1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Saiskos siitä sopivaa bensapumppumoduulia tai jotain?
     
  2. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Eikös vanhoissa Jaggen perissä ollut myös jarrut keskiklunssin puolella. Jousittamatonta painoa saa alaspäin. Jossain arkistossa on vanhoja Wheelsejä jossa on artikkeli Jaggen perän kaventamisesta
     
  3. Oli joo, näkyy tossa PTracingin Mersussakin.

    Näin mäkin muistelin. Vilkaisin eilen nopeasti muutamaa Wheelsia, mutta en sattunut sitä juttua löytämään. Tosin ei se juttu olisi varmaan mitään auttanutkaan, koska se rakenne on erilanen.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos olisi silvottavana malli 420, niin perä olisi valmiiksi Hudsoniin passelin leveä.
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    Siinä vanhemmassa akselissa, jossa on ne jarrulevyt murikan päässä, on myös jousituet yläpäälle kehdossa kiinteenä. Tässähän jouset on tuettu suoraan koriin.
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Wheelsissä oli ohje aikoinaan tuon uudemman perän sovittamisesta Classiciin.
    Meni aika helpolla, mutta tuo uloin eteenpäin osoittava alatukivarsi vaatii korvakkeen teon. Ja se jäi Clasussa pahasti näkyviin, mutta ei kai Hudissa.

    Nuo peltiset tukivarret navan ja perän välillä voi jopa katkaista ja kaventaa tai tehdä putkesta uudet. Vetarit vaatii tarkat lämmitykset ja jäähdytykset ja erikoishitsipuikot, että onnistuu... Mutta ne voi korvata tekemällä lyhyet "kardaanit" putkesta ja kardaaniristikoista. Nuo vastapuolet on muistaakseni ne "letukan pikkuristikot"...

    Jaa mistä tiedän.... piti laittaa tuommoinen Americaniin, mutta hommasin pari noita vanhempia tilalle. Tuo -88 mallinen meni 37 Chevyyn. Istui runkoon kuin iskä äidin selkään... Ilmapusseille vain paikat ja pari kiinnikettä. Taisi alimmainen tulivarsi istua lehtijousen kiinnikkeeseen. Leveähän se oli Letukkaan, mutta melkein 20 cm lisää lokariin puolelleen, niin mahtui kumit sisään.
     
    Gary Grand, Kustom STW, Make500 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    Vaikuttaa aika työläältä systeemiltä. Saa nähdä jääkö tekemäti:oops:
    Niin, nuo vetarit onkin umpijöötiä tässä..
     
  8. Tämä saattaa tuottaa konttorilla sanomista, jos niitä alkuperäisiä leikkelee ja hitsailee. Taas uusien tekeminen varmaan vaatii sen tehdastekoinen määritelmän.

    Erääseen valkoiseen autoon tämä olisi just sopivan levyinen..;)
     
  9. SMP

    SMP 1st gear

    Ebayssa on GM:n tyyppisiä tehdastekoisia putkitukivarsia kyllä tarjolla. Jotkut Suomen vauhtiputkatkin niitä välittää.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Tai jopa koko tankkia?

    [​IMG]
    Sattui vaan vahingossa tuo kuva tulemaan vastaan Retroridesin dieselöintiprojetissa.
     
    Muokattu: 27.11.2021
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    Joo, ajattelin sen tankin ottaa varoiksi talteen.
    Kaveri on käynyt ottamassa talteen kaikenlaista nippeliä omaa Jaguaariansa varten.
    Ehkä pian pääsis sit loppuhylsästä eroon.
     
  12. Mä kaivelen sun ketjun esille, että pääset päivittämään sitten, kun Valkoinen kaunotar taas kulkee ja sykkii.

    Ja olenhan vähän kateellinenkin. Mulla on vähän samantyylinen vehje, mutta paljon pienempi:

    [​IMG]
    Ja kuten naiset tietää, niin iso vehje on aina parempi..
     
