1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vasta kuulin @juha745 Ltä, ettei -77 Corvetten lyhyt pumppu ollutkaan yhtä lyhyt kuin hänellä ollut lyhyt pumppu..
    Onko noita lyhyitä pumppuja tosissaan ollut ainakin kahta pituutta?o_O

    Ja kyllä..
    Tuossa -77 Vettessä OLI lyhyt pumppu.
    Jakopäänkopan ja vesipumpun väliin jäi 1-2mm tilaa.
     
  2. Tolle edelliselle sivulle linkkaamani Summitin jutun mukaan:

    Short Water Pump
    Used on passenger cars from 1955-1968.
    Used on 1969-1970 Corvettes with the 350 V8.
    Used on light duty trucks from 1955-1972.

    Small Block Short Water Pump Height = 5 5/8 in.
    Big Block Short Water Pump Height = 5 3/4 in.
    Pilot Shaft Diameter = 5/8 in.

    Long Water Pump
    Used on passenger cars from 1969-1987.
    Used on light duty trucks from 1973-1986.

    Small Block Long Water Pump Height = 7 in.
    Big Block Long Water Pump Height = 7 1/4 in.
    Pilot Shaft Diameter = 5/8 in.

    Notes
    1971-1982 Corvettes have a short water pump with a larger 3/4 in. pilot shaft.
    If you can fit your hand between the water pump and the block, it is a long style water pump.


    Eli noissa Corveteissa on joku ihan oma pumppu?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joulupukki: [​IMG]

    Hyvää kamaa oli sisällä.

    -J-
     
    rekkamies, Isamu, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tommottia tuli. Tai tuo kromattu hihnapyörä tilattu Rokkiautosta mustana, mut kelpaa.
    [​IMG]

    En päässyt vielä simpukkaa testaamaan paikoilleen, kun 3/8" kuusiokoloavain on hukassa (tai en omista moista!). Raidetanko manuaaliohjauksesta puuttuu, eikä tiedä pitman armin sopivuudesta. Ohjausakseli ei sovellu suoraan.
    -J-
     
    Gary Grand, rekkamies, Isamu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Joko tämä hihnainferno ratkesi?
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aika lähellä ollaan, mutta nyt tulee pieni paussi ihmettelyyn.
    -J-
     
  7. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Näitä osia taitaa löytyä sitten jos jonkinlaisia.
    Päällepäin nopeasti katsottuna samanlaisia.
    Sitten asennettaessa viimeistään huomaa erot:eek:

    Omaan 307 hankin Astrosta moniuran kiristimellä.
    Näin moottorin ulkomuoto, vaikkakin iäkäs jo on, nuorentui!
    Kaikkihan haluaa olla "for ever young" , luulisin:cool: Hhmmm

    Tällaisia nuorentavia sarjoja, sillä sarjoina ne kannattaa hankkia, putkahtaa myyntiin aina silloin tällöin.
    Itselläkin pari hyllyssä pahan päivän varalle:)
    Toinen taitaa olla hiukan harvinainen mallina. Jää matalaksi ja näinollen sopii useampien konepeltien alle.

    Tietenkin nämä vaativat kiinnitys reikiä kansien päissä. Ainaskin sen 2


    Laita vain kasaan osilla mitä jo on. Toimii takuu varmasti:D
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Menikö Seevu ne sun lyhyen vesipumpun alsa hihnapyörät käyttöön sulla? Voisin ostaa pois ne kuleksimasta jos on ylimääräiset.
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tässä ollu vähän taukoa harrastamisen suhteen. Hihnataistelu kesken. Palaan asiaan.

    -J-
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kahden kuukauden saldo. Borgeson uudelleen maalattuna paikoillaan. Vanhasta simpukasta pitman arm.
    [​IMG]

    Toki pultinkannat ja aluslevyt pitää kiillottaa.
    [​IMG]

    Josko se tästä lähtis taas etenemään. Tallilla ei kyllä tarkene juuri mitään ruuvata ja lämmittämiseen ei oo varaa..

    -J-
     
    rekkamies, Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  11. Olen tainnut tipahtaa jossain vaiheessa kyydistä.

    Sulla on tässäkin nyt edessä levyt. Onko ne jompikumpi niistä 63:seen ostetuista levyjarrupaketeista vai joku muu paketti? Ja mitkäs levyt siihen 63:seen nyt sitten tulee?
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Viiskasi on vaan testiautona. Mallaan tässä valmiiksi, niin on sitten helpompi laittaa keväällä Impalaan "heittämällä".

