Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pääskö se moottorin ostaja tuolla jo kadulle kurvailee, onko tietoa millanen se motti on nyt käytännössä ajella?
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo kuullu mikä on tilanne sen motin kanssa, se oli jo autos kii, mut panivat siihen isolohkon ja suunnitelmis oli laittaa toi johki toiseen.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Miten voi olla noin?

    Kyselin samantien mielenkiinnosta jenkkilästä kun aivan muun asian takia soittelin sinne äsken niin sanoivat että täällä on paskaa ilmaa.

    Siksi. Aatelkaapa sitä.

    No oikeasti eipä se taida ilmasta olla kiinni...
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei o mun hommani ajatella. Mut sinänsä looginen selitys. Varmaan sama syy miks sielt ostetuist moteista usein sellanen 100 heppaa jää atlannin aaltoihin.
     
    jknR ja three hundred tykkäävät tästä.
  5. En tiedä, onko nämä laiskoja jenkkiponeja vai vetreitä suomenhevosia, mutta minusta niitä on aika mukavasti:

    https://www.forabodiesonly.com/mopar/threads/354-hemi.495016/

    2005 5.7 Block 3.947" bore x 3.625" stroke (offset ground 6.1L crank HRJ)
    Arrow 6.200" .866" 1.89" Honda Rod Journal Piston guided
    Custom JE domed slugs Comp 11-1 .043"/043" 3 mm TS AP rings
    ARP studs/Head Bolts
    Custom Cam .630" 111 LSA 240's @ .050"
    Early 5.7 Heads with 6.1 intake port/filled floors (300 cfm @ .500-.600")
    Manley 2.04"/1.57"
    Cascar intake
    Holley XP 650 dbl
    MSD HEMI programmable timing

    Made 542hp @ 6900-7000 457 tq @ 5100 rpm with the Jone Racing setup and small PaceSetter headers for a 300C. Pretty decent small cube build I think. It's going in a 70 Cuda with a 4spd--should be fun. J.Rob
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    On kyllä hyvin onnistunut viritys. 4500 kiekalla jo 380 heppaa.

    Mitäs se laite vakiona työnsi?
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    340-345hp@5000rpm
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eli nyt samoilla kierroksilla eli 5000 rpm jo yli sata heppaa lisää.

    Mahtavaa. Näitä lisää.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Gen 3 lisää infoa, ja korjauksia vanhaan tietoon. Minusta kaikki pre-eagle on 9.6CR.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä "kahjo" projekti jatkuu. Turbo + remmi.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    392/6.4 imusarja leikattu auki, että näkyy mitä se sisältää. Läpät yms.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Tässä on hyvä juttu tosta moottorista:

    https://www.dodgegarage.com/news/ar...emi-engine-quick-reference-guide-part-iv.html

    Siinä kuvaillaan myös tuota imusarjaa:

    INTAKE/EXHAUST MANIFOLDS
    Unlike the 6.1L HEMI engine it replaced, the 6.4L/392 HEMI engine did not have an aluminum long-runner intake manifold. Instead, the 6.4L/392 used an “active” intake manifold constructed from black composite plastic. It has a front feed, 45-degree side-mounted throttle body that’s 80 mm in diameter. There’s also an “active runner” feature that electronically varies the intake manifold’s runner length for optimal horsepower and torque. This 6.4L/392 HEMI intake manifold may not look as sexy as the cast aluminum intake manifold found on the 6.1L HEMI engines, but they work very well for many race and street applications. When it comes to getting rid of the spent exhaust gases, the 6.4L/392 HEMI engine uses a tubular free-flowing exhaust manifold on passenger car applications and is great to use other non-factory applications like on older Mopar vehicles. These tubular exhaust manifolds almost look and act like “shorty headers” and are basically the same as found on the 2005-2010 6.1L HEMI V8 engines. These exhaust manifolds can also be used on other non-factory applications when dropping a GEN III HEMI engine into an older Mopar car or truck. If you’re doing a swap using a 6.4L/392 HEMI engine from an SUV, the cast exhaust manifolds may not be the best choice
    .
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Löytyy sekä tollanen 6.4 imusarja että noi "peltisarjat" jos jollain kaipuuta. No pakosarjat oli dynossa, perässään 3" putkisto vaimentimineen. Ei ne lie ihan paskat kun mieto 2004 5.7 tuotti 475 heppaa.
     
  14. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Ihan miedoilla taikatempuilla ei pre-eagle hemistä 475hp ahtamatta löydy. Mitäs sille on tehty ?
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei sille ollu paljoo tehty. Vakio alakerta, kansii vähän hipistelty ja milli veke kansista. Nokka luru saastenenä, .050" asteita 205/211 ja nostoo 0.54/0.52. Imusarja Ritterin matala drag pak, MSD hemi sytkä ja 600 vacuumi holley. Plus tietty noi sarjat. Tuotti kyllä yllättävän hyvin, oma odotus oli 400 huitteilla.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pre-eagleissa on ihan onneton nokka. Ja CR on kans vähän alakanttiin 9.6.
    Advertised Duration
    (Intake/Exhaust) 260 / 268
    Valve Lift
    (Intake/Exhaust) .0472" / .0460"
     
  17. Aiheesta vielä..FABO:ssa on ketju, jossa keskustellaan näihin Megaruutan asentamisesta. Onko joku tehnyt härmässä vastaavaa tai onko siinä edes mitään järkeä?
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Missä nyt ylipäätään on mitään järkeä, ja mitä on tarkoitus tehdä? Meil on yks ruiskullinen pakopuolta vaille vakio 6.4, siin on mopar perfin crate ohjain. Toimii aivan helvetin hyvin. Sit on yks ahdettu 6.4 mis on mega, silläkin on päästy ajelemaan ja kai se on ihan ok jos sen päälle jotain ymmärtää ja on hyvin tehty. Omaan ahdettuun tulee HolleynTerminator X. Toivotaan et toimii.
     
  19. Tämä on ihan hyvä filosofinen kysymys..

    Lähinnä ajattelin sitä, että olisko sen alkuperäisen moottorinohjauksen kanssa helpompaa. Mutta vastauksesi vastasi siihenkin kysymykseen..
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Alkuperäisten kanssa on ollu tongelmana ainakin aiemmin se, että n eon hankalia "murtaa". Siks luovuttaja-autosta on täytynyt olla kohtuuton määrä sälää swapissa. Nyttemmin tilanne on kait jotenkin muuttunut, mutta mä en oo niihin perehtynyt. Toinen käsitys, mikä voi hyvin olal väärä, on et se tehdasboksi ei ole mitenkään loputtoman säädettävä. Mut kuten sanottu, vakiomoottorin kanssa taas sit pelaa hienosti toi mopar perffi. 1880 kilonen auto 3.08 välityksellä ja normi 205 katurenkailla on mennyt vartin 12.3/190, ja menee matkassa todellisuudessakin alle kympin sadalla.
     

Kerro tästä muillekin!