ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mulla ei näy numero kun soitan,on työn takia piilotettu.Jos ei vastaa kun soitan niin lähetän tekstarin että soittelen tuntemattomasta hetken päästä,on toiminut ok.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tätä minä aina ihmettelen kun akkuiset ihimiset pelkää vieraita ihmisiä eivätkä tohdi vasrata puhelimeen
     
    cdv70, LehtinenA, viikinki75 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. bathory

    bathory Gearhead

    Tämä. Miten lankapuhelinaikaan ihmiset pärjäsivät.
     
    cdv70, viikinki75, kad_boost ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla näkyy numero, mutta ei tietoja. Jos olen esim. jotain osia ostamassa, eikä vastaa, niin lähetän tekstarin perään, että kyseisiä osia olisin kysellyt. Usein soittavat takaisin.
    Mulla Radiolinja-aikainen numero.
     
  5. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Kyllä Androidissa saa pois, mutta on todella vaikeassa paikassa minun mielestä se asetus.
     
  6. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Myin tossa käyttöauton pois, (2008 5-sarja) ja se oli kallein auto jonka olen ostanut ja myynyt. Selkeästi se reilun kahdeksan tonnin pyynnillä eroaa olennaisesti esimerkiksi viiden tonnin autosta...

    Kaksi kolmesta autoa kattelemaan tulleesta nipottivat aivan tolkuttomasti kaikesta. Erottelivat melkein joka ikisen pikkuvirheen tai vian jota vain mahtoi löytyä. Nillittävät hieman sumeista sumariumpioista ja helmoista, jotka on hiekkateillä ajo karhentanut. Ihan oikeasti melkein 250tkm ajettu, viisitoista vuotta vanha tavallinen käyttöauto... Ei oo mulla ainakaan tullu moista vastaan aikaisempien autojen myynnin yhteydessä joiden pyyntihinnat on vaihdellu tonnin ja viiden välillä.

    Auton lopulta ostanu taho, minua hieman nuorempi jätkä oli kyllä alusta loppuun perinpohjainen. Se nipottelu ensin, koeajolla reilusti runtua, sit läks mäkeen edes tarjousta antamatta. Parin päivän päästä kyseli kuvia kaikista kuiteista ja huoltokirjasta. Parin päivän radiohiljaisuuden jälkeen ilmaisi että hän haluaa minun teettävän autolle Autotohtorin kuntotarkastuksen, hän maksaa.
    Siitä sitten parin päivän ja viestiteltyjen lisäkysymysten jälkeen tuli kattomaan autoa uudestaan, lisää nipotusta, taas aggressiivinen koeajo ja saatiinhan sitten kaupat sovittua.

    Sitten kun saatiin raha-asiat ja Trafin diibadaabat tehtyä, tyyppi kysyi että minkälaisen paskan pommin mä sille myin? Enhän mä ny paskaa sille myyny tietenkään. (Ja jos ja kun niitä piileviä vikoja on pari, niin en mä sille siinä turpaansaantietäisyydellä niistä ala avautumaan.) Keksikööt ite tulevaisuudessa. Rehti peli kannattaa mut kaiken kertomatta jättäminen ei ole valehteluakaan.
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Myin tossa kuukausi sitten moottorin ja lootan siten että ostaja irrottaa itse nämä. Suosittelin ottamaan omat työkalut (omia kun ei ihmeellisesti ole) No motti ja loota irtosi mut mun vähäsistä työkaluista lähti kans samalla ostajan matkaan..
    Oon niitä nyt kuukauden venaillu, muutamat viestittelyt ja soitot eivät tuota tulosta jolla ne työkalut tulisi takaisin tänne on kuulemma niin saatanan kova kiire! Ihmettelen suuresti jos työkalut muka olivat jo viime soitolla hänellä autossa mukana ettei kerkeä päivän aikana tiputtamaan niitä postiin... Ja ei kyse ei ole monestakaan työkalusta vaan lähinnä periaatteesta.
    Jospa rikosilmoituksella sitten kulkeutuisivat takas tänne laitilaan...
     
    Muokattu: 1.7.2022
  8. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Tee yksityinen velkomus, jos ei laskua maksa, niin ulosottoon.
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ostin pikkupojalle farmi pelin,maksoin 12 e ennakkoon,sinne meni ja mitään ei kuulu enää,tein verkossa poliisille ilmoituksen,nyt soittivat että vaadinkoa sakkoa myyjälle.tottakai sanoin voithan antaa nimen ja osoitteen vielä mutta eipä antanut.eipä lähetellä enää etukäteen yksityisille latin latia. toinen ihmetys on vanhat perämoottorit ja hinta taso,30-40 v vanhoista pyydetää 300-650 vaikka on vedetty kuvan mukaan trailerin perässä roikkuen.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ^ käytetyt perämoottorit maksaa jo enemmin ku uudet.
     
    Jordan tykkää tästä.
  11. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Ite myin vissiin viime vai toissakesänä seiskasarjan bemarin 6 tonnil, kaks kaverii tuli junalla sitä kattomaan/ostamaan. Eivät käyneet koeajolla, eivät autossa sisällä. Pari kertaa käveli se ostaja vaan auton ympäri ja poltti tupakin ja sitten tehtiin jo tilisiirtoa. Oli sen verta hörhön näkösiä etten kyl välttämättä olis ees ajamaan päästänyt :D kyseenalaista rahaa tais olla mut mikäs siin... Sitä oon harmitellu kun oli niin siistis kunnos ja laitettu rakkaudella et meni varmasti väärään kotiin :( trafista tullu välil kateltu uteliaisuuttani niin eipä oo ainakaan liikentees ollut enää, kaipa ne sen rikkoivat tai jotai entiä.
     
