440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ne on nuo kiiltävät osat niin hienoja että pitäs olla ikkunalliset venttiilikopat.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toivottavasti ei vaan ole kovin kovat jousipaineet ettei noi vipat löydy koneesta murusina niinkuin mulla kävi :/
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole älytöntä painetta ja samanlaisilla jousilla tollaset on kestäny sikspäkkikoneessa jo 3kesän gumminpoltot.
    Juu ei tarvii verissäpäin huutaa noita vanhoja mukeja :eek: ostaja jo valittu.
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla toimi hyvin jonku perus viri laahurin listajousien kans myös vuosia, mut sit ku laitoin mekaanisen rullan ja siihen suositellut jouset niin noista sanoi neulalaakerit poks muutaman kunnon vedon jälkeen. Olis se pitäny tietysti tajuta ennenkö edes kokeilee.

    Hyvältä näyttää kyllä toi sun laittelema pata.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eroaako nuo miten noista l2295F -männistä? Itsellä vissiin nämä koneessa (muistanet?), mutta ei ne tunnu olevan moksiskaan vaikka stanan painavilla veiveillä ja noilla männillä on pyöritetty joskus aika kovaakin.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei taida olla muuta eroa kuin toi numero?
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nää pattipäät tuli nyt minulle, eli puristusongelma tuli ratkaistua.. tosin sain vähän ylikin mitä pyysin tai toivoin..?
    Saahan patit pois jos tuntuu tukalalta.
    Minkälainen kokoonpano on Jza:lla ja missä kopassa jos saan kysyä?
    Tietää vaan pitää takaraivossa, kun etsii muita osia.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tolla Jza päästelee
    [​IMG]
    Tossa on umpirautakone 452 kansilla.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuossa on ihan perus takoakseli, "sixpack"veivit ja noi l2295f männät (käsittääkseni). Päällä portatut 452 kannet. Nokkana joku karmee ränttätänttärulla. Kilpurihan tuo on olevinaan ja itse en ole pumppubensaa sille uskaltanut tarjota. Menisi kenties ysikasillakin, kun motin rakentajakin oli ajellut muinaisella ysiysillä ongelmitta ja vieläpä ohuemmilla kannentiivisteillä kuin nää hyllytavarat.
    Mutta jos sulla on semmoinen lisävaruste kuin äänenvaimennus niin kyllähän sen mahdollisen detonoinnin erottaa.

    Kas, mudracer kerkes ensin. Kone on tosiaan umpirautaa, lukuunottamatta keinuvipuja, jotka ovat vähän orkkista tukevammat. Mut joo, on niissä männissä vaan massaa jos on kestoakin.

    Btw, syksyn / talven / kevään aikana saattaa alakerran pyörivät hilut vapautua myyntiin stroukkisarjan tieltä, mikä on ollut vuosia harkinnassa. Kattoo nyt josko tänä vuonna jaksaisi :lol:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kylä noi vanhatkin osata toimii iljettävän hyvin. Ovat toimineet 70-luvullakin joten miksei toimis tänään. Yleinen konsesnsus nykyään on esimerkiks noista six pack veiveistä et rasittavat enempi pultteja kun mitä tukevuudesta on hyötyä, ja mäntien painon kanssa tietty sama juttu. Noi pattipääTRW:t tais olla aavistuksen "replacement" malleja kevyemmät kuten myös tappi? Mut tossa mäntäasiassa tosiaan saa helposti 3-400 gramman säästön per kappale kunnon männillä, ja sen tosiaan huomaa motin luonteessa ja varmasti myös kestävyydessä.
     
  11. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minun tapauksessani täytyy muistaa että konehan tulee talvikäytössä olevaan chopattuun sedaniin, eikä varmaan saa semmoista kyytiä kuin stripillä.
    Taitaa vaan olla että jos hommaan nuo sorsan kannet 80cc palotilalla, niin puristukset taitaa pompata lähemmäs 11:1
    Budjetti ajatushan tietysti toteutuisi paremmin jos käytän noita 902 kansia mitkä on tuossa jo valmiina.
    Tosin niissäkin taitaa olla ainakin nimellisesti jotain 82 cc palotilat, mikä lie todellisuus.
    Nokka näyttelee osaansa tietysti, mutta kovin raisua ei kehtaisi vakio venttiilikoneistolla/valuakselilla ruveta kokeilemaan. Etenkin käyttötarkoitus mielessä pitäen.
    Kakstaso imari ja joskus ehkä peltisarjatkin?
    Miten tuon puristuksen/ nokan valitsisi? Mielipiteitä?
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Huomena lähemmä hakemaan ison kasan rautaa raaheen!!

    b-278 030 männät

    kannet numerolla 452

    lohko,veivit,ym muut

    tiiä sitte mitä siihen lopulliseen kokoonpanoon näistä tulee :D
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli tarviis sit olla org 440 männät 0.30 ylikoossa? Ite oon kasaamassa kaatis konetta 400 lohkoon. Tietäs vaan kytätä oikeita osasia samalla kun säästää rahaa stroukki kittiä varten...
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Jos tahdot kokeilla ja mitata niin näillä näkymin löytyy std(?) saastemäntiä, kun vaan kerkeen saamaan ne pois tuolta.
     
  15. duel

    duel 3rd gear

    Mulla ois stanukoossa olevat männät kankineen 67 lohkosta jouten jos tarvetta.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    No mittoja jos kehtaat laitella kun saat irti. Vois suurin piirtein laskea minne ne asettuu. Vähän vaikeeta tämä surffailu ja tiedon etsiminen tämmösellä halpis nokialla...
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]
    Kohta hörtsöttää :rotfl: .
    Tosta jäi kannet, veespumpun runko+alupumppu, ehjä nokka+nostajat ja jos kiinnostaa niin nekin saa ostaa. Vanha kone lykkäs tota Satellitee 13 sekan puolelle Alsastarolla.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    400:n 440 männät. Saastemallin, eli 71-72 ja uudemmat jäävät 400:ssakin lohkotason alle pari milliä. '66-70 männät taas tulevat hieman dekkitasosta yli, vaativat open chamber kansilla pikkasen palotilojen reunojen muotoiluu et varmistutaan ettei tuu kontaktia. Ja sit tarvii tehä jonkinlaiset venttiilikolot jos suht miedollakin nokalla ku tulee sen verta korkeelle. Ku tekee reilut venakolot ni puristussuhde pyörii noilla siellä 10.5:n hujakoilla, eli terves nenä sisään ja hyvä tuppaa tulee. Tollasella budjettiviritelmällä orkkisveiveillä ja TRW tanekilla sekä valuakselilla, kaivetuilla rautakansilla, rullanokalla ja team G imusarjalla tais kevyehkö valdemar loikkaa 10.6 ajan vartilla reilu 200 lopparilla.
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Moottorin rakennuksessa ei ole itsestään selvää että se on osiensa summa.

    Nyt olisi mäntien lisäksi nokka. 204/214 278/288 Engine pron valmiste.

    Tuon kanssa yks vai kaks tasoa imusarjassa?

    Kansien valintaan en ole vielä perehtynyt sorsa vai nuo omat- Huomenna kerhon ajokauden lopettajaiset. Joten siinä on helppo samalla vääntää kaverin kanssa kättä sorsista.

    Onkohan tarvetta venttiilikoloille mäntiin?
     
  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Tosi pieni nokka noin isoon koneeseen ja antiikkista suunnittelua ainakin kun katsoo mainos- ja .05 asteita.

    Hommaa joku nykyaikaisempi nokka tulee enemmän vääntöä koko alueelle.
     

Kerro tästä muillekin!