6.2 d vanin tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja douglas, 16.12.2003.

  1. douglas

    douglas 1st gear

    Paljonko tyhjäkäynnin kierrosten pitäisi olla , omassani on noin 460r , onko liian vähän.
     
  2. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Haluaisin tietää saman asian. Omassa oli viime katsastuksessa jotakin 1000:n päälle ja katsastus äijä valitti että on liian kova.. Ei se kyllä kovalta kuulosta. tietääköhän ne katsastus mittarit yleensäkkään mistään?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tyhjäkäyntikierrosten pitäisi olla katsastuksessa korkeintaan tuhat, ellei auton valmistaja erikseen tästä poikkeavaa arvoa ilmoita. Näin ainakin "bensapuolella". Oikea arvo lienee viiden-kuudensadan nurkilla vaihde päällä, luulisin.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    >650rpm vapaalla, ja ~200 lisää kylmäkäyntisolenoidin työntäessä vivustoa...

    http://www.thedieselpage.com sivuilta poimittua,
    "An idle speed below about 650 rpm could contribute to the engine stopping at idle. If the engine easily re-starts, a simple idle speed adjustment will most likely take care of the problem."



    _________________
    Chevy Caprice Brougham HD -87
    Formerly: ChevySTW 6.2d
    (sold)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: kane 2003-12-17 10:13 ]</font>
     
  5. wili

    wili 3rd gear

    670 viime katsastuksessa.
     

Kerro tästä muillekin!