Buick 300 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jopotti, 23.2.2011.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Otan sulle kuvan kun ehdin
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Samaa ongelmaa itsellänikin 300,sessa kestää oil-valon syttyminen parin viikon seisotuksen jälkeen pitkääään.

    Et sitten kauaa ollut Bluestone erossa Buick,sta :)
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Non niin, sorry kun kesti. Näin viikonloppuisin kun tuntuu olevan kaiken maailman touhua mitä ei viikolla ehdi tehdä. Mulla on 2 irrallista jakopään koppaa ja tarkistin niistä näiden kanavien vedot. Näissä ei ollut mitään erikoista:

    [​IMG]

    Kun taas tässä näkyvä tulppa (juurikin ohivirtausventtiili kuten ylempänä sanottiin) oli nykyistä konetta tehdessä osittain auki jumiutunut.

    [​IMG]

    Onkos muuten putsari minkälainen? Onko niissä yleensä sisäistä venttiiliä estämässä tyhjenemistä?

    edit: kuvat ottivat ja katosivat, pienensin kokoa ja kokeillaas uudestaan.
     
  4. 4337

    4337 1st gear

    Itsellä ainakin helpotti,kun aloin käyttämään takaisku venttiilillä olevaa WIX 51042 suodatinta.Buickin öljypumpun kuorihan on kauttaaltaan alumiinia ja avattava pohjalevy usein luvattoman kulunut kun rattaat on sitä vasten pyörineet.Mellingin valmistamassa kitissä on teräslevy joka tykötapeineen asennetaan pumpun ja pohjalevyn väliin,erikokoisilla tiivisteillä välys shimmataan sopivaksi ja hyvä tulee.Tosin näyttää siltikin tuo öljyvalo palavan pidempään kuin muissa moottoreissa,öljynpaineet kannattaa vielä mitata,niin saa siulunrauhan.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eiköhän noissa kaikissa nykyisissä, ainakin jenkkivehkeisiin myytäviä suodattimissa ole se takaisku, ainakin Purolatorin "halpisuodattimissakin" se on. Mutta se on totta että Buickin koneissa öljynpaineet nousee hitaammin kuin niissä missä pumppu on öljypinnan alapuolella, mutta se on varmaan rakennekysymys. Kai siihen suodattimen takaiskun kumihuuleen voi sitten jäädä vaikka jotain roskaa kun se on "likaisella puolella" niin kuin pumppukin.
    Imusihdissähän jenkkivehkeissä on myös sen ohitustoiminto jos öljy on vaikka oikein jäykkää, se selittää miksi öljypumppuun pääsee aika isojakin murusia.

    Itse löysin kerran irrotetun öljynsuodattimen päältä (siitä ulkokehältä takaiskuventtiilin kumin ulkopuolelta) jakopään ylärattaan nailonpalasia. Olivat vielä rattaan hampaan kokoisia. Uskokoon ken tahtoo - itse vähän epäilin näkemääni.
     

Kerro tästä muillekin!