Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Floridan Lake Worthissa oli Heikki Heidenstrauchin verstas, jossa Camaro/Firebirdeistä tehtiin lava-autoja. Valmistusmäärä on erittäin pieni, ilmeisesti 142 autoa, koska kateus on tämän maan viranomaisten voimavara. Eli verottaja ei millään voinut hyväksyä sitä, että Lada / Corolla kansa meinasi päästä ajamaan Camaroilla, vaikkakin lavamallisella. Mutta sitä en tiedä millä keinolla verottaja esti näiden myynnin reilun sadan auton jälkeen? Kun muutama muu silloinen pick up oli myös tee-se-itse pidennetty Suomea varten, kuten VW Caddy ja Subaru pick up. Huhu kertoo ongelmaksi muodostuneen Camarosta puuttuneen lastausluukun, mutta sitä vaatimusta ei taida vieläkään olla lakitekstissä? Ken osaa sanoa?

    Ja sitten toisenlainen lava-auto. Jos olisin Woltin pizzalähetti, niin tämä täytyisi hankkia. Tuo maksaa ainoastaan puolet siitä, kuin se kalusto, jolla tummahipiäiset Wolt lähetit pizzoja tällä suunnalla kuskaa. Tuottavaa bisnestä siis??
    Krazeja on muutama muukin rekisterissä, mutta millä kikkakolmosella autot on saatu rekisteriin, kun leveyttä on 2,75 metriä?
    https://www.nettikone.com/kraz/255b/2150508

    Edit: Alle 40 kpl tuotantomäärä voi pitää paikkaansa Firebirdin kohdalla. Kokonaistuotanto oli ilmeisesti 142 autoa.
     
    Muokattu: 4.10.2022
    juko7, Charger´69 ja Seevu tykkäävät tästä.
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Niin ilmoituksessahan on firebird,ei camaro. Niiden määrä voi hyvinkin olla pienempi vaikka periaatteessa samoja autoja ovatkin.
     
    juko7 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  3. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Tolla Legendan paluulla tarkoitin sitä että tämä PU-yksilö on ollut myynnissä vuosia sitten erittäin kovalla hintapyynnillä. Aiheutti silloin paljon parranpärinää. OD:lla. Itse lavakonseptia vastaan mulla ei ole mitään. Päinvastoin, olen itsekin omistanut -82 Z28:n. Olen omistanut 5 Genkolmosta ja tuon myyminen on ainoa joka joskus vähän hsrmittaa.

    Tarkemmin kun ajattelee niin tosiaan Camaroitahan ne yleensä on.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Muistaakseni Krazin saa ylileveänä museorekisterin kautta kilpiin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Koneiden kuljetukseen tarkoitetut ritiläautot ovat usein ylileveitä. Käyttörajoitukseksi tulee luultavasti erikoiskuljetuksia koskevan ohjeiston kautta, ettei saa kuljettaa kappaletavaraa vaan vain yhtä jakamatonta esinettä kerrallaan. Tai sitten voi tehdä siitä jonkinlaisen työkoneen (sitten ei tosin saa kuljettaa sitäkään vähää)
     
  6. aircool

    aircool 3rd gear

    Subarun avolavoja jatkoi hyryläläinen firma. Nimeä en muista. Ihmettelin niitä joskus siinä pihalla, odottelivat maalaukseen menoa.
     
  7. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Ekolme oli firma.
     
  8. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Laszlo, Seevu, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. juhi71

    juhi71 3rd gear

    ASaari, isalmela ja Lemmu tykkäävät tästä.
  10. Mac

    Mac Gearhead

    Jep ja tuossakin luki erikoisehdoissa, että saa ajaa ainoastaan katsastukseen ja harrastetapahtumiin.
     
  11. Isamu

    Isamu 3rd gear

    isalmela, Charger´69 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    BB Coronet 500, juhi71, juko7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. ASaari

    ASaari 3rd gear

    toyopet ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Oih!
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun mielestä toi farkku on ruma, mutta perus Pacer kiehtoo.
     
    juko7 tykkää tästä.
  17. juhi71

    juhi71 3rd gear

    Hetken mainosta katseltuani huomasin, että onhan siinä kuva autostakin! Sinällään sääli ettei farkkuun ole saatu samoja hienoja muotoja.
     
    juko7 ja kad_boost tykkäävät tästä.
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

  19. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Stang_81, viikinki75 ja juko7 tykkäävät tästä.
  20. ZKP1971

    ZKP1971 1st gear

    juhi71, isalmela, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!