Chevrolet c1500 mittaristo ongelma.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Harjis, 25.9.2019.

  1. Harjis

    Harjis 1st gear

    Elikkä ongelmana on välillä toimiva nopeusmittari, eli tuossa on tuo U muotoinen nopeusmittari joka kesken ajon saattaa tipahtaa alas vaikka ajaisi suoraa tietä ilman mitään töyssyjä ja mittaristoa lämäyttämällä sen saa välillä takaisin ylös, sekään ei aina auta vaan nousee omia aikojaan takaisin jonkin ajan kuluttua. Onko vika mittaristossa vai liitoksissa?
    Myöskin öljynpaine mittari reagoi todella herkästi auton heilumiseen.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato töpselin kunto ja juotosten lämmitys mittariston piirikortissa ei pahaa tee.

    Tässä ei siis vaijeria ole.
     
  3. supersaloon

    supersaloon 3rd gear

    Sama vika mullakin ja samallalailla korjaantuu. Olen käyttäny mittarison useastikkin irti ja koittanut kiristää liittimen pinnejä ja tutkia huonoja juotoksia, mutta tuloksetta. Potilas on '90 C2500 Sierra varustettu juurikin tuolla "Moon"-mittaristolla.
     
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mulla kans oli samanmoinen vika k1500 6.2 dieselissä, kun vika oli päällä turbiinilukko myös temppuili aavistuksen, kyytiläiset ei sitä huomanneet, mutta oma herkkä perse aisti että lukko piti hieman aaltoillen.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten huonoja juotoksia tutkitaan? Kolvilla vaan kaikki läpi.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä harjoitellut niitä osaa epäillä, mutta yleensä on juu helpointa juottaa kaikki uusiksi systemaattisesti.
     
  7. supersaloon

    supersaloon 3rd gear

    Luupilla tai suurennuslasilla olen koittanut etsiä juotoksista sellaisia tummia "renkaita", mitkä on sitten juotettu uudelleen. Riittääkö näihin pelkkä kolvilla lämmitys, vai pitäisikö tehdä jotain muita taikoja homman onnistumiseksi?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lämmitys piisannut mulla kaikkeen mm lämmönsäätimeen ja pyyhkijöiden piirikorttiin jne.
     
    Harjis tykkää tästä.
  9. Harjis

    Harjis 1st gear

    Jees täytyypä käydä vähän tinaa notkistamassa!
     
  10. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Uudelleenlämmitys riittää varmasti pitkäksi aikaa. Itse olen kuitenkin tilanteen salliessa (korjattava on pöydällä) poistanut vanhaa tinaa edes vähän ellen kokonaan ja sit juottanu tuoreella tinalla uusiks.

    Enkä ole jaksanut sen tarkemmin tutkia juotoksia, kaikki kerralla läpi vaan niin ei tarvitse ainakaan niiden takia murehtia.
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ihan tippa uutta juoksutteellista tinaa tekee hommasta paljon varmempaa.
     

Kerro tästä muillekin!