Chrysler onko ihan p..... ostos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripatti, 8.8.2022.

  1. ripatti

    ripatti 1st gear

    Mulla kaksi Chrysleriä, town & country ja pt cruiser nyt molemmat rikki samaaan aikaan ei hyvä. Pitääkö ostaa toytota että pääsee töihin. Alkaa usko hiipua noihin kun kalliita vikoja molemmissa , huoh.
     
  2. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Suosittelen Toyotaa käyttöautoksi,eipä paljoa tarvii huoltojen lisäksi tehdä.Jää aikaa harrastaa,itse kyllä harrastepelejä ropailen mutta käyttiksen korjaaminen ei kiinnosta
     
    juko7 tykkää tästä.
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei kaikki toyotatkaan ole ongelmattomia.

    Minä olen tuon käyttiksen ropaamis ongelman ratkaissut siten että mulla on vain harrasteautoja.
     
    Roberto, juko7, Akit ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Mieluummin Chrysler kuin Toyota.

    En tiedä perää, mutta yleensä sanotaan että tämän ikäluokan Moparit on halpoja ja helppoja korjata jos jotain ilmenee, ja sen takia ovat käyttöautoina kohtuu haluttuja. Vai koskikohan se sittenkin enemmän Dodgea.
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tymäkin sen tietää, osta GM.

    Paitti sitä ikkunanpesijöitten ja siivoojien merkkiä, en näe mitään syytä maksimoida kurjuutta.
     
  6. Muutaman vuoden takaa:

    Consumer Reports listasi hyvät ja huonot automerkit

    Perinteikäs yhdysvaltalaislehti listasi kokemustensa perusteella parhaat autovalmistajat.

    Kolmenkymmenen automerkin joukossa viisi huonointa olivat Chrysler, Land Rover, Mitsubishi, Jeep ja Fiat. Näiltä merkeiltä Consumer Reports ei suosittele ainuttakaan testaamistaan autoista.
     
    kerkko tykkää tästä.
  7. litres

    litres Gearhead

    Juuei, mutta tojotalla suomi kulkee/kuljettaa:D
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    suomi24.fi here we go!
     
    isalmela ja smgt tykkäävät tästä.
  9. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Kaveri osti Avensiksen pari kuukautta sitten ja kun pääsi pihaan niin koneesta nesteet pellolle. Kuulemma tyyppivika että kone leviää dieseleissä n 200 tkm kohdalla. Se siitä laadusta.
     
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ei kait ne sen huonompia ole kuin muutkaan , kaikissa autoissa on vikoja toisissa enempi ja joissain vähempi . Itsellä käyttiksenä ollut vak.yhtiöltä ostettu yli 300tkm ajettu -10 malli C300 3,0cdi , mukava ajella kulkee hyvin ja vakaa ja hiljainen ajella. Katsastukseen laitoin uudet seisontajarrun kengät ja asennussarjan oli yksi kenkää paikoillaan pitävä jousi katkennut ja känkkä siks tehoton. Nyt toisen takaoven keskuslukitus ei aukaise joka kerta lukkoa ( en ole vielä ehtinyt tutkia) muuten toiminut hyvin.
    Kaverilla ollut haukuttuja Vojagereja 3,3 - 3,8ltr useita ajanut niillä yli 15v. kuljettanut vaikka mitä romuja , moottoreita vaihteistoja , hinannut satoja romuja trailerilla ylikuormia ja aina kulkee. Suurimmat murheet joissain parit pakkasproput ruostuneet läpi ja joitain pieniä sähkövikoja. Ja kun tuli jossain puhetta niin 5-6 muuta harraste autojen kanssa toimivaa hommanut Chryslerit , on niin hyvä ja halpa tilava ja saa olla ukkoja kyydissä . Niin onko ne sitten niin paskoja, kaikki on suhteellista.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Uusimmat Suomeen virallisesti maahantuodut hyrslerit taitaa olla jostain 2010? Eli uusimmillaankin murrosikäisiä autoja. Olihan noissa laatuongelmia uutenakin, mutta autosta vääjäämättä kuluu asioita vuosien varrella. Jos ei kulu, niin menee jumiin. Premiumluokan autoja, joten ankean Corollan huoltovarmuuteen ei taatusti pääse, vastaava omistettava vois olla vaikka kolmen tonnin veekuusaudi.

    Mulla oli Jeeppi. Ajoin sillä 200-300tuh kilometrin välin. Osia sai, jotkut tosi halvalla, jotkut esim jarrulevyt painoi paljon ja siksi kalliit. Kaikki viat mitä mun aikana tuli oli ihan loogista kulumaa. Jarrut olis pitänyt uusia heti kättelyssä kokonaan.

