Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  2. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

  3. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Semmonen juonipaljastus on tähän heitettävä, jos ei nyt itsestäänselvyys jo ollukin mutta tuo räjäytetty Teslahan oli tulvavahingoittunut, ulkomailta tuotu pirssi. Sen tekniikka(akut, moottorit yms) oli vielä täysin ehjiä ja nehän meni tekniikanvaihtona G-mersuun. Täys mediakikkahan se räjäytys oli...
     
    Catiska tykkää tästä.
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kuinka moni kuljettaa säännöllisesti varakanisteria auton takaluukussa nykypäivänä, jotta voi lähteä (lähes)tyhjällä tankilla korpitaipaleelle ajelemaan?
    Itse en tiedä/tunne ketään jolla olis mukana kanisteri ylipäätään ja siksi kysyn.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mietin ihan samaa
     
  6. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mulla on, parissakin vanhassa USA autossa kanisteri jossa polttoaine mukana. Katsokaas, niillä autoilla ajetaan liikenteessä, jopa sateella, pilvisellä säällä tai jopa talvellakin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  7. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Joo, on mullakin mukana 60-luvun USA tuotteissa kannu. Kun ei tankissa mittaria ole. Ja tuommonen räyhä isolohko hörppii niinku raanasta laskis. On jokusen kerran loppunu aine kesken.
    Talvella en aja, enkä oikeestaa aina sateellakaan tohdi.
    Sen sijaan en ymmärtänyt mikä tuo sun viimeisen lauseen ajatelma oli, miten liittyi siihen kun herrat pohti, että kuka lähtee jerry mukana lähes tyhjällä tankilla korpeen autoilemaan... ei kait kukaan tee niin myöskään sähköisellä autolla. Niillä muuten ajetaan ihan yhtälailla sateessa, sumussa ja talvisäässä. Mulla löytyy molemmat käyttövoiman edustajat, niin pystyn jollain tavalla ottamaan kantaa. Suurin ongelma näissä sähkösissä autoissa on ihmisten asenteet. Ja sehän se oli itselläkin suurin kompastuskivi ennenkuin oli mitään kokemusta sähköisistä.
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    En minä siihen ottanutkaan kantaa että kuka lähtee tyhjällä tankilla liikenteeseen saatika autolla.

    Vaan kun ihmeteltiin kellä kanisterit mukana autoissa. Ja ehkä vähän piikittelin sitä että eihän porukka näillä vanhemmilla katiskoilla enää ajele. Saatika jos vielä sataakin.
     
    Inlinee ja Solvent tykkäävät tästä.
  9. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Kyllä kai näillä väki vielä kovasti ajelee, vaikka onkin harrastuksen kulut kasvanu. Kyllä itekin tuli veivattua -66 Monacolla ja -73 Polaralla säässä kuin säässä. Polaralla menin talvellakin.
    Nyt Dartin kanssa kysyy jo vähän enempi harrastuneisuutta, että mielii lähteä edes sillä sateella ajamaan. Varsinkin jos sliksit alla, niin ei se enää kauheeta nautintoa oo ajella.
    Anyway. Pidetään vanhat koslatkin liikkeellä, aina kun vaan voi!
     
    Inlinee ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuolla vanhimmalla autolla tuskin tulen kovin paljoa ajamaan, sateesta ja talvesta puhumattakaan.
    Se vie bensaa litran minuutissa kun siinä on oikea isolohko, eli tilavuus on 27 litraa (”isolohkomiehille” tiedoksi, että se on 1651 kuutiotuumaa).
     
    Muokattu: 30.3.2022
    dart -66, Aslak, Catiska ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Minulla on kanisterit mukana. Tenu-Dart vei maantielläkin jotakin 15-20 litraa ja kun RE85 jakelu on aika rajoittunutta kehätien toisella puolella, niin mulla on siinä vakiovarusteena 3 kpl 20 litran muovista "jerryä". Ens kesänä toivottavasti menee pikkuisen pienemmällä kun on pienempi moottori.

