ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Olis kiva tietää miten tuo juttu oikeasti on menny, jotenkin veikkaan että kyllä se viritys on myyntiilmoituksessa kerrottu ja jopa ollu ostajalle se juttu minkä perusteella maksanu reilua ylihintaa. Sitten iskeny katumus (perheen toinen osapuoli) ja sama asia onkin muuttunut syyksi purkaa kauppa. Kyllähän sen nyt kaikki tietää noita uudehkoja autoja ei täysin laillisesti saa viriteltyä eikä kunnon tehoille vanhempiakaan, mutta silti niitä joka vuosi useita katsastetaan.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Veikkaan samaa,että ostaja on ollut nuori energiajuoma lippalakkipoika jolle on kotona äitee sanonut että nyt kyllä viet tuon koslan takasin kauppaan.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  3. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Niin kai tuolla ohjelmoinnilla saa myös tehot palautettua lailliseksi.:confused:
     
    Turbiini ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. virta

    virta Gearhead

    On kaikki halvemmat autot jo paalattu romutuspalkkioiden tai katalysaattorin himossa.
    Ei käynyt edes renkaanpotkijoita ensimmäinen vei auton tuumasi vain että kait se toimii kun pääsit sillä tänne asti,hinnasta ei juurikaan keskusteltu.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  5. always bb

    always bb Gearhead

    Taas on puliveivarit keksinyt uutta, oli varaosia myytävänä ja samassa kun laitoin ilmon. Puhelin rupes heti piippailee watsuppia. Oikea primadonnan kuvalla varustettu. Laitatko osoitteen postinkuljetusta varten rahat tilitetään samalla. Kun matka on yli 400km. Puhelin numero +351. Noo minähän heti selvitin mikä numero, no portugalihan se. Sitten laitoin viestin että kuule kysele tilinumero ensin ja kun rahat näkyy tilillä saat postille noutoosoitteen. Eipä kuulunut enää mitään vastausta sen jälkeen
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Tää ei ole oikeastaan edes ostaja, koska kaikki olisi pitänyt ilmeisesti saada ilmaisiksi.

    Olin käymässä hallilla yksi päivä (jossa käyn nykyään todella harvoin). On paikallisen kylän aikalailla keskustassa.
    Siihen kurvaa vanhempi jannu Nissanilla ja alkaa kyselemään kaikkea mahdollista. Kaikkea olisi pitänyt myydä, mutta mihinkään ei olisi just nyt rahaa. No, se siitä onneksi lähti veks ja sain hoidettua hommani rauhassa loppuun.

    Eilen olin käymässä hallilla ja eikös se sama jannu paukkaa taas pihaan. Nyt on sitten ostamassa jo hallirakennusta ja autoja pihasta. Edellisen käynnin perusteella jo tiesin, että eipä sillä rahaa ole, joten lähdin kierrättämään sitä hallissa sisällä, jotta oikein pääsisi tarjoamaan kaikesta.
    Agregaatti 20€ -> Olisi ostanut mutta just nyt ei ollu käteistä mukana.
    Täydellinen keula -80 Yamaha 1100 XS:stä 50€ -> Oli kuulemma liian kallis.
    2D Luiskaperä Oldsi 40 luvulta 10k€ -> Liian kallis ja ei oikeastaan edes tiedä näiden hintoja.
    Halli ja tontti 5k€ -> "No on mulla yks parempikin tontti tiedossa"

    Tuossa vaiheessa tuumasin, että sit kannattaa se parempi tontti ostaa pois. No ei sekään kuulemma oikein käy kun siinäkin on jotain ongelmaa tms.

    Oven pielessä on odottamassa taka-akselin irroitusta -97 Ford Explorer.
    Se alkoi myöskin kiinnostamaan kovasti. Sille sanoin hinnaksi 100 euroa, mutta sekin jäi nyt vähän sitten roikkumaan.

    Tänään soi sitten puhelin ja salainen numero soittelee. Sama jannu soitteli ja kertoi innoissaan että hänen poika voisi ostaa tuon Explorerin pois. Heillä on kuulemma autonkuljetusauto, mutta ainut ongelma olisi vain se, että se pitäisi hakea sieltä samantien nyt heti ja ne sitten irroittaisi mulle sen taka-akselin ja voisin hakea sen sitten joskus. Kun kysyin, että mistäs sen voisin sitten tulevaisuudessa hakea, niin sitä ei enää osattukkaan sanoa. "No jossain Kuohulla sen kaverilla on talli ainakin".
    Sitten tulikin kyse hinnasta. Sanoin saman 100€. Mutta se olikin ihan liikaa. "No siis niidenhän pitää hakea se auto ja purkaa sulle se taka-akseli jne niin eihän sekään nyt ilmaista ole." Kuulemma 50€ olisi ollut sopiva hinta.
    Tässä vaiheessa en kyennyt enää tekemään muuta kuin sanomaan pahasti ja sulkemaan puhelimen sekä laittamaan jannun estoihin. En helevetti jaksa tämmöisten idioottien kanssa hukata aikaa.
     
