v-8 lehden hyvät ja huonot puolet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja perkele, 10.9.2022.

  1. perkele

    perkele Gearhead

    aloitetaas tämmöinen ketju,elikkä v-8 lehden hyvät ja huonot puolet.
    itseä häiritsee ne heittolauseet joita kylvetään joka jutun sekaan,elikkä lainauksia jo luettavasta tekstistä,sotkee ainakin minun lukemista.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte lakkasin tilaamasta ko julkaisua ,,, varmaan samana päivänä, ku julkaisu myytiin ruotsalaiselle lehtimogulille.

    Ulosanti meni meni naurettavuuksiin ja esittelyt svennebanan vehkeisiin.
    En vaan jaksanut paskaa suomenkielen käyttämistä enää.
     
    juko7 ja vernando de hoto tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lehti vaihtoi omistajaa ensimmäisen kerran vuonna 1994, jolloin Sanoma Oy osti sen perustajilta. Siihen päättyi minun tilaukseni.
     
    juko7 tykkää tästä.
  4. spinout

    spinout Gearhead

    >aloitetaas tämmöinen ketju,elikkä v-8 lehden

    Tästä on nyt 226-sivuinen ylöskiinnitetty ketju "taas pukkas uutta veekasia" tällä alueella, niin miksi p*rkele pitää aloittaa uusi ketju?
     
    Bluestone tykkää tästä.
  5. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    On se rankkaa kun foorumeilla ihmiset aloittaa uusia topiceja ja koittaa saada uusia keskustelunaiheita aikaiseksi. Jaxuhalit sulle nyt sinne, on tää intternetti kamala paikka. En ymmärrä miksi uusia ketjuja ei sais alottaa vanhoja alotuksia sivuten, onko se jotenkin kielletty täällä foorumeiden säännöissä.
     
    juko7, cdv70 ja vernando de hoto tykkäävät tästä.
  6. perkele

    perkele Gearhead

    joo,ei tätä ketjua ole pakko lukea jos menee verenpaineet tappiin,skippaa yli jos on niin vaikeeta
     
    cdv70 tykkää tästä.
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Lehti ohentunut parhaista päivistään ja jutut muuttuneet osaluettelomaisiksi. Asiavirheitäkin löytyy mielestäni enemmän ( ei oikolueta enään tekstiä?) Ym pientä...
    Vai onko vika omassa vaatimustasossa kun on lukenut lehteä vasta tammikuusta -79...
     
  8. redneck1

    redneck1 Gearhead

    -Julisteen voisi palauttaa paksummalle paperille tai sitten poistaa kokonaan.

    +Tapahtumakalenteri hyvä
    +Nappilaukaus ihan kiva. (Nappilaukaus juliste paperille olisi ihan kiva myös?)
    +lukijoiden autot kiva juttu

    Auto- ja tapahtumaesittelyissä ei valittamista.

    "Katujenkki tien päältä"-osiota olen jäänyt kaipaamaan. Mielenkiintoinen pieni laatikko oikeasti kaduilta löytyvistä autoista. Voisivat palauttaa sen. Kuitenkin joku V8 Magazinen tekijöistä lukee tämän ketjun, mutta en tiedä onko tälläkään mitään vaikutusta jos täällä yksi ihminen jotain sanoo.
     
    Roberto, juko7 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Sisällöltään ja paksuudeltaan aku ankka-lehden luokkaa, ja maksaa 10,90€ (vai riittääkö edes nykyään?) Tai no, ei oo akkariakaan tullu ihan just luettua, mutta silloin ku tuli, ni oli hinta/laatu suhteeltaan huomattavasti parempi. Joku kymmenisen vuotta olin tilaaja (since 2000), viime vuosina ostellut harvakseltaan irtonumeroita, mikäli on vahingossa sattunu olemaan edes yks kiinnostava artikkeli, ja/tai joku kaks yhden hinnalla-tarjous.

    Viimeksi taisin ostaa ku oli hieno valkoinen '64 Valiant esittelyssä, ja joka vastoin kaikkia odotuksia ei ollu mikään kiihdytyskilpuri, vaan ihan slantti-vehjes. Edellinen vastaava oli esitelty vissiin joskus '94 tms., noin niinku omien muistikuvien mukaan (pl. se yks mintunvihreä kuuskolmonen joskus 2000-luvun alkupuolella). Ei siinä, varsinkin early-Valiantit kiinnostaa aina, rakentelusuuntauksesta riippumatta.

