Mitä polttoaine maksaa tällä hetkellä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Red Neck, 27.12.2004.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijoo jos et ajele paljookaan.

    Itte laitoin just veroilmutukseen kilsoja 47650 km olin tosta 4 viikkoo saikulla Että tollasta.













    itte
     
  2. leemu

    leemu Gearhead

    No se.
    Itsellä on normaalisti tullut työajoa 60-80tkm. vuodessa. Nyt oli tuuria kun olen saanut koko talven olla töissä tuossa 15km päässä kotiovelta..
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kun työkseen ratin takana on ja liikennettä seuraa, luulisi ett jatkuvalla bensanhinnan nousulla olisi edes jonkinlaista vaikutusta liikenteeseen. Vaan näyttää että niin ei ole. Taidetaan me harrasteautoilijat laittavan vaan ajokit unosille, kun taas tavan audimiehet veivaa menemään samalla lailla viimeistä päivää kuin ennenkin. Ei ole vauhti hidastunut eikä tiettyjen kellonaikojen ruuhkat vähentyneet, saati bussimatkustajien määrä lisääntynyt. Eiköhän tänäkin kesänä prätkäkuskien kortteja lähde koko kesäksi hyllylle, niillä vauhti pysynyt yhtä kahjona kuin ennenkin.
     
  4. karra

    karra Double Gearhead

    Juu tuossa oli sarkasmia mukana. Niitä jotka oikeasti tarvii autoa tämä satuttaa enemmin.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No emmäätiä, kyl mä sanoisin et nelostiellä ainakin on nopeudet tippunu selkeästi aamusin ainakin. 120 lasissa saa roikkua ohituskaistalla.

    Kannattaa ajaa harrasteilla jos persus kestää, itse tein päätöksen että vähennetään sitten muualta sitä kulutusta. Kaikilla toki ei ole "sitä muualta" missä voi säästää, mutta itse keksin ainaki aika paljon kun mietin. Se on vähän mitä mitenkin arvottaa. Kallistahan se on, siitä ei pääse mihinkään, mutta mutta.. Ei mielestäni ylitsepääsemättömän kallista.

    Jos talvella löin melkein 5k€ fyrkkaa kii autoon niin en mä perkele sitä tallissa ala seisottamaan.
     
    Vallu 426, esmi, viri-viri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. 0132

    0132 Gearhead

    Itse olen kanssa miettinyt asian niin, että kiristetään jostain muualta, jotta voin ajaa kaikki ajot vanhalla työntötankokasilla. Rouva tosin ajaa uudemmalla kutos-käkkylällä, mutta ei sekään mikään pihi auto ole.

    Sen se tuo bensan hinta on tehnyt että etanoli houkuttais. Nyt varsinkin kun e85:n hinnan nouseminen laantunut ja ero 98:iin alkaa olla yli 90 senttiä.
     
    esmi tykkää tästä.
  7. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Lappeenranta 19.05.2022

    [​IMG]
     
  8. Saksa laskee bensaveroa
    Verotuksen kevennyksen jälkeen polttoaineiden hinnat laskevat Saksassa kriisiä edeltäneelle tasolle.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Italia, Espanja yms ovat kanssa laskeneet verotusta.
     
  10. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Joo,niin ne laskee....Suomen hallitus varmaan miettii,miten ilkeäis kertoa,jos vaikka vähäsen nostettaisiin.
    Suomessa Alv 24%, useasti Kanarialla käyneenä,ennen oli 0%, nyt taitaa olla 5%.
    Tiedän,että palkat eritasoa,mut silti.
    Tiet on täysin paskakunnossa ja liikenteen rahat menee ihan muualle...mite paljon
    Ulkomaan apuun?
     
