1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Tossa voi olla syynä joku työpaikan palomuuri/serveri/jne. asetus. Olen joskus törmännyt vastaavaan, että kaikki kuvat ei näy firman koneella, mutta kotikoneella näkyy.
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noniin. Toimii luurissakin. Koulussa tosiaan taitaa olla semmoset systeemit, että kuvat ei näy.

    Eilen putsasin lopulta takasisälokasuojat loppuun. Hapotin ja pohjamaalasin paljaat kohdat ja sumutin Tectylin kiveniskun ohuelti. Tänään musta Temadur päälle.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    -J-
     
    Muokattu: 16.8.2022
    rekkamies, timopajala, Kustom STW ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taka-akselia sovittelin. Alatukivarret jees, mutta ylös tullee triangular 4-link tyyppinen ratkaisu. Kiinnikkeet saanee värkätä itse, kunhan varret ovat tehdastekoiset?

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies tykkää tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Kuka niitä varsiakaan tarkastaa, kun on asiallisesti tehdyt ja vaikka laittaa jonkun vauhtiputkan tarran päälle. Uniball.fi tekee sulle just sellaset ku haluat.
     
    Seevu ja timopajala tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mites Uniballit ajoautossa? Tuleeko liian kovaa kyytiä, jos ylätukivarsissa on uniballit? Noita uniball-varsiahan on kaupat täynnä, mutta jos ne nyt soveltuisivat mun käyttöön, niin mikä koko olisi riittävä? Ameriikkalaisillahan on nivelet lyijykynää, mutta jos ajattelee selviävänsä hengissä.

    -J-
     
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Kyllä ne uniballit on enemmän rata autoilua, kuin kruisailua varten. Suojahatut vaatii myös päälle tai joutunee jokaleimalle vaihtamaan uutta. Itelle valitsisin vähintään m18 kokoa, vaikka varmaan pienemmälläkin pärjäisi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ennemmin joku Johnny joint tyylinen kuin unipaal.
    Tietty tehdas puslan ympärille voi tehdä mitä haluaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Itse tukivarsissa ei ole kokemusta unipaaleista. Valiantin vakaajan pystytangossa on toinen pää ihan perus Ikh m10 pallonivelpää. Ja strutrodin pää joku Corollan sisempi raidetangon pää mikä sattui käteen. Toistakymmentä vuotta ne on jo ollut siellä ja usiampi kymmenen tuhatta ajettu. Varmaan on kerjännyt ongelmia itselleen kun ei mitään suojauksia ole ollut, mutta vielähän nuo mennyt :)

    Nuo Johnny jointit kyllä näyttää asiallisille jos niitä kohtuudella jostain saa.
     
    Seevu ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  9. Joskus kauan sitten ex-duunissa moisia ihmettelin. En tiedä, millä nimellä siellä niitä kutsuttiin.

    Näyttää niitä ulkoimailta saavan. Tuli tämmöinen video vastaan:

     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Johnnyt vois olla kova sana, mutta niin on hintakin. Ja tosiaan Suomesta ei taida saada.

    -J-
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Konehommia välillä.

    Sorvasin ohjurin, että 283 kampiakselin päähän saa porattua reiän kierrettä varten. Pysyy sitten dampperi varmasti kiinni.

    Juu ei tarvii porata, ellei oo kovempaa terää. Eli huomenna kauppaan. Ei uskalla jättää kiinnitystä pelkkään tiukkuussovitteeseen.

    -J-
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Dampperin kierre tehty ja dampperi paikoillaan. Vihdoinkin pystyi käymään läpi kasaa hihnapyöriä. Kampiakselille kolme erilaista, tehostimen pumpulle kolme ja vesipumpulle kolme. Ja millään setillä ei saa hihnalinjaa kohdalleen ilman jumppaa. Lähimmillään sopiva tulee, kun laittaa alas upean billettipyörän. Sekin vaatii about 4mm. kiekon alle. Pumpun kiinnike on leikattu 10mm. teräksestä ja on kyllä hieno ja tukeva, mutta vie tietty pumpun väärään linjaan alkuperäisestä. Laturin kromikiinnikesetti myytiin mulle pikkulohkoon. Se on isolohkon. Sopii se sitte Impalan 454:n. Huoh.

    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
    rekkamies, Vuppe, Kustom STW ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tehostimen pumppuun laitoin ekan käsiin sattuneen pyörän koska "se näytti oikealta". No ei ollu :mad: Pyörän poistaminen ja asentaminenhan tietty on ihan yksiviivaista, mutta työlästä.

    Kotopajassa on (tietty) hyvä ulosvetäjä:
    [​IMG]

    Välipalikaksi kävi sportti HDn nokka-akseli:
    [​IMG]

    Hihnapyörien eron olisi nähnyt jo silmällä:
    [​IMG]

    Ja kaiken äherryksen jälkeen ei hihnalinja ole lähelläkään! Miten helvetissä mulla voi olla hirveä kasa sopimattomia osia! Lienee tuota pumppuakin sataa eri mallia.. *voimasana SAATANA*

    -J-
     
    Muokattu: 2.9.2022
    rekkamies, LehtinenA, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Toi on jo uudemman mallinen pumppu. Mun mielestä oikea on sellainen pyöreämpi ja siinä on täyttökaula pidempi
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jep, tässä -J-:lle paskoja kuvia '67 vuoden 327:sta mihin sekaannuin vuosi sitte. Ei näistä varmaan mitää iloa ole...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olet oikeassa. Pumpussa lienee eri mitat vanhempaan verrattuna. Tästäkään en tiedä, että onko edes kunnossa. Pitää etsiskellä vanhempaa mallia. Mallailua varten multa saattaa löytyä vanhemman romut jostain.

    Tuollaisia tehostimen kiinnikkeitä en olekaan nähnyt. Pukinsarvessa on laturille erilaiset kiinnikkeet, mutta ne toimii mulle. Kampuran hihnapyörää ei ikävä kyllä näe. Kiitos kuvista.

    -J-
     
  17. trifive

    trifive Gearhead

    Mittailin omista early pikkulohkoista (265 ja 283) hihnalinjan paikkaa. Hihnapyörän reuna lohkon koneistetusta otsapinnasta (mihin jakopäänkoppa ja vesipumppu tulee kiinni) on noin 75 mm. Eli hihnan keskilinja noin 80 mm samasta pinnasta. Kampuran hihnapyörä on ihan kiinni damperissa,

    Postaamassasi kuvassa näyttää, että vesipumpu pyörä on kauempana. Veikkaan, että sulla vesipumpun pyörä isolohkosta tms.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos mittauksista. Tarkistan huomenna omasta.

    Kuvassa olevan mustan alkuperää ei ole tiedossa, mutta pikkulohkoon se on myyty. Nyt sovituksessa on billettipyörä, jonka kanssa sain kampiakselin pyörän kohdalleen. Tosin laturi on nyt ihan helve*sti takana. Pienellä modaamisella sen kyllä saa aika helpolla kohdalleen.

    Taistelu jatkuu..

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Olisko tästä apua:

    [​IMG]
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Onko kuvassa siis pikkulohkon hihnapyörä? Auttaa, jos tiedän minkä mittainen pitäisi olla.

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!