Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. matti R

    matti R 3rd gear

    Museoautosysteemi on valtion antama helpotus harrastajille edellyttäen että sovittuja sääntöjä noudatetaan. Jos politiikoille tulee tietoon että sääntöjä kierretään ja kirotut moottoriharrastajat välttää veroja niin kohta kenelläkään ei ole museoautorekisteröinnin etuja.
     
    LehtinenA, malvasto, three hundred ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Fuselage tykkää tästä.
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    malvasto, kuula, Arkkumies ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Semmonen tarkastaja joka tekee semmosia tarkastuksia ettei täytä vaatimuksia se auto niin hän kusee omiin muroihin. Ei sitä harrastaja maksa sitä laskua mikä tulee tarkastajan töpistä. Niissä museolausunnoissa on ihan nimi joka sen on tarkastanu. Eli jos joku toteais ettei vastaa vaatimuksia, niin eiköhän se itse tarkastaja joudu asiaa selvittämään. Hyvin simppeliä.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kerrotko minulle, miten harrastaja voi saada autonsa museorekkariin sellaisena kuin se ei sinne kuuluisi? Tarkastaja se on vastuussa, ei harrastaja. Harrastaja on vastuussa vain siitä, että autoa käytetään museorekkarin mukaisin ehdoin.
     
  6. matti R

    matti R 3rd gear

    En osaa tuohon vastata.
    Itse tarkoitin sitä että jos museorekisteröinnin jälkeen autoa muutellaan reippaastikin niin että selvästi ei enää menisi tarkastuksesta läpi niin mielestäni se on museoautoetujen väärinkäyttöä.
     
  7. spike

    spike Gearhead

    Ongelmana jälkeenpäin muokkamisellen suhteen on että tavallinen katsastusmies tuskin pystyy tunnistamaan kaikkia muutoksia. Olisi hoidettavissa teknisesti. Paljon dokumetoivia kovia museokatsastuksen ohessa jotka tallennettaisiin traficomin kantaan minkä avulla katsastusmies voisi todentaa onko jokin muuttunut sen jälkeen. Ei ole kuin softaa. Olisi loppujen lopuksi helposti toteutettavissa ja olisi kaikkien etu. Paitsi niitten jotka oikeasti yrittävät kusettaa järjestelmää.
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tämä on täysin totta, ja se on sillon sen kyseisen harrastajan ongelma sillon kun katsastuksessa sellaisesta joutuu vastuuseen. Mutta luulenpa että kovin räikeitä eivät ole nämä väärinkäytökset isossa kuvassa, eli tuskinpa poliitikkoja tuollainen kiinnostaa marginaalivehkeiden kanssa jollei väärinkäytökset ole pääsääntöisiä.
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Edelleenkin minun on vaikea ymmärtää tätä ajatustapaa. Miksi Suomalainen haluaa jo ennestään helvetinmoiseen sääntöviidakkoon vielä vaan lisää sääntöjä ja tarkkuutta kun ne on nytkin pääsääntöisesti paljon haastavammat kuin suurimmassa osassa muita maita? Mikä on se etu mitä sillä ajettaisiin? Ne museorekisterin edut on muutenkin suht vähäiset, tarkoittaa muutamaa sataa euroa vuositasolla, suurin etu varmaan se, ettei tarvi sitä autoa millä muutenki ajetaan olematon määrä kilometrejä niin katsastaa kuin joka 4. vuosi.

    Turhaa kai näistä on vängätä, mutta kyllä itteä vaan ihmetyttää jos nuo monet täälläkin "reklamoidut" autot ei haittaa museokatsastajia, eikä ne haittaa vuosikatsastajia saatikka niitä poliitikkoja, että miten helvetissä se voi häiritä sitten sitä ryhmää, jotka on noiden mahdollisia omistajia ja sen vähäisen hyödyn lunastajia mitä museorekkarista saa :poff:

    Kyllä se Suomalainen tykkää selvästi säännöistä, mitä tiukemmat, sitä paremmat :odoops: Sitte ihmetellään ku täällä on kaikki rakentaminen niin vaikeaa vs. muut maat.

