Capricen P hukassa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 28.8.2019.

  1. manha

    manha Gearhead

    Kyseessä -91 sämpylä-kapriisi ja seuraavanlainen ongelma:
    P :n saa päälle vain satunnaisesti,pitkällisten ränkkäämisten tuloksena.Lisäksi rattikarahkaa voi veivata pykälältä toiselle,riippumatta vetääkö itseensä päin vai antaako olla koelautaa vasten(eli jonkinlainen lukitus ei pelitä).Muut R,N,D,d,2 ja 1 löytyvät kyllä omilta paikoiltaan,vain P tuottaa ongelmia(tuntuu kuin liikerata ei välillä riittäisi perille asti).
    Ilmeisesti vikaa pitäis alkaa etsimään ohjauspylväästä,mutta kuinka työläs tuo on purkaa ja mitä pitäis ottaa huomioon etten saa lisää tuhoa aikaiseksi?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Konehuoneesta kannattaa kattella se linkku myös. 13mm pultti tms taitaa olla. Mikä välittää karahkan liikkeen laatikolle.


    Vastaava kävi pickupissa kun koripuslia vaihdoin niin "siirty" vaihteiden paikat.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kannata enempää purkaa vaan säätää vivustosta kohdalleen. Ei olis eka kerta kun lootan kyljestä on sisään menevän akselin mutteri löystynyt.
     
  4. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Mulla irtos (onneks kotipihassa) koko vaihdekepin tanko laatikolle menevästä vivusta. Soitin kaverin apumieheks etsimään vaihteita ja itse makasin auton alla ja siirsin vaihdetankoa vivustossa tarpeen mukaan että sai liikeradat kohdalleen. Ois se menny toki yksinkin mutta ei tarvinnut jumpata niin paljoa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. manha

    manha Gearhead

    Täytynee tarkistella tuo laatikon kylki ensin,mutta se ei ilmeisesti kuitenkaan pitäis vaikuttaa siihen,ettei karahkasta löydy erikseen jousen takana olevaa lukitustoimintoa..?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ei se ratin karahkaan vaikuta, sieltä taitaa olla jousi poikki.
     
  7. manha

    manha Gearhead

    Se ns. "kepin palautusjousi" ei tuossa toimikkaan,mutta muissa lerppa-keppisissä laitteissani,en ole kuitenkaan pystynyt vaihtamaan esim. D :ltä pakille suoraan(kepin olessa eteen työnnettynä).Tässä sekin onnistuisi...
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sieltä lienee se rytmirauta rikki/pois, tai siihen vastaava tappi/osa poikki.
     
  9. manha

    manha Gearhead

    Säätämällä selvisin,puoli senttiä tankoa siirtämällä alkoi parkki löytymään.
     

Kerro tästä muillekin!