Caprice Classic ilmanpaineet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja melendir, 28.7.2004.

  1. melendir

    melendir 1st gear

    Sellainen askarruttaa, että paljonko kannattaisi laittaa ilmanpaineeksi Capricen 225x75x15 renkaisiin?

    Renkaassa on max loadiksi merkitty 240 KPascalia ja 35 PSI, paljonkos tuo tekis baareina? ja mikä ois sopiva määrä?

    Painoa Capricella omamassana: 1970kg (muistaakseni) kokonaismassana oli jotain 2400-2500kg (edelleen muistaakseni) :lol:
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No

    Aikas lähelle 2.4 bariahan se kPa lukeman perusteella taitaa tulla.
    Minulla ainakin buickissa annetaan ovessa ohjeena 2.4bar em rengaskoolle. 235/75-15 olen käyttänyt ja paineina 2.5bar. Tasaiseen on kulunut. Talvella tuohon M+S:ään saa paremman pidon 1.5bar paineilla mutta voi olla pidemmän päälle huono vaihtoehto.
     
  3. melendir

    melendir 1st gear

    Kiitoksia infosta :D
     
  4. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    En tiedä, mitä oikeasti kuuluu olla muuta olen aika varmaa että 2,5 bar on liikaa. Ite käytän 1,7 - 1,8 bar paineita Caprice STW:ssä.
     
  5. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    kyllä se 2.4 bar on oikea paine.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo. kapealla renkaalla (vakiolla) ja kovalla kuormalla to on ihan jees. ja ehkä farmarissa. Sedanissa ja leveillä nakeilla varmasti alta 2,0:n ehkä jotain 1,6-1,8 bar.
     

Kerro tästä muillekin!