Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Hemmetin vaikeaa saada samaa fiilistä taksin tai vuokra-auton kyydissä kuin tyylikkään muskelin puikoissa. Siis kasikoneen parkua, kumin käryä, sladia ja niskojen retkautuksia. Voihan sitä seksiäkin harrastaa kumpparit jalassa lamphaan kanssa, mutta ei siinä samaa fiilistä taida olla kuin naisen kanssa. Vuonna 2022 polttomoottoriautoilussa ja Amerikanautoilussa on kyse ihan muusta kuin säästämisestä. Toki pakkohan sekin on lopettaa sitten kun kaikki edellytykset on tuhottu.
     
    viikinki75 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei amerikanautoilu olekkaan säästämistä, muttei sen tarvitse olla tuhlaustakaan. Itelle ainakin se fiilis tulee tien päällä olemisesta.
     
    Catiska, Swinger ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Mutta oiskohan se lähelle sama fiilis, jos laittais naisellekin kumpparit?
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kyllä mä veikkaan et ihan sama fiilis ois vaik ois kumpparit, ihan samalta se on tuntunu puolpukeisenakin..
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikähän se museoauto mahtaisi olla kun puhe ainakin minun kohdalla on ns käyttöautosta ?
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5dab1449-cd81-4431-9192-00ca6f3c6b9d

    jokos nämä ovat niitä vanhoja pommeja
     
    malvasto tykkää tästä.
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vie syssyllä huoltoon niin siinä on hyvä talviseisontapaikka.
     
    Kustom STW, Inlinee, Desoto57 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

  10. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Osien huono saatavuus koskee tällä hetkellä kaikkia automerkkejä. Toimitusajat voi olla kuukausia.

    Asiakaspalvelun tehtävä on kertoa se asiakkaille..
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kyllä, valitettavasti tämä on totta. Rnagereita (Teslan nimi liikkuvalle korjausautolle) on niiden lisäksi, mutta isompia hommia ne ei voi tehdä.
    Jostain syystä näille ameriikan autoille ei Suomeen oikein saada kunnollista huoltoverkostoa sysleriä lukuunottamatta.

    Oma auto ei onneksi ole kohdannut 90 000km matkalla mitään erityistä tai kiireellistä. Pari takaisinkutsujuttua on ollut, toisen kävi Ranger hoitamassa kotona, toisen teetin Vantaalla kun olin sielläpäin liikkeellä. Mutta noissa uusimmissa lämpöpumpullisissa on ollut isohkolla prosentilla vikaa lämmityslaitteessa ja heidän osaltaan on ollut surkeaa kun auto on ollut pitkään korjauksessa. Toki ovat saaneet Teslalta sijaisauton eikä omaan autoon ole sillä aikaa tullut kilsoja, mutta kuitenkin tuo kyrsisi.
     
  12. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Naapurissa Tesla joka tuntuu vaihtuvan muutaman kerran vuoden aikana, sijaisauto nääs.
    Huollot 350 km päässä.
    Yksi syy lisää miksi patteriauto ei ole omalla kohdalla vaihtoehto.
     
  13. Nupa

    Nupa Double Gearhead

  14. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Uniikki kappale. Viimeistelemällä omavalmisteena kilpiin? Ehkä tarvitsee kierrättää leimalla jossakin muualla, mutta minusta se kannattaisi tehdä. Varsinkin kun on jo panostanut 60keur aihioon.
     
  16. Ei välttämättä ole ihan mikään viimeistelyjuttu sen toimintaan saaminen. Ymmärtääkseni se on todella keskeneräinen projekti. Jopa huijaus:

    KAIKKI eivät kuitenkaan vielä tuolloinkaan uskoneet Toroidionin tekniikkaan. Esimerkiksi sähkötekniikan professori Juha Pyrhönen Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta arvosteli yhtiön syksyllä 2016 julkaisemia patenttihakemuksia.

    ”Jos minä suunnittelisin tällaisen moottorin, saisin kaikilta haukut”, hän sanoi Tekniikka & Talouden haastattelussa.


    Ehkä sinne voisi jotain Teslan tekniikkaa tunkea. Tai sitten luotettava slant sixin.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei kai se jää sähkömoottorista ja tamusta kiinni?
     
  18. Turnn

    Turnn Gearhead

    Kävin koeajamassa Automaalla kaks moottorista Volvo C40:stä.Oli kyllä makee peli kertakaikkiaan,mutta pitää 65te:n biilin ollakin?
     
  19. hmr66

    hmr66 Gearhead

    joku V6 tai V8 kone sisään ja harrasteluokkaan kilpailemaan, kaaret äkkiseltään ihan asiallisen näköiset....
     
  20. -late-

    -late- Gearhead

    En ymmärrä noista tamuista mitään valaiskaa hieman niiden ominaisuuksista.

    Autojen invertterit paukuttaa luokkaa 10kHz taajuudella pulssisuhdetta jolla tuotetaan vaihtosähkötaajuus joka on verrannollinen ajonopeuteen. Samaan pulssiin hakataan myös pulssin leveydellä virta joka on verrannollinen vääntömomenttiin. Täl viisiin pääsee sit vaikka satasta ala- ja ylämäkeen. Tai sataaviittäkymppiä. Usein ajomoottorin mag.kenttien kulma on about 90 astetta, mut se voi olla vähemmänkin. Ennakolla tai jätöllä tietenkin, riippuu kiihdytetäänkö vai jarrutetaan.

    Onks esim. teollisuuden tamut about samanlaisia?
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!