ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Mac

    Mac Gearhead

    Taas vaihteeksi mielenkiintoinen ostostelija.
    Yritti väen väkisin tarjota "pientä projektia" vaihdossa ja en ollut yhtään innostunut.
    No siinä sitten jonkin aikaa tuputteli että jos nyt kuitenkin voitaisiin vaihdella niin siinä sitten sanoin, että jos pistää kuvaa tulemaan niin pääsee näkemään mimmoinen peli kyseessä.
    Ja tämän jälkeen sitten ei olekkaan ostajasta kuulunut mitään.
     
  2. always bb

    always bb Gearhead



    Sanoko irwin jo 60 luvulla mistä johtuu. Kansa köyhtyy kun tuo perustuslaki jää noudattamatta
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Outo oli ostaja.
    Tarjosin vanhaa katsastamatonta Scudoani kokonaisena vaikka kyseli torissa varaosia. Soitti perään ja pyysi muutaman kuvan. Eilen herra kiersi pimeässä auton ja tehtiin luovarit sekä löi rahat näppiin ja ajoi pois. Myöhään illalla tuli WA viesti että hyvin pelasi 300km:n kotimatkan ja kiitteli.
     
    cdv70, Kustom STW, dart -66 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Niin mikä oli outoa?
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Säädön vähyys.
     
    lintta88, Peeaa ja maxvo2 tykkäävät tästä.
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No mun kokemukset autokaupoista ovat pääosin olleet niitä yhdet puheet ja toiset teot.
    Minusta oli poikkeavaa kauppa. Ostaja sai tiedot jotka pyysi. Soitti ja ilmoitti saapumisaikansa kaupantekoa varten. Hinta oli sovittu puhelimessa ja siinä pysyttiin. Ei mitään nillitystä ja vinkunaa. Tsekkaus että asiat oli kuten kerrottu ja nimeä paperiin ja rahaa näppiin.
    tätäkin topikkia kun lueskelee niin kaikkea muuta tuntuu kaupan teko olevan….
     
    Peeaa tykkää tästä.
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Suomalaiset autonostelijat ovat oppineet uuden sanan: budjetti. Tämä toistuu koko ajan. Vitskan ropponen myynnissä, puhelin kilisee tekstiviestejä (huom. ei whatssup) joissa kaikenlaisia alapallotarjouksia. Vastailen ja tulen hinnassa vastaan 10% niin homma loppuu aina siihen kun "mulla on tää budjetti". Vittuako sit yrittää ostaa viiden tonnin autoa jos budjetti on kolme..."nii mukku niil kolmen tonnin autoilla on nii paljo ajettu..."
    Oma lukunsa sitten vähemmistön edustajat joista yksi vahingossa paljasti että hänen pitäis saada auto multa kolmella ja puolella et hänelle itelleen jäis puoltoista tonnia voittoa kun myy sen edelleen...:)
     
    FuryIII '71, Artsi Bunker, falcon1 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. always bb

    always bb Gearhead

    Ostajat jos esim minulla on myytävänä jotain ei se tarkoita sitä että tavara kulkeutuu myyjältä ostajalle. Nykyään eka kysymys tuotko kotiin, kun tarviisin just tota. Jos jotain haluaa niin sitten se haetaan. Näin itse ainakin yritän toimia

    Myyjän aika on ihan yhtä arvokasta kun sen ostajankin
     
  9. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Minä olen kyllä nätisti kysynyt onko myyjällä mahdollisuus järjestää kuljetus tai tuoda auton itse. En näe tuossa mitään isoa vääryyttä. Kaksi autoa on tuotu ajamalla ja kaksi trailerilla. Asiaan on ehkä vaikuttanut se että olen maksanut sen mitä pyydetään .
     
    Peeaa tykkää tästä.
  10. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Olis tässä tullut kaupat, jos olisin 500 €uron tavaroille itse maksanut rekkarahdin 600 km päähän. No en maksanut.
     
    falcon1 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mulle kävi kerran pieni "vahinko", kun läpällä heitin auton myyjälle että tehdään kaupat jos tuot auton pihaan. Auto oli katsastamaton ja matkaa 600 km. Seuraavan päivänä se oli pihassa. :D Enpä arvannut, että myyjä on autoliikkeen hommissa ja myyjälle tuttu eläkeläinen kuljettelee aikansa kuluksi trailerilla liikkeen autoja tarpeen mukaan ympäri Suomen. Paluukuormakin taisi olla. Myyjä oli kyseisen merkin foorumilta tuttu harrastaja ja auto oli hänen omansa.
     
    falcon1, isalmela, Volvo_5.7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. 3964

    3964 3rd gear

    Tuo on ok jos kaupat on tehty etukäteen.

    Vuosia sitten ostattelin yhtä autoa mutta olin kiireinen,myyjä ehdotti että hän tuo auton,sovittiin et maksan bensat,no kone naputti vaikka kaiken piti olla kunnossa,sanoin etten ota autoa ja löin bensarahat kouraan eikä kummallekkaan tullut pahamieli.Sääli sinällään voisin nykyäänkin ostaa sellaisen auton ehjänä.
     
  13. 3964

    3964 3rd gear

    Tulipa vielä semmoinen mieleen,itselläni oli aikanaan auto myynnissä ja toiselta puolen suomea ostaja aivan liekeissä autoon,mutta kerkeis vasta 2.viikonpäästä tulemaan,kysyi voinko varata hänelle,sanoin kuka ekana lappaa hillot kouraan saa auton,heppu kysy tilinro.a,jonkun ajan päästä soitti että nyt lienee varattu,oli maksanut kokosumman näkemättä tilille.
     
