Oikea pinion tiiviste 10-pulttiseen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Procharged Vette, 2.2.2023.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Auton ostohetkellä pinion tiiviste vuoti ja vaihdoin sellaisen jossa ei ole etureunassa kaulusta. Ei vuotanut enää. Välityksen vaihdon yhteydessä Yukon paketissa tuli mukana samanlainen ilman kaulusta, ja kylläpäs hieman vuotaa. Tarkempi tutkimus ja mittailu vielä tekemättä mutta aavistus on että tiiviste on liian syvällä jolloin yoke ei vastaa tarpeeksi tiivisteen huuleen. Truck periin ja 12-pulttiseen speedshopit tarjoaa kauluksella olevaa tiivistettä, mutta miksi ei kävisi myös passenger car perään ? Taidan kuitenkin hommata molempia hypisteltäväksi. Lienee myös niin että jotkut virittäjät ovat panneet kaulusmallisen tiivisteen kauluksen taakse rinkulan jotta ei painu liian syvälle.
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ilmeisesti noita 8.5" 10bolt pinionin stefoja on ainakin kahen kokosia. Mulla oli luultavasti motive gearin asennus sarjassa tullu just tollanen kauluksellinen mut se oli pikkusen liian isolla ulkohalkasijalla -71 camaron perään
     
  3. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Kävi itselle kutakuinkin samalla tavalla. Meni pickupissa kaulukseton stefa liian syvälle ja sitten tiputti öljyä. Alkuperäinenkin oli tässä kaulukseton. Jouduin myöhemmin vaihtamaan yoken ja sen mukana tuli kauluksellinen tiiviste. Löin sen kyllä pohjaan asti ilman mitään alusrinkuloita. Hyvin on pitänyt öljyt sisällä. Varmaan kauluksetonkin toimisi kunhan ei lyö syvemmälle kuin pinta tasan perän kuoren kanssa.
     
  4. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Juu samaa mieltä olen että lienee tarkoitettu että tiiviste on perän kuoren tasalla ja siten sen yritin lyödä. Mutta voi sen kyllä jättää vähän ulommaskin kunhan on suorassa. Yokessa en huomannut mitään vikaa kuten kulumisura.
     
  5. Turnn

    Turnn Gearhead

    Menin mittojen kanssa laakeriliikkeeseen .Ei (tietenkään) ollut tuumaisilla mitoilla olevia. Ostin millisen ,jossa ulkohalkaisija vähän liian suuri . siitä hioin siivun pois,ja tiivisteliiman kera perään paikalleen. Piti ainakin ne vuodet mitä camaro mulla vielä oli.
     

Kerro tästä muillekin!