    Ja vaikka mopareista tykkäänkin, ni ne loppuun puunatut e-bodyt rupes tökkimään pahasti, ja tahtoo tökkiä edelleen. Varsinkin ku kahden aukeaman jutusta viimeiset kymmenisen riviä oli esiteltävästä autosta. Muuten kerrottiin valmistusmäärät kaikkine tekniikka/sisustus/väri-komboineen, ja jos bubba-joe oli autoa kasatessa joutunu ottamaan johonkin kohtaan erivärisen ruuvin ku mikä siihen ois kuulunu, ni se oli heti "one of one".

    No joo, kukin tyylillään. Itse ostan taas irtonumeron, jos sattuu joku mielenkiintoinen esittely vastaan. En kuitenkaan pidättele hengitystä, odotellessa...

    Amerikan Raudasta mulla taitaakin olla kaikki numerot alusta asti, ja näillä näkymin lienee jatkossakin.
     
    Seevu ja juko7 tykkäävät tästä.
  10. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Itsellä on kaikki lehdet ihan ekasta alkaen. Nykyisen päätoimittajan aikakaudella lehdet ovat alkaneet enemmän ja enemmän tökkiä, monta kertaa on pitänyt lopettaa tilaus mutta yhtä monta kertaa on ehtinyt kestotilauksen lasku mennä maksuun. Nyt viimein päätin ryhdistäytyä ja päätin tilauksen. Wheelsit mulla on myös ihan ekasta numerosta alkaen ja senkin tilauksen olen lopettanut. Tosin Whhelsin taso ei ehkä ihan niin paljoa retkahtanut mutta turhan moni numero meni aika nopeasti läpi selaten.
     
    jariha tykkää tästä.
  11. budweiser

    budweiser Gearhead

    Juu, joka ikinen numero on tallessa, lehden ostaminen alkoi numerosta 4/79 joten onhan noihin saanut aikaansa kulutettua vuosikymmenien mittaan..Nykyään lehteä vaivaa ”alkuperäiseen” verraten tekstin kuivakkuus, persoonallisuus vähän hakusessa josta seuraa steriili tunnelma, kaipaisin välillä rennompaa sanailua ja uusia ideoita esitellä harrastuksen suuntauksia.. varmaan tekis hyvää laajentaa tekijäryhmää...Hyvänä puolena lehden tekninen toteutus on kyllä parasta A-ryhmää, ei mitään moitteita paperista eikä painojäljestä.
     
    juko7 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  12. SK

    SK Gearhead

    Minusta V8 on petrannut viime vuosina. Markkanen on palannut myös kirjoittajaksi, mikä on piristänyt lehteä selvästi.

    Paperin laatu on heikentynyt (ohentunut), mutta sisältö parantunut enemmän l. nettomuutos selvästi plussalla.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onneksi Mobilisti ei lähtenyt pilaantumaan viimeisimmän muutoksen kohdalla. Se lehti on edelleen "ihan kiva". Tekstiä on välillä jopa ylirunsaasti, mutta on siinä tekstissä sentään jotakin sanomaa.

    Ja on hyvä, että on useanlaisia lehtiä. Löytyy jokaiselle sopiva, ehkä.

    Alkuperäinen V8 Magazine (vv 1978-1994) piti toimituksellista aineistoa etäällä kaupallisista ilmoituksista, eli eivät ihan koko ajan puffanneet jotakin ostettavaa jutuissaan. Se oli mun mieleinen tapa.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Taisin olla tilaajana herkät vuodet 1998-2005? Enivei, veekasi osto-oppaineen ynnä ulkoa opeteltu American Standard Catalogue antoivat hyvän pohjan tunnistaa kaikki jenkkiautot klassisilta vuosilta 1955-1973, tietää erikoisuudet ja harvinaisuudet. Esitteli myös melkein kaikki mahdolliset tavat rakentaa classic chevy tai ensimmäisen sukupolven camaro, noh, se lentokonemoottorinen avo-classic oli Spinneri Magazinessa, sen jälkeen mikään ei ole tuntunut miltään noissa laitteissa.

    Myös ajankohtaista tietoa yritys/järjestökentältä, maahan saapuneet erikoisuudet, mitä Hersti rakensi juuri seuraavaan American Car Showhun jne...

    Joskus 2005 oli opiskelijan seuraava kaljalaatikko kiinni tilauksen hinnasta ja seuraava opintotuki sen verran kaukana, että tilaus loppui. Sen jälkeen on tullut osteltua silloin tällöin irtonumeroita, mutta lehden sisältö ei enää silleen tunnu omalle, olen kasvanut Mobilistin kuluttajaksi. Monipuolisemmin kalustoa ja syvemmälle luotaavat artikkelit.

