cadillac 390, mikähän kilahti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja outroadrebels, 20.8.2012.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Liekköhän tuo -60 fleetwood suuttunu ku on joutu tulemaan tänne rapakontaakse räntäsateeseen.
    On nuo tämän kesän ajelut ollu aika vähissä oikuttelevan bensan saannin kanssa.

    No nyt viimein ehdin laittaa bensapuolen kuntoon ja tyhjäkännillä cädi kävi ihan ok. ei mitn ongelmaa, no lähimpä koeajolle, kaikki ok. Rivakka kiihdytys, bensa riittää ok. sit yht äkkiä auto sammui, -->kaasari tulvii joka tiivisteenvälistä bensaa, ei enää käynnisty.

    Eikun hinaukseen taas vaihteeksi ja yön yli seisottuaan piruuttani kokeilin käynnistää eilisaamulla uudestaan niin lähti hyvin käyntiin mutta uutena mausteena koneesta kuuluu helvetinmoinen nakutus ja savuuttaa vahvasti sinistä! Mitähän nyt hajosi? laakeri se ei ole, tämä naputus ei ole laakerin aiheuttama ääni, venakopat käytin auki ja nostajissa yms kaikki ok.

    Useampi cädi ollu jo tuolla 390 koneella alla, mutta tämä ensimmäinen joka rupesi vi##uilemaan päin naamaa. Kokemuksia ja veikkauksia kaivataan kanssaeläjiltä, Kiitos.
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Tarkista miltä öljyt haisevat ja määrä. Jos on mineraalit koneessa ja haisevat bensalta, niin en käyttäisi hetkeäkään konetta sellaisilla.
     
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    No niin, nyt taisi päästä säikähdyksellä tämän vian kanssa!! Tulviva kaasarihan se luultavasti huuhteli jostain sylinteristä öljykalvon pois, onneksi en käyttänyt konetta sen enempää. Vaihdoin öljyt ja suotimen, öljyt haisi bensalle aika reippaasti. Öljynä nyt gulffin sinkkiöljy ja lisäksi seassa lisäaine savutuksen estoon. Laitoin tulpanreijistä joka sylinteriin tippakannulla hieman öljyä missä oli tätä lisäainetta, starttasin ilman tulppia vähän aikaa, tämänjälkeen tulpat kiinni ja koe käynnistys niin nakutus oli poissa. Käytin koneen lämpimäksi, kun sylintereistä oli palanut ylimääräinen öljy pois ei auto enää savutakkaan mitään normaalia enempää, tehot tuntuu olevan tallessa ja kaikki toimii ok.

    Outroadrebels/Jouni
     
  4. SauliK

    SauliK Gearhead

    miten sylinterin ölykalvo tai sen puuttuminen voi antaa nakuttavaa ääntä?
     
  5. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    isot pojat puhu esson baarissa että piston slap tai joku semmonen aiheuttas meteliä.
    eli männän helma lätkyttää sylinteriä.
     
  6. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Ja tuon saa korjattua tippakannulla?
     
  7. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    kun välys on sopiva niin kyllä.
    se on joskus kuin hyttystä panis.
    milli sivuun ja se on silmässä
     
  8. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Juurikin näin! Tuskin kyllä pelkästään tippakannulla öljyn laitto sylinteriin pelkästään auttoi, vaati kuitenkin sitä pyöritystäkin ja roiskuuhan se öljy siellä alakerrassa sen verta että männänhelmatkin saa osansa...Joskus käy tuuri!

    Outroadrebels/Jouni
     

Kerro tästä muillekin!