    Näin teknisesti lahjattomana vitutti eniten se, että peruscorollan öljynvaihtajaksi tottuneet autohuollot suhtautuivat keksintöön kuin avaruusrakettiin. Osa huolloista kieltäytyi kunniasta jo puhelimessa, muiden kanssa muuten vittuilua ja ylihintaa, varsinkin maahantuojalla.

    Jamantti hoiti homman kunnolla joka kerta, olisi kannattanut hinauttaa sinne joka kerta.

    Onhan noi, esim voyagerit huikeasti mukavampia autoja ison perheen kuljettamiseen mitä esim. Kolhot Volkkarin pakuun perustuvat peltihäkit.
     
    isalmela, Stang_81, hartsa69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Peter Ashington

    Peter Ashington 1st gear

    Itellä käyttöautona 350tkm rullattu -88 caprice ja emäntä rullailee menonsa 600tkm ajetulla -89 tiisseli vanilla. Harrastellaan sit fiiateilla ja datsuneilla.

    Ps. Myynnissä olis -95 blazeri. Ihan liian uusi mulle. On lukkiutumattomia jarruja ja kaikkea muuta ihme hipotekniikkaa...
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Montako hinausta sataan tonniin mahtui?
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Yksi vika, kaksi hinausta, oma syy.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla oli -97 avoStratus, tais olla yli 10v, yli 200Kkm. Ajoin sillä kesät-talvet. Akkuja söi kun leipää, vuodesta max kahteen oli akun ikä. Sitä testailtiinkin viisaampien toimesta eikä löytynyt syytä miksi akkuja meni.
    Bensapumppu meni 2 kertaa, lavetilla ehjäämölle, kerran katkes jakohihna, lavetilla ehjäämölle. (hihna oli vaihdettu ajallaan) Tähän lisäksi ainakin 3 lavettikyytiä jonka syy sitten viimein löytyi. Bensapumpun liitin takapenkin alla oli hapettunut ja häröili, mutta ei tietenkään sillon kun se oli pajalla, tai no, lopulta se oireili sielläkin.

    Sitten kerran kun oli kiire johonkin niin startti sanoi klik, akku tyhjä. Soitin siskonpojaalle että ehtiskö hakeen mulle akun ja laittaan sen vielä kiinni, kunhan joskus ehtii. Soitin perään, osta se, halvalla. :mad:
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Usein tuli vietyä lähimmälle pajalle sen sijaan, että olisin nilkuttanut naapurikaupunkiin Jamantille.

    Tää hinauskeikka oli tyhmyyden huipentuma. Termarikotelo tihutti. Oli mulla tiivistekin, mutten laiskuuttani vaihtanut. Ei se siinä kojelaudalla juuri auttanut. Yksi aamu jeeppi ei käynnistynyt. Arvoin netistä potentiaalisia ongelmia ja arvalla ostin rokkiautosta uuden bensapumpun. Arvoin huollon vaihtamaan pumpun. Huolto vaihtoi pumpun, mutta auto ei käynnistynyt, ajonesto päällä. Hinaus puolen kilsan päähän maahantuojalle. Maahantuojalla ajonesto pois ja ekaa kertaa OBD:n päähän...
    Suorassa kutosessa on pytty niinku vessassa, pystyssä. Termarikotelon vuoto oli rikkonut kampiakselin asentotunnistimen.

    Enivei, maahantuojan vesseli väitti, että vesipumppu on pakko vaihtaa ja satasten jo juostua kotoutin Jeepin, myin projektina eteenpäin. Vesipumppu osoittautui ehjäksi.
     
    isalmela ja juko7 tykkäävät tästä.
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Nyt ei leivonharrin syy ja seuraus oikein auennut mulle, miten vuotava termarikoppa rikkoo asennontunnistimen joka on koneen toisessa päässä ja edes sen johdon päässä oleva liitin ei näe termarikoppaa???

    Ja btw, ostin yhden Jeep/Chrysler -dealerin loppuvaraston, Jeep ja Chrysler osia 13.5 m3 tavaraa, aika paljon sellaista jota kukaan ei kaipaa, ikinä, mutta jotain herkkuja ja jotain jota en edes tunnistanut vielä. Ihan FYI
     
    juko7 tykkää tästä.
  18. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Ei oo ollu kuin yks tai on vieläkin,

    2008 2.4l chrysler sebring muttei ajossa koska laatikko porsi
    tai vaihteiston solenoidit porsi..

    Ei moitittavaa autosta löydy mukava peli ajella vaikka soppa maistuukin ja omaa tyhmyyttäni hajotin laatikonki:poff:
     
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Oiskohan syy akkujen kyrvähtämiseen sen sijoitus paikka eli siellä kuskin puolen pyörän aukon edessä, talvikylmällä ei kunnolla ota virtaa vastaan kun ei saa lämpöä riittävästi.
    Tämän saman huomasin cirruksessa.
     

Kerro tästä muillekin!