    Veekasille ja sen sisällölle on paikkansa. Veekasi on lehti ihmiselle, jota kiinnostaa vain jenkit. Niille tyypeille jotka aina Pick-Nickissä taivastelevat "mitä tuokin paska täällä kaviouralla tekee?!". Jos lehteen pääsisi kaikennäköistä ankeeta Gutbrodia, niin sama tokaisu kuuluisi myös veekasimiehen vessan oven takaa.

    Harvinainen E-Body, Chargeri tai Chevelle on Suomessa aina tapaus, niistä jengi unelmoi, niistä pitää tehdä juttuja, että joka lehteen riittää unelmaa. (joka aviisiin rodi, sämpylä, siipi ja muskeli, Joulunumeroon 70-luvun Suomi-edustusjenkki).

    Veekasi ostetaan päiväuniin, Mobilisti on merkki syvemmästä sairaudesta, kun kiiltokuvat ei piisaa.

    Uusinkin veekasi taitaa olla jo N:n vuoden takaa, pitäisikös ostaa välillä irtonumero, jos se on kehutusti parempi? Toisaalta, Mobla ilmestyy jo ensi viikolla.
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    Vaikea sanoa kun en ole lehteä lukenut kuin viimeksi 2020 talvella. Korona esti pääsyn kirjastoon ja viimeksi kun meinasin mennä lukemaan juttua Kottenin kostokuplasta lähikirjasto oli poistanut koko veekasin hyllystä ...kele.
     
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Niinpä..tarviiko sitä kaikkea omistaa:eek:
    Toihan voisi olla vaikka jokin juttu käydä kirjastossa kattelee mitä löytyy.. vaikka kauppa reissulla.
    Täytyypä laittaa korvan taa..
     
  17. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Minäkin luen kirjaston veekaseja, mutta olen tehnyt sen viime vuosina ostamalla ne poistomyynnistä itselleni.:rotfl: Niistä saa hyvin julisteita kun ovat monessa valmiiksi irroneet. Joistain tosin joku on ottanut ne jo mukaansa.:odroll: Olen onnistunut ostamaan 2014, 2015, 2019 ja 2020 lehdet. Kolme vuotta välistä on joku muu onnekas ehtinyt ostamaan. Hinta ollut 1€/vuosikerta. Vuoden -20 lehdet olleet "yllättävästä" syystä todella hyvässä kunnossa.

    Kumma juttu että samaisesta kirjastosta löytyy tilaus myös Mobilistille mutta en ole ikinä bongannut niitä myynnistä. Joku intohimoinen mobilisti ja kirjastossa kävijä ehtinyt varmaan ottamaan ne.
     
    Muokattu: 15.9.2022
    juko7 tykkää tästä.
  18. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Aina oon joko ostanu irtonumeroita tai tilannut V8 lehden.. Oli sitten luettavaa tai ei.

    Välillä jo tuntu siltä ettei oo tavallisen persaukisen lehti ku esiteltiin vain kiiltokuva autoja tylsyyteen asti...
    Ja välillä sama tötterö oli V8 magazinen ja Amerikanraudan sivuilla..

    parin viimevuoden aikana on lehti mennyt vain parempaan suuntaan.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vuodesta 1981 olen lukenut V8:a...ensimmäinen oli kaiketi se numero jossa oli Leo Nyqvistin Van.
    Aina V8 ei ole silti tullut itselle, välillä se tuli kaverille ja viimeisin oma tilaus taisi alkaa 1989 - 90 joka jatkuu edelleen.
    Rinnalla on tullut muutaman vuoden myös Amerikanrauta, sitä ennen tuli myös Street & Race, Kromi Power ja Spinneri...kaikkien viimeksi mainittujen lehtien tekeminen on lopetettu.
    Onhan lehti kuten sen tekijätkin muuttuneet vuosien myötä, mutta niin on myös se maailma jossa elämme.
    Kyllä lehdellä on edelleen oma paikkansa, eikä kukaan pakota tilaamaan sitä...itselle se on ainakin enempi sellanen (elämän)tapa ja ilman sitä olisi outo olla, se kun on ollut rinnalla suurimman osan elämästä.
    Kyllä sen aina mieluusti selaa läpi ja lukee kiinnostavat jutut, mutta kaikkea ei tule luettua.
    Ennen tuli luettua kaikki vauhtikauppojen mainoksetkin todella tarkkaan, koska ei ollut mitään nettiä tai OD:ta, eikä paljon muutakaan kanavaa mistä ostaa tai edes tietää saatavilla olevista osista jne.
     
    Muokattu: 20.9.2022

Kerro tästä muillekin!