntoon ja ajaa niillä. Helppoa.
     
  20. pile

    pile Gearhead

    Aulis taas osaa provosoida kaikki on perseestä.
    Tää hommeli kun perustuu suurelta osin "ylimääräisen" oman rahan käyttöön.
    Samoin "ylimääräisen"vapaa ajan käyttöön.
    Harvalla meistä on rahaa niin paljon että voidaan keskittyä ammattilaisen tyyliin tähän hommaan.
    Osia tilaillaan sen mukaan mitä raha tilanne antaa myöden ja niitä asennetaan taas kun on aikaa.
    Perhe vie oman ajan myös siitä vapaa ajasta mitä on.
    Osien saannissa on tällä hetkellä aikamoisia haasteita , vähän joka sektorilla.
    Olisi aivan eri asia jos sai jonkun sponsoroimaan niin voimakkaasti että ei olisi taloudellista huolta ja vois keskittyä vain tekemään autoa ja ajamaan.
     
    three hundred, Peeaa ja Araldite73 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!