chrysler stratus virtalukon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja north, 26.1.2023.

  1. north

    north Gearhead

    chrysler stratus -99 virtalukon vaihdon jälkeen startaa normisti mut ei käynnisty ja koetaulussa vilkkuu punainen valo.
    Sit kun vaihtaa vanhan virtalukon takaisin niin auto käynnistyy normaalisti.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Käytönesto ei tunnista avainta, uudessa avaimessa eri siru jota ei ole ohjelmoitu! Ohjelmointi onnistuu Espoossa...
     
  3. eeko

    eeko Gearhead

  4. north

    north Gearhead

  5. eeko

    eeko Gearhead

    On, se on siellä sisällä.
    -eeko
     
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Entäs toi vastakappale. Siinä ei taida olla muuta kuin lukko. Laittaisin vanhan avaimen uuden viereen tai hakisin itse lukijaa..:)
     
  7. eeko

    eeko Gearhead

  8. north

    north Gearhead

    Noissa mun uusissa avaimissa ei taida olla tota sirua.
    Onnistuukohan uuden avaimen ohjelmointi tolla ohjeella kun nyt saan noita sirullisia avaimia.

    "Ohjelmointiohjeet
    Sinulla on oltava kaksi voimassa olevaa avainta, jotta voit lisätä uuden avaimen järjestelmään!

    Huomautus: Jos sinulla ei ole kahta toimivaa avainta, sinun on soitettava
    lukkoseppä ohjelmoimaan tai luomaan avain sinulle.

    1. Aseta ensimmäinen voimassa oleva avain virtalukkoon. Käännä virta-avain
    ON/RUN-asentoon vähintään kolmeksi sekunniksi, mutta enintään 15 sekunniksi.
    Käännä sitten virta-avain LOCK-asentoon ja poista ensimmäinen avain.

    2. Aseta toinen voimassa oleva avain virtalukkoon. Käännä virta-avain
    ON/RUN-asentoon 15 sekunnin kuluessa. 10 sekunnin kuluttua kuuluu äänimerkki.
    Lisäksi ajoneuvon turvavalo alkaa vilkkua. Käännä virta-avain
    LOCK-asentoon ja poista toinen avain.

    3. Aseta uusi avain virtalukkoon. Käännä virta-avain
    ON/RUN-asentoon.60 sekunnin sisällä. 10 sekunnin kuluttua kuuluu yksi äänimerkki
    . Lisäksi ajoneuvon turvavalo lakkaa vilkkumasta.
    Ajoneuvon turvavalo syttyy uudelleen sekunniksi ja sammuu sitten sen merkiksi, että ohjelmointi on valmis.

    Uusi avain on nyt ohjelmoitu. Avaimeton kaukosäädin
    ohjelmoidaan myös tämän toimenpiteen aikana.

    Toista tämä toimenpide ohjelmoidaksesi enintään kahdeksan näppäintä".
     
    Hupeli tykkää tästä.
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    USA-versiossa toi ohje toimii, Euro-versiossa ei (ainakin Jeepissä on noin, on kokeiltu, ei toimi kuin USA-versiossa)...
     
  10. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Minä kokeilisin ensin kun nähtävästi vanha on rikki ja onko avain ylimääräinen "huijata" järjestelmää ensin. Kuinka edistyksellinen 99 vuoden järjestelmä oli?
    Onko tossa uudessa avaimessa mitä ja miksei ihan fyysisesti ottaa vanha siru talteen:)

    Kauankos akun pitää olla irrotettuna jotta muisti häviää?
     
  11. eeko

    eeko Gearhead

    Se koodi on siellä ECM:llä, joten ei se häviä vaikka akku on irti.
    -eeko
     
  12. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ai.. minä kun luulin sen olevan oma yksikkönsä.
    Ajattelin kyllä muuta "muistin menetystä";)
     
  13. north

    north Gearhead

    Kävin tos kokeilemassa huijata ajonestoa niin ei muutakun vanha avain parilla nippusiteellä kiinni vitalukon alle niin toimii.
    Tos vanhassa virtalukossa on semmonen vika et avain lähtee pois missä asennossa tahansa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. eeko

    eeko Gearhead

    Joo toimiihan se noin kyllä. Se on tyyppivika noissa virtalukoissa, että se avain sieltä lähtee. Saa nähdä kelpaako konttorilla.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei se Rockwellinkaan ajonesto häävi ollut. Mulle jäi kourallinen kalikoita, toimivuudesta ei mitään tietoa.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Rockwell oli käytössä suurinpiirtein vain 1997 ja niihin ei saa mitään varaosia, koska kun Chrysler siirtyi siruavaimeen, Rockwell meni konkkaan...
     
  17. north

    north Gearhead

    On mulle tulossa pari kpl noita sirullisa CN4D64 Chip ja ID46 Chip avaimia.
    Katotaan ny kumman toi Chrysler/Dodge huolii.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo, ja sehän oli vaan vientimalleissa. Jenkkien omat hälyt toimi eri taajuudella tjsp, sen takia niitä ei juuri kiinnostanut jos jossain maailman toisella puolella oli hälärien kans ropleemaa. Välillä niihin sai kuulemma korvaavia kalikoita.
     
  19. hotit

    hotit Gearhead

    Aikoinaan painin samantapaisen ongelman kanssa. Ajonesto ei lähtenyt enää pois päältä. Silloin Autokeskuksessa vaihdettiin Jeepin ajonesto vanhan tilalle , kun vanhaan ei saanut osia.
     

Kerro tästä muillekin!