Blazerin takaluukun toiminta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Toitsu, 11.9.2003.

  1. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Miten aikoinaan kun K5(silverado) on pukattu linjalta ulos on sen takaluukun lukko toiminut? Onko avainta toiseen suuntaan käännetttäessä lasi laskenut ja taas toiseen suuntaan käännettäessä noussut?? Käsittääkseni joku tuollainen systeemi siinä kai on ollut ettei aina ole ollut tarvis nostaa koelaudan napeista? :???:
     
  2. Cammer

    Cammer 1st gear

    Kyllähän sen noin olisi tarkoitus toimia. Olisikohan jossain johdot hapertuneet poikki.
     
  3. blazer 6.2

    blazer 6.2 1st gear

    ...ainaki itellä tuo vika, eli ei toimi kuin kojetaulusta...pirullinen vika, mutta eipä ole tullu auottua ja kateltua, saisko korjattua kohtuuella. Ennemminki ollu mielessä laittaa koko sähköhökötys pois ja veivattava tilalle: talvella lumen ja ennenkaikkia jään takia täysin käyttämätön koko luukku. Mitenkäs muuten tuommosen manuaaliksi vaihtaminen onnistuu, eli vinkkejä? Ja voiko olla sekä-että (siis tuo sähköllä toimiva ja samalla kuitenki manuaali myös)?
     
  4. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Pitää varmaan alkaa purkamaan tuo luukku ja tutkimaan asioita... Se olisikin kun saisi sekä veivin, että sähkön..! :-o

    Nyt ei itseasissa toimi edes ulkopuolen lukko, mutta kaipa siihenkin syynsä löytyy kun alkaa purkamaan...

    Onko joku keksinyt miten noita chevyn sähkölaseja voisi nopeuttaa, kun niin laiskasti ja vaivasesti toimivat..? Joku toinen nostimen moottori? Ylijännite? :grin:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs jos puhdistat ja voitelet koneistot ? Vuosi(kymmenten) pinttynyt lika ja p. . tuppaavat jarruttamaan kulkua.

    Ei niissä ikkunoiden nopeudessa mitään vikaa uutena/ kunnossa olevina ole..

    Jos puhdistuksella ja voitelulla ei meno parane, hommaa uudet hissit.. Ylijänniteellä taas poltat autosi :wink:
     
  6. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Totta tämäkin.. Ei muuta kuin viikonloppuna luukut purkuun ja asiaa selvitteleen.. :smile:

    Mistähän ihmeestä päähäni on iskostunut mielikuva, että k-5 blazerissä olisi joskus ollut saatavana kahdet takaovet tyyliin suburban? Liekö ollut jonkun oma räpellys vai tehtaan optio? :???:
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ei ole koskaan saanut "barn doorseja", jollei sitten jonkun koripajan tekemänä. Burbeihin sai, mutta taitaa olla paljon harvinaisempi kuin se normaali takaluukku.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä kai ne ovet varmaan sovitettua Blazeriinkin saisi? Hivenen rälläkkää ja hitsipilliä? Mitenkäs sen lasikuitukatteen
    linjat eroavat Subbarin peltitölkistä?
     
  9. blazer

    blazer 1st gear

    ois sika hyvä homma ne takaovet.olen miettinyt monta kertaa samaa asiaa!

    nimim.vuoden takaluukku jumissa...prkl!
     
  10. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Pitääpä kaivella nettiä.. Eihän sitä tiedä vaikka joku aftermarket pulju olisi joskus tehnyt jonkin sarjan, jolla tohon blazeriin saisi taakse pariovet...?

    Subbiksessa ne ovet kääntyy ylhäältä eteenpäin, joten ei taitane suoraan istua blazeriin...
     
  11. JAWA

    JAWA 1st gear

    Asiaa sivuten: AWD Astro muistaakseni hieman pidennetty ja oudoilla takaovilla. Eli ikkuna pokineen ylös saranoitu ja alapuolen oven puoliskot sivuille. Taitaa muutama olla suomessa. Ihan tehtaan hihnalta vai koripajan aikaansaannos??
     
  12. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Omakohtaisena kokemuksena voin todeta että jostain kumman syystä asennettuani uuden takaluukun tiivisteen, lasin liikkuminen muuttui todella jäykäksi ja ei ollut enää puhettakaan että liikkuisi ilman että auto on käynnissä ts. sai tarpeeksi virtaa eli ei tarvinnut takaluukusta avaimella avata. Joku sanoo tässä vaiheessa että tiiviste on väärin asennettu mutta kun ei vaan ole. Ongelman ratkaisin sillä että leikkasin aavistuksen tiivistepintaa paperiveitsellä pois, yritin kyllä silikoneilla yms.liukastaa mut ei vaan liukastunut. No eihän se enää niin tiivis ole mutta lasi liikkuu todella hienosti.
     
  13. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No suurin ongelma tossa on se lasikuitukopan ja oven karmin sovittaminen/tiivistäminen. Entä sitten jos haluaa ottaa sen kopan pois päältä ja ovet nököttää takana eikä niitä saa irti muuten kuin pulttaamalla?
     
  14. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Tulipahan mieleen, että saisikohan tohon blazeriin kiinni Caprice Classicin STW:n takaluukusta tutun "monitoimi nivelen"? Sen joka mahdollistaisi luukun kääntymisen sivulle tai alas? Helpottaisi sekin kun lasia ei tarvisi laske alas kuin pari senttiä...

    Kukaan moista viritelmää tehnyt?
     

Kerro tästä muillekin!