  12. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Oon ostanut pari autoa kuvien perusteella,koeajot suoritettu kotimatkalla,alta kympin ritsoja niin ei korkealta tipahda.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Myin juuri viimeisen veekasin pois omistuksestani ja oli sitten ensimmäinen kauppa jossa ostaja ei nähnyt livenä koko autoa, vain kuvia joita tietenkin toimittelin pyynnöstä, ei koeajoa, vain whatsappia. ..En myöskään nähnyt koko ostajaa koskaan. Sähköinen kauppakirja, rahat tuli tilille, laitoin varmenteen menemään ja tein luovutusilmoituksen ilmoitetulle firmalle ja ajoin auton annetun osoitteen mukaan läheiseen kylään jonkun talon pihaan ja nakkasin avaimet pihassa seisovalle ukolle. Taksi alle ja karkuun. Se on sitä nykyaikaa...
     
    impala-63 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. always bb

    always bb Gearhead

    Nykyaika ei kyllä aina ole hyvä vaan 1 vanha on parempi kun 10 uutta
     
    Peeaa tykkää tästä.
  15. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Juu ne piirtää kel on liituu... Alle kymppi on ihan taskurahaa hei
     
    impala-63 ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  16. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Noh, eipä homma loppunutkaan auton myyntiin...
    Aloitteleva juppi joka auton osti lähetti aikamoisen viestin. Vaatii korjauskorvauksia melkein koko auton hinnan edestä tai kaupan purku....
    Ja paskat sanon minä.
    Pääasiallisina valituskohteina oli pienenpieni klappi hammastangossa ja hiukkassuodattimen puuttuminen. Ostaja tiesi jo ennen kauppoja, että ohjauksessa on vähän klappia, siitä saa ihan omia aivojaan käyttäen päätellä, mikä kaikki sitä voi aiheuttaa. Hiukkassuodattimen puuttuminen oli ylläri mullekin. Sen voin hyväksyä, sillä se vaikuttaa oleellisesti auton laillisuuteen, vaikka on päästöistä menny läpi.

    Tosiaan joo sille oli korjaamo laskenu uuden hammastangon hinnaks asennuksiin melkein 5 tonnia. Joopajoo. Boschin hammastankoa saa 1800e...

    Elikkä ostaja haluaa korvauksia vikaan, joka on ollut olemassa jo ostohetkellä ja ostaja on tienyt, mikä vian voi aiheuttaa, ja hammastanko voidaan kai lukea normaalisti kuluvaksi osaksi. Auto on melkein 15v vanha ja yli 240tkm ajettu, normaalia kulumaa sanoisin.

    Mitäs sanoo raati ja muut täällä vierailevat lakiasiantuntijat? Jätkä haiskahtaa siltä että haaste tulee ihan just jos en suostu täysiin korvauksiin tai kaupan purkuun. Vähän vaan huteralla pohjalla se ois käräjille lähdössä. Touhutonnin tarjosin hiukkassuodattimen uusimiseen.
     
  17. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Ostaja on koeajanut auton kahdesti ja todennut väljän ohjauksen. Tuossahan Ostaja on todennut autossa olevan vikaa ja silti ostanut, turha siitä enää on itkeä.
    Touhutonnin tarjoaminen tuohon hiukkassuodattimen on minun mielestä aivan riittävä vastaantulo. Mistä tuota tietää vaikka Ostaja on itse sen poistanut kaupan jälkeen.

    Eikös tuolle tehty autotohtorin kuntotarkastus? Miten siinä ei näkynyt väljä hammastanko tai puuttuva hiukkassuodatin?
     
  18. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Joo tohtori tarkasti, kommenttia tuli hammastangon päästä, ei mitään hammastangosta. Uusi omistaja oli vaihdattanut pään ja jäljelle oli jäänyt hieman klappia. Ilmeisesti niin vähän että ei ole tullut noottia katsastuksessa eikä autotohtorilla.
    Hiukkassuodattimessa on varmaan tyhjät kuoret paikallaan, en tiiä miten autotohtori moista menis tutkimaan. Luulin että se suodatin siel ois ollu ku mul 2019 kuitti, jossa on suoritettu ei-ihan-halpa suodattimen regenerointi autosta irrotettuna.

    Käräjille en haluis lähtee vaikka kuinka voittaisin. Jos se tajuis kanssa että ei kannata haastella. V*ttu vaan ku tässä maailmassa tulee kaiken maailman vatipäitä aina vastaan.
     
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mielestäni teit ihan reilun ehdotuksen. Autotohtorin tarkastus on sulla hyvä turva tässä. Jos ei se tonnin hinnanalennus riitä ja haluat olla tosi joviaali niin kerro että voit purkaa kaupan. Kauppahintaa vähennetään kilometreillä jota on kaupan jälkeen tullut. Sitten auto uudestaan myyntiin eikä tarvitse enää jännittää vittuilupuheluita tai käräjäoikeuden haasteita
     
  20. juko7 ja Rihma tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!