Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kuudellakymmenellätuhannella dollarilla siisti kratemotti, kuka tilaa ensimmäisenä?
     
  3. JouniK

    JouniK Gearhead

    Olis vm 2005 hemi + autom. tarjolla 300c:stä. Puuttuu ainakin ecu ja kaasupoljin. Onko tietoa mikä olisi budjettiratkaisu moottorinohjaukseen? Vanhaan koppaan swapattais. Ebaystä vakio ecu + poljin vai joku muu? Viritystä ei tule, katit pois ja ilmanputsari eri kuin vakio.

    J
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Käsittääkseni jotkut on muokannu alkuperäset johdot, polkimen yms toimimaan swapeissa. Ecua joutuu ohjelmoimaan että saa Skim (ajonesto) yms pois. 2005 Hemin kanssa kannattaa käyttää 2005 johtosarjaa, joka hieman poikkeaa 2006-2007 malleista puolien liittimien osalta. 2008 tuli sit sähköjen päivitys, jossa muuttu sit enemmänkin asioita.
    Nopein ja helpoin varmaan olisi aftermarket ecu ja johtosarja. Mutta on myös hintaa.
    Mutta sit pitäisi keksiä ohjaus myös NAG1 laatikolle, koska sitä ohjaa taas eripurkki. Tosin mersu porukat on laitellu 722.6 80-90luvun Mersuihin. Tosin Hemin perään käy pikkulohkojen laatikot, vaikka A500/A518 loikkarit.
    Tolla kanavalla joku muokkailee noita vakio johtosarjoja yms.
    https://www.youtube.com/user/shelbydogg/videos
     
    JouniK tykkää tästä.
  5. JouniK

    JouniK Gearhead

    Kuka noita Hemien ecuja Suomessa ohjelmoi? Onko vanha laatikko uuden hemin perässä miten toimiva, ajettavuudeltaan, taloudellisuudeltaan jne?
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ecu:un en osaa sanoa. Ehkä HP Tunerilla voisi ohjelmoida sitä?
    Ei kai noi A518/46RH hullumpia ole, varsinkin jos on lukko turbiinilla. Sehän on TF727 loikkarilla. RH(ydraulic) on helppo saada toimimaan painekytkimillä. Uudemmat RE(lectronic) laatikot vaatii sit taas ohjainboxin. Myöskin vanhempi laatikko voi olla helpompi kardaanin suhteen. Nag1 ja uudemmat kun on laipalla, ja niissä liuku on kardaanissa.
     
    JouniK tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Käytiin viime viikolla Loppi Autowiressa, ja siellä tuntuu tuunaushomma onnistuvan, Juha hallitsee asian. Lisenssin siin tarvii hp tunerille mikä maksaa jotain työn lisäksi.

    Vanha laatikko on hemin perässä samanlainen kuin vanha laatikko minkä tahansa perässä. Verrattuna noihin dinosaurusmoottoreihin, hemi on luonteeltaan enempi kierroksista tykkäävä. Mut vakioon verrattuna voimaa on kyl alhaalta ylös asti enempi. Ite oon kiskassu vartin '71 'cudalla 11.0 aikaan 904 lootalla. Se oli puol sekuntia paremmin mitä samalla autolla on vedetty Stockissa, Stockvireisellä 426 Hemillä.
     
    Muokattu: 9.11.2022
    Kustom STW, jknR, -71 MoPar ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tossa kun aamu kaakaota hörpin ja leipää mussutan näpit ja aivot jäässä koiran kusetuksen jälkeen, mietistelin mitenkä katit ja lambdat toimii turbotuksessa. Nythän katit on heti pakosarjan jälkeen ja lambdat ennen ja jälkeen kattien.
    Ja jos kateilta vetää putket keulalle ja yks turbo sinne ja pakoputkisto normaalisti taakse.
    Katti ei taida toimia jos se on pari metriä turbon jälkeen auton alla, koska konehuoneeseen se ei mahdu, eli vakiopaikat on ainut järkevä paikka???
    Sekavia ajatuksia näin sunnuntai aamusta.... o_O
     
  9. sirkus

    sirkus Gearhead

    Kyllä varsinki oem katit toimii kauempanaki, mut toki lämpenee hitaammin ja se voi aiheuttaa vikakoodeja. Softaa joutuu kuiteski muutenki muuttaa niin samalla ne vikakoodit voi vaikka poistaa ja e85 on ahdettuun muutenki hyvä sillä tulee vakio nokalla päästöt ilman kattejaki, 1 vaihtoehto on myös takalambojen väliin myytävät minikatit.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eli moottorin ja turbon väli on liian kuuma kateille.
     
  11. sirkus

    sirkus Gearhead

    Joo kyl mää laittasin turbon jälkeen, silleen ne on orkkis turbo vehkeissäki. Siis jos on tarkotus laittaa turbo(t) lähelle konetta. Toki ne turbot vois laittaa esim vaihteiston viereen jos siellä on tilaa tai jopa taka-akselin luo.
     
    Muokattu: 20.11.2022
  12. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Kova aika vaikka 6.4hemi taitaa ollakkin niin laitappa aikakortista tiedot tosta 11sek ajasta ja vähän autostakin faktaa , liimalla vai no prep ?
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eipä mul ole lappua siitä, en oo niit hirveesti keräilly ja oli lainapeli. 6.1 hemi oli silloin orkkisruiskulla. Myöhemmin se stroukattiin 426 kokoseks ja on nyt dualplane imusarjalla, matalal turbiinilla ja kaasarilla sekä 3.23 vällärillä. Meni alle 11.5 silläkin, pitoradalla.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Taisin nähdä tänään tämän mainitun mustakilpisen Cudan käydessäni laatikkoasioitani hoitamassa.
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vaikuttaa todennäköiseltä.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hitto nämä LX/LC koristen turbojen asennuskuvat kyllä herättää kiinnostusta, jopa liikaakin.
    [​IMG]
     
    White Elemant tykkää tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No ei sitten muuta kuin osia keräilemään. Löytyyköhän tuota välijäähdytintä valmiina?
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tiktokissa nykyään parhaat videot aiheesta... :) :

    https://www.tiktok.com/@nezz.b58/video/7159255211863772462

    ...mut on wanhan ajan perinteiset muskeliautolehdetkin tuollaista testaillut. Taisi olla 383 heppaa vakiona ja vähän yli puolella baarilla (8 psi) jo 571 heppaa eli tehonkasvu 50 prossaa. Ja niinhän se meneekin jo ihan teoriassakin:

    https://www.motortrend.com/how-to/hrdp-1106-turbocharged-hemi-engine/
     
    Fuselage tykkää tästä.
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  20. Jeepking

    Jeepking 1st gear

    Hemit hei!

    Tuli kesällä otettua pari lähtöä 1/4-maililla Dragylla ja ihan radallakin ja pistin merkille että täyskaasulla kun lähtee paikalta, niin 1-2 vaihto tuntuu siltä että veto loppuu kuin seinään vaihdon ajaksi ja sen jälkeen taas toimii normaalisti.
    Saako HP Tunerilla ohjelmoitua tietokoneen niin että kaasu pysyy pohjassa myös vaihdon ajan?
    Ymmärsinkö oikein että ei tarvitse erikseen hommata unlocked PCM:ää kun vuosimalli on 2009 ja auto Jeep SRT8?
    Tallikaverit virittelee, niin mun pitää kans.
     

Kerro tästä muillekin!