    Kustom STW, SK-, Herje ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. bathory

    bathory Gearhead

    Ompa sulla halvalla kamaa myynnissä. Missä päin asut? :D
     
    Volvo_5.7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. T5

    T5 Gearhead

    Nää on semmoisia kapistuksia, että pystyi tarjoamaan vähän uhallakin noin halvalla.
    Aggregaatti ei lähde käyntiin mutta silti se olisi pitänyt saada.
    Yamahan keulaa kaupittelin täällä ilmaiseksi, mutta ei kellekään kelvannut.
    Oldsia en ois oikeasti myyny mut tiesin et ei se sitä muutenkaan osta.
    Hallista olisinkin voinut tuohon hintaan luopua.
    Explorerista meinasin purkaa "helpot" osat pois ja yrittää myydä. Loput sitten romusedälle. Nyt taatusti pistän koko auton paaliin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mielenkiinnosta, miten salaisen numeron saa laitettua puhelimessa estetyksi?
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Veikkaan että kyseessä varmaan numero joka näkyy soittaessa, mutta siitä ei saa haettua mitään tietoja.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Voi olla. Toki silloin numero ei ole salainen.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Eilen laitoin auton myyntiin ja siitä 20min ostaja soitti ja olis halunnut laittaa rahat samantien tilille näkemättä autoa.
    Mitä hittoa, autohan näyttää aina kuvissa paremmalle kuin paikan päällä. Totesin että eiköhän eka katsota autoa ja sit katellaan tehdäänkö kauppoja.
     
    tapio.t ja always bb tykkäävät tästä.
  13. T5

    T5 Gearhead

    Keski-Suomessa on. Mutta ei tuo kaikille sovellu. Ei sähköä eikä vettä. Itse olen pärjännyt isommalla aggregaatilla, joka mahdollistaa kaiken muun paitsi hitsauksen.

    Tuo on tosiaan tuommoinen hassu numero. Näytössä lukee "Salainen numero", mutta kuitenkin numeron näyttää sen alapuolella. Eli olisiko joku semmoinen juttu, että laitettu tiedot salaisiksi hakupalveluja varten ja siksi näkyy noin? Minulla on Fonecta caller käytössä, joten sekin saattaa aiheuttaa tuon.
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Varmaan aggregaatti ei pyöritä varashälytintä? Nyt se hyypiö tietää mitä kaikkea rahan arvoista sulla on jemmassa...
     
    riviera56 tykkää tästä.
  15. T5

    T5 Gearhead

    Ei sen tartte pyörittää.
    https://reolink.com/product/reolink-go/
    Tuommoinen on siellä päällä ja lähettää videon suoraan puhelimeen.
     
    isalmela ja riviera56 tykkäävät tästä.
  16. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Nyt on fiksu laite!:poff:
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Pitkästä aikaa sattui kohdalle taas paypall-huijari, joka haluaisi ostaa auton. Ei vielä luovuttanut, vaikka sanoin, että vain käteinen käy. Sen jälkeen vasta puhui paypallista.

    Laitoin uudestaan viestiä, että käskee agenttinsa ottavan käteistä mukaan. Saas nähdä vastaako enää mitään.

    Hänhän ei itse pääse, koska on laivalla töissä kaasu- ja höyryturbiinien insinöörinä.:rotfl:

    Nimi on niinkin suomalainen kun Katja Neuvonen. Ja englantia puhuu.

    Sitä varmaan ärsyttää mun hidas vastaamiseni. Ehdotti google hangout chattiä, että olisi nopeampaa.
    Ollaan muutama päivä viestitelty.;)
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Noin ehkä neljännes vuosi sata sitten kun olen viimeksi pelleillyt oman puhelin numeron kanssa niin operaattori käytti termiä "puolisalainen numero". Näkyy soitettaessa mutta ei löydy numero palveluista.
    Sillä on pärjännyt tähän saakka, ehkä jopa loppuunkin saakka.
     
  19. virta

    virta Gearhead

    Niin kyllähän nykyään aina numero näkyy soittaessa?Mutta aina ei näy tietoja numeron yhteydessä,,itelläkin Fonecta käytössä ja erittäin hyödyllinen.
    Omassa numerossa nimi näkyy,mutta osoitteen poistinNe jotka haluan kyllä perille löytää.

    Vähin äänin tuo muutos on tapahtunut mutta onhan se ollut näin jo kauan vai johtuuko uusista puhelimista..
     
    Muokattu: 28.5.2022
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Voi silti olla salainen. Mulla ollut sama salainen numero 90-luvulta asti, ja sen sai ainakin silloin 90-luvulla ihan Nokia 1610 puhelimen asetuksistakin valittua, näkyykö numero vai ei.
    Silloin muutaman kerran kaverit ihmetteli, kun ei mun numero näy, kun olin unohtanut vaihtaa näkyväksi. Nykypuhelimen asetuksista en ole edes katsonut, saako pois, kun ei kukaan nykyään edes vastaisi, jos ei numero näkyisi.

    90-luvulla ei näkynyt nimiä muutenkaan, ellei ollut numero muistissa, (niin kun nykyäänkin ilman lisäpalveluja) mutta jos puhelimen asetuksista laittoi numeron näytön eston, niin muistaakseni näkyi vaan "PUHELU". Ainakin siinä 2-rivisellä näytöllä.
     
    Muokattu: 4.6.2022

Kerro tästä muillekin!