    -J-
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei jaksa enää hifistellä taka-akselin kanssa. Jarruputkien lenkurat vois vääntää, mutta sitten rasvat veke, maali päälle ja kasaan. Harmi, kun tällä kelillä en pysty pihalla pesemään.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, Gary Grand, Visa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. vs

    Hiukan on eroa..:cool:
     
    LehtinenA, impala-63 ja Seevu tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain puhalluskaapin taas toimimaan, kun (taitaa olla kolmas kerta vajaan vuoden aikana) vaihdoin uuden pistoolin. 50-luvun rauta on aika komeassa kunnossa:

    [​IMG]

    Puhallushomma jäi vielä hiukan kesken, kun oli kiire tehdä ohjausakseleita.

    [​IMG]

    Alempi riittää suoraan simpukalta rattiputkelle, mutta kulma ei välttämättä ole sopiva, niin piti tehdä toinen kahdella nivelellä. Nivel vaihtuu vielä Borgesoniin, on sitten kaksi saman näköistä :D (ja ehkä laadukkaampaa). Ylemmässä pitkä pätkä Borgesonin sarjasta ja lyhyt RST-kanki. Alempi akseli laikattu 1958 alkuperäisestä simpukasta. D-profiili piti ajaa jyrsimellä, mutta se sanoi itsensä irti, niin hioin :rolleyes:

    -J-
     
    rekkamies, Gary Grand, Isamu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tilttiputki ja ohjausakseli mallattu nippusiteillä. 58:n alkuperäinen kiinnityskaari ei sovi 60 kojelautaan, niin pitää uusi lenkki vääntää.

    Asento sopinee kohdalleen ja minua vatsakkaampi kuskikin saattaa mahtua ratin taakse. Kovin pitkä tyyppi ei :D

    Kuva ratin takaa tiltti ala-asennossa, istuimessa pelkät jouset ja filtti. Minä about 172cm ja luuri noin silmien korkeudella (huom chopattu häikäisysuoja):
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tiltti alhaalla:
    [​IMG]

    Ylhäällä:
    [​IMG]

    Verhoilu :D
    [​IMG]

    Akselin oltava kaksiosainen.
    [​IMG]

    Rattipuken alakiinnike on ainakin tällä hetkellä hukassa. En tiedä onko mulla edes sellaista, mutta eipä tuokaan mahdoton ole tehdä.
    [​IMG]


    -J-
     
    Muokattu: 16.1.2023
    rekkamies, teippi-mikko, Isamu ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Löysin tallista tankin täyttöputken, mutta taitaa olla 63:n. No putsasin, paikkasin ja maalasin silti. Joku seppä oli ruostereijät paikannut kitillä ja saniteettisilikonilla. Laitoin metallia tilalle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tarttis jostain kanssa löytää 50mm. kumiletkua tankin ja täyttöputken väliin. Paikallisissa taviskaupoissa ei ollu. Oliskohan Jenkkiosassa..

    Taka-akselin osia maalailin ja muita hilppeitä samalla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eilen valmistui rattiputken yläkiinnike ja alakiinnikkeen toimittaa ameriikan Mike.
    [​IMG]

    Huomenna taka-akseliin violetti..

    -J-
     
    rekkamies, teippi-mikko, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mistä muuten haet tota temaduria? Mitä on maksanut? Mun pitäisi kanssa hakea jostain tai tilata kun pitää kone ja 4 vannetta maalata punaiseksi. Loota menisi varmaan samalla
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paikallisesta ProVäristä. Nyt en muista hintaa, kun on aikaa edellisestä ostosta, mutta veli osti eilen Hollolasta/Lahdesta litran ja maksoi kovettajineen ja ohenteineen 100€. Salosta saa kyllä kovetetta ihan pikkumääränkin kerrallaan, mutta veli joutui ostamaan litran.

    -J-
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taka-akseli Temadurissa. Kardaanin pätkä piti maalata uusiksi, kun viime kierroksella oli jäänyt hiukan ohut kerros. Kardaaniin vielä Motönetista 164 Volvon ristinivelet ja kaverilta alumiininen tukilaakeri.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lisäsin tosiaan pari liparetta jarruputkille. Olisi ehkä saanut useampikin olla.
    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 18.1.2023
    rekkamies, fmila, teippi-mikko ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!