Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    " Ahdinta ei ole merkitty rekisteriotteeseen" Luulis että tuo vaikeuttaa hieman katsastamista...o_O
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ja kuorkkina olis jotain 80€/vuosi...?
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Bensakuorkki. Ei käyttömaksua.
     
  4. Selänraaputin

    Selänraaputin 2nd gear

    Kuorma-autoissa on paljon kalliimpi katsastus ja uudemmissakin vuosittain. Nopeudenrajoitintodistuksella helposti 3-500 €, eikä edes onnistu joka konttorilla.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla oli tuommonen -77 suburban kevytkuorkkina. Tosi halpa pitää kun tosiaan nollavero, katsastus oli jossain satasen paikkeilla kerran kahteen vuoteen, ei mitään nopeudenrajoitinta, ei piirturia, eikä tarvinnut olla edes sitä väliseinää matkustamon ja kuormatilan välillä. Tein koneswapin siihen ja muistelisin et vuosikatsastus+muutoskatsastus oli yhteensä 174 euroa. Ajaminen oli kyllä todella kallista (454). Hauskaa oli töissä vertailla ekoihmisten kanssa trafin päästömaksuja kun kyseinen bensanhävityslaite oli aina edullisin niiden suhteen.
     
    viikinki75, Roberto, Inlinee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Isamu, esmi, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    esmi, karra, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tori.fi, siisti Volga.
    "mahdollisuus hoitaa meidän kautta auton tuonti ja tullaus Suomeen. Auto sijaitsee hetkellä Moskovassa, Venäjällä."
    Mahdollisesti auton hinnassa on huomioitu haasteet Venäjältä poisviemiseen, kun keväällä Venäjä kielsi moottoriajoneuvojen maastaviennin? Tuonikäinen auto taisi rauhan aikanakin vaatia maastavientiluvan.
    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/gaz/muut/102548673
     
  9. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/13112598

    Tämän auton rekisteröin ja katsastin suomen kilpiin -90 luvulla, kats.mies teki paperit, otin ne ja kävelin autoon ja katsoin siellä vasta papereita, dodge charger?

    Juosten takaisin kun konttori oli juuri menossa kiinni, sanoin katsastajalle ettei tämä ole charger.
    Teki uudet paperit ja kysyi eikö charger olisi ollut parempi kun se on 5 hengen auto ja challenger neljän? Hehheh.

    Sitten kysyi no mikä se auton nimi nyt sitten on.
    Sanoin se on challenger r/t s.e ja sen se laittoi otteeseen.
    Yleensä ei noita mallimerkintöjä taida otteessa olla?
     
    SK-, faffeli, Kustom STW ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Isamu

    Isamu 3rd gear

    LehtinenA, isalmela, karra ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    isalmela, Fuselage, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  13. mjm2

    mjm2 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/buick/regal/13118226

    1.omistajan Suomi-Grand National

    Jotain osviittaa myyjän toivomasta hinnasta antaa tämä:

    "Tämän auton tuotantoerän viimeinen auto myytiin huutokaupassa 550 000$ hintaan Tammikuussa 2022."

    = Ei halpa?
     
  14. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Tälläset ilmotukset saa aina itellä aikaiseksi pään raapimista ja ihmettelyä. Tolla summalla euroja saa jo niin paljon "siistimpääkin" härpäkettä ja laitetta että ihmetyttää miks tollasen kukaan haluais ostaa. Turha tämmösii on kyl ääneen tääl ihmetellä, makuasioitahan ne on. Mutta ihmettelen silti!
     
  15. Duster 440

    Duster 440 3rd gear

    Pakko kysyä paljonko maksaisitte tuosta?
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jos kyseessä olisi e-body, niin kukaan ei ihmettelisi yhtään. Nuo aidot tuonikäiset V8 Mustang Cobrat on harvinaisia ja vähän valmistettuja, jos taas vertaa noihin e-bodyihin. Tuo hintapyyntö on aivan linjassa jenkkien hintoihin, siellä ne pyörii 30 k$ seutuvilla.
     
  17. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Ei harvinaisuus tai yleisyys aina korreloi arvon kanssa harrastajille ja nyt kun ollaan suomessa niin heitän vahvalla mutulla, että tuota olisi vaikea myydä jopa 10ke pienemmmällä hintapyynnillä.
     
  18. budweiser

    budweiser Gearhead

    Pohjois-Karjalainen kansanviisaus vähäisestä tuotantomäärästä paljastaa tosiasian miksei niitä ole enempää valmistettu; ”Ei ne uutenakaan kenellekkään kelvanneet”.
     
    rotaksi, Slant Sickness, Bluestone ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei ole ihan päiväunien ykköskohde tuo. Jos nyt kuitenkin ottaa huomioon harvinaisuuden, "legendaarisuuden" ja nykyisen haluttavuuden, niin kai tuollainen voisi olla yhtä arvokas, mitä joku ns. klassinen muskeliauto. Joku alle 20K valmistettu alkuperäinen 1965-73 isolohko-SS-Chevelle tai fastback-mustang oikealla tekniikkakombolla? Tai vertailuun kävisi myös Buick GS, olisi vähän niinkuin edeltäjä. Tuohan on siis GN, jota tehtiin 20K, se harvinaisempi GNX valmistettiin joku 500 kpl.

    No sit ne eurot... Alkuperäiset voimamallit ovat päässeet jo ajat sitten niin kalliiksi, että vaikka minulla rahaa olisikin, käyttäisin sen toisin. Ja toisaalta, haluaisinko ajaa 500 kpl valmistetulla sadan tonnin autolla hikikarpalot ohimolla, jos vaikka rikon jotain? Mieluummin joku perusmalli, vaikka neliovinen Chevelle.

    Paitsi se Buick GS: luksuksen ja muskelin yhdistelmä on erittäin maukas ja niissä hinnoittelu on vielä melko maltillista, alle 30K on täällä hienotkin yksilöt vaihtaneet omistajaa.

    GM G-body on komea tuote, Grand Nationalit jättäisin mieluummin sellaisille, jotka juuri sellaisesta ovat aiiina unelmoineet, voisin kuvitella harrasteautoksi jonkun yleisemmän, ei niin halutun mallin vaikka tyylikkäästi piristettynä, vaikka joku Cutlass tai Grand Prix...
     
    Isamu tykkää tästä.
  20. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Mikä sitten on harvinainen, kun niitä on 76 tehty 25,259 yksilöä. Kun kuitenkin kyseessä on enemmän varustepaketti kuin tehoversio.

    Sitten taas, siisti yksilö on siisti yksilö, ne maailmallakin maksaa, varsinkin jos on hyvä historia.
     

Kerro tästä muillekin!