70 rt challenger stall speed

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja fordgranada, 7.9.2012.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mikä olis sopiva piristettyyn sixpack challengeriin
    3,55 lukko 14" vanteet hemi purple 292 nokka,,,
    nyt vakio limpulla siis,,,
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Pikkasen pienempi, stallit maltilliset n. 2500 vois olla aikas toimiva paketti.
     
  3. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    joo tuollaista nyt juur miettinyt,.olis varmaan sopiva.
    paljonko tuollainen noin maksaa?
    modataanko noita vakiosta,vai aina uutta?
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Hughesilla olis varmaan kohtuu hinnalla, ehkä n. 500€. Kokoa pudottamalla kierrosherkkyyttä ja stallia nostamalla lähöt kohilleen.
    ite laitoin blowervalluun dynamics convertterin 9.5" 3500 stallilla ja hienosti kyllä tuli kierrosherkkyyttä, mutta stalli oli liian korkea...
     
  5. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    eli paljonko pienempi?
    kun en tiedä edes vakio kokoa,mikä se on?

    vähän kevyempi ja stalli jotain 2500 nin hyvä tulee varmaan.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vakiona noissa on ollut käsittääkseni 12" turbiini. Toi 292 nokka kunnolla toimiakseen haluais vähintään 10" turbiinin. Se on suht reipas nokka-akseli ja matalammalla stallilla tulee kompromissia suorituskykyyn. Ite oon ottanut turbiineja PTC:ltä, ovat kohtuuhintaisia, hyvälaatuisia ja toimivia myös kadulla. Lähettäisin sinne auton ja moottorin tiedot ja antaisin niiden suositella sopivaa. http://ptcrace.com/
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Aaargh tätä nykyoodeetä kun hävittää kirjoittamasi viestit kun tarkastat linkkiesi toimivuutta :mad:

    Asiaan:
    Jos PTC ei ole halukas toimittamaan mittatilausturbiinetaan Eurooppaan, niin voin suositella Cope Racing Transmissions (CRT). John Cope on erikoistunut Moparin automaattivaihteistoihin ja toimittaa PTC:n turbiineja, webbikaupassa ei kylläkään ole 10" eikä 9" tarjolla. Ei tosin vastannut ennakkoon lähetettyihin sähköpostikyselyihin, mutta kun tein tilauksen ja vastasin sähköpostilla tulleeseen tilausvahvistukseen laittamalla lähetysohjeet, niin johan tuli meiliä takaisin päinkin. John kysyi samalla muutamia laatikkoon liittyviä yksityiskohtia. Laitoin webbikaupan tilauksen kommettiboksiin tiedot autosta. PTC:n sivulta löytyy kaavake, josta selviää mitä tietoja kaipaavat. Lisäksi saattaa olla syytä kertoa pitääkö turbiinin olla tasapainotettu vai ei ja onko lock up mallia vai ei. Me tilattiin tf999:n ja 360:n väliin 11" 2800-3000 stallinen turbiini, joka on toiminut loistavasti jo viisi ajokautta. Motissa Eddyn kannet, Air Gap, 284 nokka, perävälitys 3,23 ja renkaat perinteiset 15 tuumaiset, oliko nyt jotain 265/60. Postimaksu (USPS) oli vuonna 2008 150 usd. Toimitusaika oli 6 viikkoa ja posti päälle viikon verran. Muistelisin 11" maksaneen vuonna 2008 200 usd, nyt 275.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä oon ottanut tuolta kolmee eri kautta, kaikki toimineet mut nopeiten saanu suoraan. Kaks viimisintä "pro mod" turbiinia tullu parissa viikossa.
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Saattaisi kuvitella "kisaturbiineilla" olevan nopeampi toimitusaika kuin "katuturbiineilla". En muista mikä oli perimmäinen syy kun päädyttiin CRT:hen. Kiitoksia Mopemanille - vai oliko se Vipottaja - silloisista firmojen suosituksista ja avusta täyttää "tietokaavaketta".
     
  10. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tere
    hyviä vinkkejä,! kiitos,
    kannattaako nuo yleensä ottaa tasapainotettuina vai ei?
    sitten tuo lock up malli vai ei,,niin pitääkö ensin ottaa laatikko irti ja katsoa mitä siellä on?
    12" turbiini siellä nyt kuitenkin on.
    ja ihan perus 727 uusilla osilla.
    itse en ole tehnyt laatikkoa enkä konetta.
    muuten aika "aloittelija" näissä automaattilaatikko hommissa,,muuten kyl remonttia tehnyt,,mutta jenkkejä harrastanut vasta pari vuotta ja nyt luonnollisesti myös "tomaatteja" käsissä,,!
    kiitos,,,,,paljon parempi kysyä kuin mennä perse edellä puuhun,.,.,
    voihan sitä epäonnistua vaikk kysyykin,,,mutta se on epätodennäköisempää!

    tuntuis että autossa voimaa ja potentiaalia mutta kaikki vain ei toimi yksi yhteen,,,,
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos moottori on ulkoisesti tasapainotettu, niin silloin pitää olla painotettu värinänvaimennin ("dampperi") ja turbiini tai vetolevy. Itse ottaisin tasapainotetun vetolevyn ja painottamattoman turbiinin.

    Lukittavat turbiinit tuli vasta 70-luvun lopulla. Erottaa esim. sisäänmenoakselista: ei-lukittuvissa on uritukset akselin päähän asti. Uritusten määräkin poikkeaa: 727:ssa normimallissa joko 19 tai 24, lukkoturbiinissa 23 uraa.
    Vaihteistossa vasemmassa öljypohjan kiinnitystason sivussa olevasta merkkijonosta selviää mikä laatikko kyseessä alunperin. http://www.mymopar.com/downloads/transguide.pdf
     
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mun Challessa on/oli Hughesin 11" limppu.
    Kone Magnum tehonen 440,mukavan jouheva muunnin ja saattaa olla että tulee rakenteilla olevaan kombinaatioon myös mukaan..
    Ottaa alhaalta mukavasti ja potkaisee sitte stailissa ripeesti,Nokka oli 268 mag ja ruttu 9.3.
     
  13. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Paa beni sinne miedompi nokka ja parin tonnin stallin turbaani ni hyvä tulee.
     

Kerro tästä muillekin!