Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Arvaa kauanko etsin jakolaatikon osuutta, kun ei ole sisällysluetteloa :D :D
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Noin 345 minuuttia?:odsmile:
    Miulla meni vain noin 6.059 minuuttia, kun katsoin alkuun joka 50:n sivun ja moottorien kohdalla harpoin satoja sivuja kerralla.

    Tämä ketju kun löytyy kaikille muillekin NAG1 / 722.6xx / 722.6 / W5A580 murheista kärsiville, niin lisäänpä tähän vielä pari linkkiä aiheeseen liittyen:
    http://shop.ukrtrans.biz/wp-content/uploads/catalogs/722.6.pdf
    https://www.scribd.com/document/70680130/NAG1-21-2
    http://www.sequentialtaillights.com/dodge/TCM-NAG1.htm
    https://docplayer.net/164321595-Nag1-operation-diagnosis.html tai https://docplayer.net/docview/104/164321595/#file=/storage/104/164321595/164321595.pdf
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mistäs ne sitten erottaa toisistaan, mikä on se oikea?
    Nyt sain sellaistakin tietoa, että ohjelmointi onnistuisi ihan Suomessakin, kunhan vaan boksin numerot ovat oikeat.
    Eli löytyykö keltään ylimääräistä P05150240AB 5WP20125ACK boxia?

    Ja tajusin ettei vikakoodeja löydy nyt senkään takia, että kaikki pyörät pitää saada pyörimään yli 250 rpm ja yli 450 rpm aiemmin esiintyneiden vikakoodien havaitsemiseksi, eli vauhtia n. 30 ja n. 55 km/h.
    Tämä selittänee myös sen, että vikakoodien nollauksen jälkeen ei mennyt limp-tilaan laatikon luistoa kokeiltaessa palloja polttamalla , tai tuli vain tuon pienemmän pyörimisnopeuden vaativa vikakoodi, kun etupyörien pyörimisnopeus ei ylittänyt 55 km/h:ta koska joutui hölläämään ennen päällysteen vaihtumista hiekkapihaksi.
     
    Muokattu: 9.9.2021
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Myyjä kertoo mistä autosta se on peräisin se boxi ja mielellään saatava boxin mukana VIN, mistä se on peräisin, muuten ei noista tiedä... ECUtkin tulee tyhjänä, pelkkää rautaa, asennetaan autoon ja testerillä otetaan etäyhteys keskusATKhon ja imuroidaan VINillä sota sinne rautaan, aina on päiväntasalla oleva uusi softa uudessa raudassa. Esim Ramin Cumminsilla ja Grand Cherokeen 3.0CRD mesen koneen rauta on samalla numerolla varaosa-ohjelmassa, ne tulee tyhjinä...
     
    hartsa69 ja MudMax tykkäävät tästä.
  5. Marko300

    Marko300 1st gear

    Peräkoukun asennus hemppaan menossa, enää johdotus puuttuu. Mukana tuli can väylään liitettävä boksi ja rosvoliittimet valojohtoihin. Miltä puolelta ootte koukkuun ottanut virrat, olikos tähän asennukseen jokin virallinen valmis välijohtokin olemassa, kun takana oikealla puolella sedanissa on jokin boksi jonka vieressä liittimelle paikka? Kuinkas tuota putkistoa olisi parempi äänien kannalta muuttaa, takapöntöt korvaa suorilla vai niin että matkalaukku pois ja korvaa suorilla putkilla ?
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eka matkalaukku pois. Resonaattorit jos poistaa, niin osa sanoo, että pörisee ja resonoi inhottavasti 80-100kmh vauhdeissa. Matkalaukun poistolla tulee todella maltilliset äänet matka-ajoon yms, mutta sit kuuluu kun polkasee kunnolla. Mutta ei se silti mikään vanhan V8 höpinät ole.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ja tuolla on kuvalliset ohjeet CAN boksin asennukseen vetokoukun sähköjä varten.

    https://www.300cforums.com/threads/how-to-fit-a-universal-tow-bar-electrics-kit.94038/

    Itselläni oli joku piuha eri värinen 2004 vuosimallisessa joten kannattaa tarkistaa ensin riippuen omasta vuosimallista.
     
  8. Marko300

    Marko300 1st gear

    Kiitokset hyvästä vinkistä, boksin alapuolelle oli helppo kytkeä. Itsellä 05 malli ja johdinvärit samat kuin tuossa foorumilla
     
  9. jaska 1

    jaska 1 1st gear

    Tuli hommattua tuollainen 300c hemillä.
    Aika isolta tuntuu rengsmelu auton takapäässä. Alla jotkut matalaprofiilirenkaat.
    Millaista rengastusta kanattaisi hommata.
    Voihan ääni tulla tietysti jostakin laakeristakin.
    Capriceen verrattuna aika äänekäs sisätiloiltaan muutenkin.
     