    Ois hyvä ku harrasteauton omistamisellekin määritettäs vielä kunnon kriteerit tekniselle osaamisellekin. KOSKA museautoa ei tarvi katsastaa kuin 4 vuoden välein, voitaisiin omistajille määrätä sekä teoria että näyttökoe teknisistä kyvyistä 6kk välein tehtäväksi, että pystyy todistamaan kykynsä ylläpitää se museoauto liikennekelvollisessa kunnossa aina niin tietämyksen kuin teknisten taitojenkin osalta tuon 4 vuoden katsastamattoman jakson aikana. Teoriakoe + näyttökoe 6kk välein, jos ei mene läpi, valtio lunastaa sen harrasteauton itselleen ja lähettää siitä saadut rahat ulkomaille. Oisko adressin paikka niin saatas tätä harrasteautoilua vietyä Suomessa taas pykälä eteenpäin..? :poff:
     
    Seevu, kad_boost ja Pikuppeilija tykkäävät tästä.
  10. Turnn

    Turnn Gearhead

    Viime kesänä kun vuosikatsastin museopeliäni niin katsuri kysyi museoajoneuvolausunto paperia? Tarjouduin hakemaan,kun asun reilun kilsan päässä.Ei tarvinnut, mutta kuulemma pitäisi olla mukana..... En tunnusta että olisin tuunaillut tarkastuksen jälkeen....
     
  11. ++++++

    ++++++ 3rd gear

  12. karra

    karra Double Gearhead

    Tuo ilmastoinnin paneeli keskikonsolissa on mielenkiintoinen, joku mersutietäjä kertoi nähneensä aiemmin samanlaisen eli on varmaankin mersuun räätälöity aftermarket varuste, eli se pitäs olla ok. Radiota en ymmärrä, noita uudempia näkee paljon museoautoissa, niitä oikeita saa rahalla, eli ei se 300 ... 400 euroa pitäs museointiprojektia kaataa? Penkeissähän väri pistää silmään eli museotarkastuksen ollessa enimmäkseen ilmiasutarkastus niin noita ei sais olla. Tai sit koko sisustuksen väri vaihtoon, no ovipahvien mallihan taitaa olla eri jos on nahkapenkit, noissa on ollut kait eri variaatioita joita en hyvin tunne.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu penkit ja ovipahvit ei oikein istu yhteen. Ilmastoinnin paneelia ihmettelin kans et erikoisen näköinen. Lokarin vilkut taitaa olla inan väärässä kohdassa?
     
  14. Larry

    Larry Double Gearhead

    Charger´69 tykkää tästä.
  15. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Kuvissa tälläset saadaan aina näyttämään hyviltä, todellisuus yleensä sit asia erikseen. Viime kesänä sain tämänkin karvaasti kokea pariin kertaan taas...
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No tämä kyseinen auto tuskin tuottaa pettymystä. Tuossa tuo on kuvattu jokapuolelta ja hintaluokassaan ottaen tekniikka huomioon näkee että tämä on jopa todella siististi tehty, itse pidän hyvinkin edullisena tätä laitosta ja rakentamisen taso on ihan selvästi varsin asiallista.
     
    Larry tykkää tästä.
  17. malvasto

    malvasto 3rd gear

  18. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    "Nyt myyntiin harvinainen ja huippuhieno Squarebody Chevy!"

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/scottsdale/12649046

    Elikkä korotettu, dieselkolistimella oleva peruspikappi. Penkki puhki, isot remontit ilman kuitteja, vuotaa dieseliä, mutta ainoa "vika" on takalaidan nivelet. Aha.
    Kuulemma alipainepumpulla saatiin jarrut paremmiksi, voiku kiva, pitäis olla hydroboosti koska mikään alipainepumppu ei kyllä jarruille riitä.
    Ja aika helvetin kova on jos saivat vapari kuuskekkosesta 200hp irti.

    Jos katsoo kiiltävän maalin ohi, mitä on jäljellä 15 kilon hintaa tukemaan?
     
    Isamu tykkää tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itsellä ainakin alipaine pumpulla sai jarru paremmaksi. Hella UP5X pumppu
    MCLAREN - OE-15CA134CP/
    ASTON MARTIN DB11 Vantage (Valmistusvuosi 10.2016 - ...)
    siitä tutustumaan. Jos väität, että paska niin voihan sitä katsoa jarrutustestiä tuon auton ja jonkun vaikka 2010 USA auton kanssa. Veikkaan, että tuo mistä otettu omaa 90% jarru testeistä parammat tulokset kuin jenkeissä tehtalta tullessa.

    https://www.autoexpress.co.uk/aston-martin/db11/95388/new-aston-martin-db11-2016-review
     
  20. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Kyllä varmasti paranee jarrut uudella alipainepumpulla, mutta dieselissä pitäis olla hydroboost.
     

Kerro tästä muillekin!