Cadillac käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cepy, 21.3.2022.

  1. Cepy

    Cepy 1st gear

    Oisko ideoita mikä vois vaivata, Cadillac deville 1988 Paljon tutkittu mutta vikaa ei löydy, auto ei käy tyhjäkäyntiä ja haisee palamaton bensa, kaasulla saa pidettyä jotenkuten käynnissä, uutta osaa on laitettu paljon, tulpat, tulpan johdot, virranjakajaan laitettu uudet osat, TBI korjaus sarja, bensa suodatin, ruiskun rele, lamda, lämpöanturi, MAP sensori, bensa paine on ok, EGR putsattu. Autoon ei syty mitään vikakoodeja.
    Olisin kiitollinen jos olisi jollakin ideoita tai kokemusta näistä, moottori on 4,5V8
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Imuilman lämpötila-anturia epäilen. Onko se tietokoneeseen vaikuttava anturi vai mittaristoon vaikuttava lämpötila-anturi vaihdettu?
     
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Onko noissa koneissa kaasun asentosensoria / TPS?
     
  4. Cepy

    Cepy 1st gear

    Nyt on kaikki anturit uusia ei vaikutusta, on asento sensori se on mitattu, mutta se ei ole uusi mutta pitäisi toimia.
     
  5. SK

    SK Gearhead

    Onko jakajan sakaralevy ehjä?

    Minulla oli aikoinaan TBI:ssä juuri tuollainen ongelma, ja syynä oli haljennut sakaralevy.
     
  6. Cepy

    Cepy 1st gear

    Sen vois tutkia, ei kyllä olis edes kallis jos uusis koko jakajan
     
  7. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Itellä oireili bemarin kasipata tismalleen samalla tavalla kun oli imuvuoto, alipaineletku oli hajonnut
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Maadoitukset katsottu jo, erityisesti ECM maat ?

    ECM boxi maadoittuu moottoriin useamman johdon kautta TBI:ssa ja jos sen maajohdoissa on vikaa, niin anturitiedot vääristyy, sama juttu kun anturi olisi rikki.

    Tuohan kuulostaa siltä että ruiskunlämpöanturi olisi rikki, silloin se hukuttaa koneen bensalla...vaihdoitteko varmasti sen, ettekä lämpömittarin anturia, tai ehkä flektin tietokone anturia jos siellä on sellanen ?
    Joissakin truck TBI:ssa on jopa kolme eriarvoista, mutta päälle päin saman näköistä lämpöanturi moottorissa, ECM, lämpömittari ja sähköflekti...Caddyssa on sähköflekti veikkaan.

    Alipainevuoto näkyy yleensä korkeana tyhjäkäyntinä TBI:ssa...kierrokset koko ajan yli 1000 rpm tai enempikin.

    EGR putsattu, mutta toimiiko se ja sulkeutuuko se ?
    Jos se EGR on raollaan, niin se kone lähtee todella huonosti käyntiin ja yskii ilamputsarista ulos, mahdollisesti näkyy myös pakokaasua.
    Se tosin ei hukuta konetta bensalla...

    TPS, paljonko se näyttää jännitettä läpät kiinni...pitäs olla n. 0.5V ja kaasu pohjassa mahdollisimman lähellä 5V...yleensä se on jotain 4.8V.
    Koko liikeradan jännitteen pitäisi nousta tasaisesti 0.5 - 5V, katkeamia ei saa olla.

    Eihän kaasuläppien säätöruuvia ole pyöritelty arviolta ?
    Jos siitä on yritetty säädellä tyhjäkäyntiä tms, niin TPS voi olla pielessä...se pitää säätää perusasetukselle.

    Onhan akkukaapeli irrotettu väh. 30sek ajaksi välillä ?
    Se nollaa ECM:n ja se unohtaa kaiken väärän tiedon ainakin normi TBI:ssa...Caddy tosin tuntematon.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!