  10. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Chrysler 300c 3.5 l takavetoon pitäisi vaihtaa etuiskareiden yläpää, kun häiritsevää kolinaa/lonksetta kuuluu ajaesa hiemankin epätasaisella tiellä. Puslat eteen vaihdettu, samoin vakaajatangot. Kuulemma iskarin yläpää ääntää päästessään väljäksi. Samalla kertaa kannattanee vaihtaa myös iskunvaimentimet. Mistä olette omanne hankkineet? Us Parts myy Gabriel-merkkisiä, sieltä myös iskarin yläpäät löytyy. Takapäässä on nivomatit vaihdettu muutama vuosi sitten. Onko kokeusta koko setin tilaamisesta eli iskari/jousi/yläpäänkiinnike, rockautossa noita valmiiksi kasattuja settejä myynnissä. Säästäisi ainakin asennustyössä.
     
  11. OK

    OK Gearhead

    Myös etu-kallistuksenvakaajan ja runkopalkin väliset puslat kannattaa vaihtaa...kuluvat ja kolisevat myös.
     
    Bukero tykkää tästä.
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Nämä kannattaa lisätä joka öljynvaihtohuoltoon
     
    Bukero tykkää tästä.
  13. softail

    softail Gearhead

    Nonni, alko hemissä ohjaustehostin käännettäes uliseen, no öljyhän sieltä oli vähissä...en vaan tiä mihin se on hävinny ku ei mitään oo merkannu. No nyt sitten lisäyksen jälkeen lykkää öljyt pihalle hammastangon ulomman haitarikumin välistäonkos tuohon millanen homma vaihdella tiivisteitä vai onko kertakäyttö tavaraa
     
  14. Marko300

    Marko300 1st gear

    Jäi hempassa kaasu pohjaan motarilla ja kun vauhtia oli tarpeeksi alkoi punainen huutomerkki vilkkua vasemmalla alhaalla, miksi ? Polkimen jumitukseen oli syynä lattiamatto..
     
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG] Tuollainenko?

    This is the Brake Trouble Indicator symbol in Canada, and other areas, but has an additional use elsewhere (below). The look of this symbol as well as others involving brakes are supposed to resemble the physical appearance of brakes. They do, but primarily only to people who have had the opportunity to take them apart. The word ‘brake’ may appear at the top of the image.

    In Australia and New Zealand, the same symbol is used to indicate that the brake or clutch fluid is low. Check the proper reservoirs.

    The same image is also used in Europe for the failure of an advanced system, Dynamic Brake Control (DBC). In this case, conventional brake action remains unaffected, but your dealer will be needed to repair the advanced system. These vehicles use the text symbol BRAKE shown above to indicate a problem with the basic or conventional brake system.

    [​IMG][​IMG][​IMG]And of course someone had to combine the two and then a third as a traditional trouble light, I suppose just to add yet more symbols. The word BRAKE is place below the circle and exclamation point. And above the same indicator plus that with a “P” inside, for parking brake.
     
  16. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Vai sellainen salaman kuva?

    [​IMG]
    Electronic Throttle Control (ETC) Light
    This light will turn on briefly as a bulb check
    when the ignition switch is turned ON. This
    light will also turn on while the engine is
    running if there is a problem with the Elec-
    tronic Throttle Control
    system.
    If the light comes on while the engine is running, safely
    bring the vehicle to a complete stop as soon as possible,
    place the gear selector in park, and cycle the ignition key.
    The light should turn off. If the light remains lit with the
    engine running, your vehicle will usually be drivable.
    However, see your dealer for service as soon as possible.
    If the light is flashing when the engine is running,
    immediate service is required. In this case, you may
    experience reduced performance, an elevated/rough idle
    or engine stall, and your vehicle may require towing.
    Also, have the system checked by an authorized dealer if
    the light does not come on during starting
     
  17. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Onko jollain muulla sattunut niin, että lisäjarruvalo lakkaa toimimasta? Siellähän taitaa olla ledit. Tsekkasin nopeesti netistä et takakontin muovipaneelit irrottamalla pääsee lopulta käsiksi takaspoileriin, kyseessä siis farmari Chrtysler 300c. Onko muita vaihtoehtoja kuin ledien loppuunpalaminen, esim. sulake?
     
  18. OK

    OK Gearhead

    Vois olla johtokin poikki kumisukasta, oven ja korin välistä. Kuskin ovesta on ainakin mulla ollut johtoja ko. paikasta poikki.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tyyppivika. Niistä pimenee elektroniikka. Viime talvena kun oli yli -25c pakkasta, niin oma toimi. Muuten se on pimeä. Uutta vaan tilalle tai sit laittaa punasen ledinauhan yms sinne.
     
  20. Marko300

    Marko300 1st gear

     

Kerro tästä muillekin!