    LehtinenA, isalmela, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. 2005 mustang möin n. 6v sitten Lahteen. Nainen tuli junalla, osti itselleen auton käteisellä ja 6kk päästä kiitteli vielä hyvästä autosta.

    2010 camaron möin ehkä 3v sitten karvakädelle Vaasaan. Vanha isä maksoi tilille suoraan, ei ole kuulunut ja näkynyt, mutta kai se on tyytyväinen.

    Ulkomaalaiset aina maksaneet etukäteen autot, hakeneet sitten kun ovat hakeneet. Huijareita ei ole näkynyt enkä ole ottanut osaa summasta nahkoina, "hyvinä projekteina" tai bitcoineina.
    joku Ruotsalainen oli kiinnostunut pari vkoa, sitten, oli jobbari eli jenkkiautokauppias, kun olisi pitänt pruutata hintaa. Ostajantehtävä on tinkoa, ei siinä mitään.

    5-6vkoa sitten tein autokaupan. vaihto ja minulle päin välirahaa. Pakkasin kaikki kamat valmiiksi vaihtoa varten, mutta kaveri on varmaan eksynyt tai kelit niin huonot ettei pääse perille. Ootellaan, voi olla varainhankinta käynnissä ja jos ei tule niin en häviä mitään, hyvän kaupan olisi saanut.

    A

    ei perhana. nyt mersuun ja kohti hämeenlinnaa. tullut joululahjoja jenkeistä. mitä ihania speedosia tyttöystävät tallissa taas saakaan niskaansa
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Muutaman kymmenen auton kaupoistani vain yhdestä on yrittänyt tulla jälkipeliä. Tai yritti tulla. Sekään ei liittynyt myydyn auton laatuun. Ostaja kuului ryhmittymään, johon mulla oli omat ennakkoluuloni. Päinvastoin kuin yleensä, laadin erillisen luovutustodistuksen. Ne oli jo silloin 30 vuotta sitten jääneet pois virallisesta paperityöosuudesta. Pelkkä rekisteriotteen kakkososa piti riittää.

    Olivat törmäilleet ja poistuneet paikalta ilmoittautumatta. Auto oli sääntöjen vastaisesti jätetty rekisteröimättä ostajan toimesta.

    Nykyään ottaisin kuvan otteen täytetystä 2. osasta ja ostajan ajokortista. Ihan vaan varuilta. Voi niissä enemmistönkin edustajissa olla joku huithapeli.

    Ikinä ei kukaan ole halunnut palauttaa yhtäkään myymääni autoa laadullisten puutteiden takia. Se, mikä on myyty, on myös ostettu. Tai sitten mä oon myynyt vain laatuvehkeitä!
     
  16. 3964

    3964 3rd gear

    Kerran kävi niinkin ostaja tinkasi puhelimessa muistaakseni 900€ edustusluokan bmw.n joka minulla oli myynnissä,kun hän sitten saapui paikalle ja kävi kokeilemassa autoa,tehtiin paperityöt ja maksu käteisellä ja hän maksoikin alkuperäisen 1100€ koska auto olikin parempi kuin hän kuvitteli.

    Joskus näinkin päin.
     
    Peeaa ja esmi tykkäävät tästä.
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen nyt tämän vuoden aikana pari kohdetta ostanut kotiin toimitettuna. Ei tietenkään samaan hintaan kuin noudettuna mutta on sattunut sopivasti myyjälle ja kuljetuksen hinnasta on päästy sopuun, niin näin on tehty.

    Onhan se sinällään riski ostaakin ihan sikaa säkissä itse näkemättä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mulla sama, mutta myyjänä oli sen verran luotettava taho että olen uskaltanut maksaakin jo pari viikkoa etukäteen. Vai mitä @Inlinee :)
     
  19. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Olin itse selvästi ihmeellinen ostaja kun ostin köntässä Cadillacin viriosaa Ruotsista. En valitettavasti kykene puhelimessa keskustelemaan heidän paikallisella mutta lukeminen ja kirjoittaminen onnistuu ainakin jos on Google kääntäjä tukena. Heikosti myös osaavat jotkut ruotsalaisen peruskoulun käyneet englantia. Kaveri vastaili viesteihin nopeasti mutta omista kiireistäni johtuen omat vastaukset välillä viivästyivät. Selvästi alkoi myyjän päässä olemaan asennetta, ettei tämä finnjävel mitään osta. Sitten sain omat asiat järjestykseen ja ostohousut jalkaan. Kaveri alkoi nikottelemaan, että tulee 50 kg paketti eikä sitä oikein mitenkään saa liikkumaan. Tähän vastasin ettei ole ongelma, hommaan kuljetuksen DHL:ltä. No tämä periaatteessa sopi mutta ei hän voi mitään lähettää kun pitäisi rahaa saada. Tuumasin ettei tämänkään pitäisi olla ongelma jos hän antaa pankkitilin numeron. Siirsin kruunut tilille ja sovittiin DHL:n noutopäivä. Tänään pitäisi paketin lähteä sieltä tulemaan, saa nähdä miten käy.

    Edit: Näyttää paketti liikkuvan. Vielä jos osat on ehjiä niin naapuriinkin voi ilmeisesti myös luottaa. Kuvankin lähetti ja siististi oli pakattu puolikkaalle kaulukselliselle kuormalavalle, vanerista kansi päälle ja pannat ympäri.
     
    Muokattu: 25.11.2022
    dart -66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. matti R

    matti R 3rd gear

    Kuinka kauan meni että rahat näkyi myyjän tilillä?
     

Kerro tästä muillekin!