    Sillä meinaan ajaa kesäkauden, jos ei satu vastoinkäymisiä. Nuorempi katiska on 88 mallia ja menee ainakin alkukesäksi ruosteen poistoon. Sillä on aie ajaa vielä 23 ja 24 vuodet ainakin.

    Mut oon kyllä kytiksellä uuden sähköauton oston suhteen. Pökötti ei niinkään nappaa mut joku Seat Mii Electricin kaltainen kyllä. Kaupunkiauto.
     
    Inlinee, isalmela ja Harri S tykkäävät tästä.
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minulla oli aina ennen kanisteri takakontissa. Jännä juttu, itse olen ajatellut sen erittäin luonnolliseksi, jopa älykkääksi. Kun on syntynyt ja kasvanut maaseudulla vain tyhmänrohkea oli ilman varabensaa. Nyt kun asun asfalttiteiden varrella tilanne on vähän muuttunut.

    Mutta sähköstä. Itse olen uutta Pököttiä ajatellut, ostamiseen rahat ei riitä (asuntolaina kun on), mutta leasingiin ehkä. Pitää käydä tutustamassa.
     
    Inlinee ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Katohan, kirvoitti jopa keskustelia.
    Eikä ollu vittuilua, vaan ihan aidosti pohdin asiaa. Meillä kulki aina lapsena ulkomailla kympin muovikanisteri mukana. Takakontissa. Joskus saatto vähän döfätä kuumassa, siellä autossa sisälläkin.
     
  14. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Eipä oo kanisteri kontissa tainnut koskaan olla paitsi jos perämoottori,moottorisaha tai muu mökkitouhu mielessä ja kaupungista ottanut lähtiessä menovettä varmuuden vuoksi ettei tarvi erikseen lähteä hakemaan paikanpäällä parinkymmenen km lenkkiä moisen takia tai rajoittaa akuutin polttoainepulan vuoksi mitä sitten tekeekin.
    Ajoautona olevassa dieselissä polttoaineen loppuminen aiheuttaisi muitakin murheita vaikka kannu olisikin boksissa joten ihan punaiselle en päästä niin tankissa oltava jonninverran tavaraa ,edes neljännes ettei tarvi mahd äkkilähdöissä ruveta tankkia etsimään ensin.
    Kesäautoilussa voi puolustautua että ajan niin lyhyitä lenkkejä kilometreissä kuin ajallisesti kotipihasta etten katso tarpeelliseksi kun pidän tankin aina vähintään puolisessa niin mittarivirheestäkään niin väliä enkä tykkää haisevasta paisuvasta pihinäpöntöstä peräboksissa muutenkaan.
    Välille on kylläkin toki joskus jääty romujen kanssa mutta ei ikinä bensapulan vuoksi ..:(
     
  15. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Rolls-Royce?
     
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    ..Meteor
     
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Juu. Sehän se, kun mulla on tällanen Brittiaikakausi nyt vahvimpana päällä.
    Toki tuo moottori on 80% RR Merlin kun on Mk1a je lento-osista kasattu.
    Mutta vaparina miedolla 2000 Nm väännöllä vie kevyttä koppaa taloudellisesti ja tarvittaessa saa ahtamalla triplattua tehot ja tuplattua väännöt, kun ahdinkonehan se alunperin on ollut.
    Tuolta löytyy 34 sivuinen päiväkirja:
    https://kellari.vip/index.php?topic=870.0
     
    Seevu, FuryIII '71 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Olikos niin että Merlinin ja Meteorin kampurat pyörivät eri suuntiin?
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Juurikin näin. Tässä ei ole alennusvaihdetta.
    Siksi myös nokka akselit on erikätiset.
    Kampura on tässä sama Merlinin ontto kampiakseli.
     
  20. mcmies

    mcmies Gearhead

    Höh. Eihän tossa sitten ollu mitään ideaa. Pöh.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!