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Pääsiäismaanantaina tein talliin kevätsiivon ja purkailin tuossa viikolla vanhan taka-akselin ja lehtijouset pois tieltä.
    Tänään vähän sitten aloittelin sovittelemaan:

    [​IMG]
    Väänsin kaverin prässillä kunnon raudasta tuollaiset kiinnityspisteet. Sitten purin siitä luovuttajasta (jota en onneksi vielä ole paalannut) ohjuritapit noihin. Sopi muuten rungon kanssa hyvin yksiin. Vahvistelen ja siistin noita sitten joskus.

    [​IMG]
    Ja siellähän se kiikkuu. Tosin huomatkaa vielä säädettävä kiinnitys takapäässä.

    [​IMG]
    Renkaatkin mahtuivat paikoilleen, tosin ilmat poistamalla. Toisaalta en saanut kyllä siitä vanhastakaan akselista renkaita pois, ennen kuin otin madalluspalat jousien ja akselin välistä pois.

    [​IMG]
    Ja niin lähti jatkumaan tämäkin projekti..

    Renkaiden ilman poistaminen on vielä pieni vaiva verrattuna akselin kaventamiseen.
    Ongelmia on nyt vielä tietysti fender skirtsin kanssa. Ne eivät ihan sovi paikoilleen, ainakaan Jaguarin ET:llä. Eli tarvitaan todennäköisesti jotkut etuvetomallin vanteet taakse.
    Se ei ole hyvä juttu, sillä ne ovat ulkonäöllisesti yleensä rumia.
    Tosin takapäässä niistä ei paljoa näy ja ne voi peittää vaikka kokokapselilla jos on pakko.

    Seuraavaksi täytyy nikkaroida runkoon kiinnikkeet takariipukkeille ja joustintuille.



     
    rekkamies, Kustom STW, Vuppe ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. No niin..Pitkästä aikaa pääsee ihmettelee tätäkin:).

    Hyvinhän se akseli sinne loppujen lopuksi mahtui. Onko nuo sun vanteet 16"? Mahtuisko se rengas paremmin, jos oliskin 15"? Noissahan on Chevyn 5*4.75" jako, joten luulisi löytyvän vannetta.

    Tommoisen tyyliin käy pölykapselitkin hyvin, joten jopa peltivanteet voi olla käyttökelpoiset.
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    15" ja toinen tais olla 390mm. Mutta ei vanteen koolla siinä kohtaa merkitystä.
    Leveydellä tietysti on. Liian levee ei passaa olla yhtään.
    Tulevaisuudessa täytynee hankkia radiaalit tähänkin. Veikkaan että ristikudos Cokerit on ihmeissään tuon IRS:n kanssa. Kontiohan nyt tekee niitä Whitepaw renkaita.
    Alkuperäiskoko on 7.10-15 niin se olis ehkä 215/75R15
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuossa joutuu suunnittelemaan renkaanvaihtokamatkin uusiksi. Korkealle nostava tunkki, jotta saa joustot täysin ulos. Pumppu, jotta saa vararenkaan täytetyksi.

    Jääkö minkä verran tyhjää rapakaaren reunan ja renkaan väliin ”ajokorkeudessa”?
     
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Olet ihan oikeassa, Tosin korkealle nostava olisi tunkin Hudsonissa muutenkin oltava.
    Perkule, mulla ikinä missään autossa varapyörää mukana muutenkaan ole. Ehkä sellaiseenkin voisi silti joskus viitsiä varautua.

    Sinne jää pari senttiä rapakaaren väliin kyllä tilaa. Mutta skirtsin kanssa ei jää yhtään.
     
  18. Niistä pöykapseleista vielä sen verran, jos sille tielle lähtee, niin kannattaa katsella Citikoiden valikoimaa. Sieltä löytyy aika kustomhenkistä kapselia. Tässä esim. GS:n

    [​IMG]
     
  19. S10:stä voisi löytyä aika sopivan kokoiset vanteet. Tässä Ebay -ilmoituksessa on alkuperäiset 15X6 peltivanteet ja levittää aika paljon sisään päin.
     

Kerro tästä muillekin!