  11. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Tankkasinpa sitten kalleinta pensaa tähän mennessä 98e5 2.539e :poff: :rotfl:
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Keuruulla 24.5.2022. Samantein tuli päätettyä, ettei tenu-Dartilla ole tänä vuonna keski-Suomeen asiaa.
    [​IMG]
     
  13. Mites se Tenun polttoaineen kulutus on muuttunut näiden uusimpien tekniikkapäivitysten myötä?
     
  14. ”Röyhkeitä olivat” – Kalliit hinnat saivat polttoainevarkaudet nousuun

    Varastettujen polttoaineiden määrät vaihtelevat kymmenistä jopa tuhansiin litroihin. Poliisitarkastaja Tuomas Pöyhösen mukaan suurimmat tapaukset vaikuttavat pitkälle suunnitelluilta.

    POLTTOAINEVARKAUDET ovat lisääntyneet ympäri Suomea kevään aikana. Poliisi arvioi ilmiön johtuvan polttoaineiden hintojen noususta, jota helmikuun lopussa alkanut Ukrainan sota on kiihdyttänyt entisestään.

    Varkaudet alkoivat yleistymään maaliskuun alussa, kertoo poliisitarkastaja Tuomas Pöyhönen Poliisihallituksesta.

    ”Anastamisrikoksissa syy on yleensä se, että tuote on arvokasta. Jossain kohdassa tulee kipuraja, että päätetään ryhtyä varastamaan ja tuotteelle syntyy pimeä markkina rinnalle.”
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ole vielä tullut ajettua pidempiä siirtymiä. Kokeilut ovat sisältäneet paljon paikallaan käyttöä ja suhteellisen paljon äkkilähtöjä. JOS ajaa siivosti, niin mikspä tuo nyt ainakaan olisi kasvanut. Menee maantiellä aika eleettömästi, koska 170 on luonteeltaan toisenlainen, eikä 3-4000 rpm pintakaasulla kuulosta moottorin tappamiselta. Laihallekin olen laitellut matka-ajon, kun ei tunnu olevan taipumuksia kilistellä.

    Mut vähiin jää jonninjoutavat ajot näillä polttoaineen hinnoilla. Jopa moottoripyörään kerralla laitettu 40 euron polttoaineannos "sylettää". Vauhtiakin on tullut laskettua kustannussyistä.
     
  16. Siitä tuli mieleen tämä:

     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku pikkukate vois auttaa. Tehtaan jäljiltä oleva 96” koneinen käy janoiseksi isommissa nopeuksissa. HD mittariin rakennettu ennustaja kertoi Lahdessa, jotta ainetta on vielä 160 km matkaa varten. Mut jo Keravalla piti suorittaa refueling semmosen vähän vauhdikkaamman siirtymän perään. Tankki oli ihan kuivana.

    883/1200/turbo vekottimessa ei vaikuta yhtä paljon. Sinkki kireällä Lahdesta ja Malmilla tankkiin mahtui 6,6 litraa.

    Eli turbo se varsinainen talousvaruste on!

    Aattelin tänä kesänä saada sen verran aikaiseksi, että Dartista mittautan tehot ja sitten tilaan ajan ”muutoskatsastukseen etanolille”. Ei sanaakaan turbosta. Vaan se, että moottori on konvertoitu ja optimoitu etanolia varten. Sais sen 200€ siitä leimauksesta niitä tukiaisia.

    Sama kai se on, mikä laite sinne on asennettu, kunhan toimii?
     
  18. jyrgen

    jyrgen 3rd gear

    Mistähän tämmösen pimeän bensan myyjän löytäs? :poff: kaverin puolesta kyselen
     
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nyt on helppo laskea pirteän muskelin ajelun kustannukset. Euron kilometri.

    Melko suolasta on tavan kotterollakin ajella. Jos ajopeli vie kympin satasella niin 20tkm vuodessa on semmoset 5000€. Jos joutuu ruoraamaan vaikka 40tkm vuodessa niin päästään jo mukavaan tasalukuun 10000€.
     

Kerro tästä muillekin!