Continental kit:n rakentaminen....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Pate, 15.8.2005.

  1. Pate

    Pate Gearhead

    Tarkoitus olisi tehdä -58 chevyyn, ei mitään mattolaituria, vaan "sirompi" versio, mikä tulee keskeltä puskuria. Kokemuksia, onko kukaan itse tehnyt ? Millainen lukkomekanismi, rengashan pitäisi saada kallistumaan hieman taaksepäin takaluukkua avatessa. Varapyörän koteloita varmaan löytyy vanitarvikkeina, jos jollain löytyy ylimääräistä, niin voipi ilmoitella.

    -Pate-
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mulla on samanlainen pyörän kotelo kuin Fiskiksen Impassa, siis semmoinen mihin pannaan pölykapseli keskelle ja kromattu panta kierää ympäri.
    Meinasin ite laittaa 58 chevyyn mutta empä laitakkaan.
    Laita yv:tä jos kiinnostaa
    hp 250 €
    saat kaupanpäälliseksi itse tehdyn bolt-on mattolaiturikehikon.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mulla on lukkona vanhan Fiestan konepellin lukkomekanismi ja hyvin on toiminut, vaijerin tilalla on vipu. Sarana on itte tehty.
     
  4. Pate

    Pate Gearhead

    Osat jo hankittu ja continental kit osittain rakennettu. Pari kuvaa löytyy netistä: http://community.webshots.com/user/robotriot
    Jos joltain löytyy -58 chevyn chevrolet kromitektiä ja V-kromimerkkiä (takaluukussa/konepellissä), niin ostetaan !

    Adventurer, yv:tä laitettu.

    -Pate-
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Nyt vinksahti jostain päin (jonkun mielestä ehkä pahastikkin) -> tässä on joskus tullut puhuttua levottomia ulkopuolisesta varapyörä kotelosta. No se suunnitelma haudattiin kaikessa hiljaisuudessa siinä kohtaa kun rupes tekemään mieli vanhaa asuntovaunua perään. No nyt tää vinksahdus tapahtu tuolla osastolla missä toisilla on aivot ja meillä bensaa 8) MITÄ JOS LAITETAAN MOLEMMAT ???

    Nyt on tietty huomioitava seuraavat asiat. Vetokoukun on tarkoitus olla irrotettavaa mallia tai siis niin että osa johon itse koukun nuppi tulee irtoaa pulteilla osasta joka pultataan runkopalkkien väliin. Niin ja varapyörän kotelo tulis sellasella pienellä vain kotelon kokoisella rungolla toteutettuna. Ei siis missään tapauksessa koko mattolaituria. Tämä paketti taitaa kyllä jatkaa auton pituutta liki puolimetriä kun kaikki on paikoillaan :)

    Ajatuksia?
     
  6. Pate

    Pate Gearhead

    Continental kitin rakentamista hieman juttua V8 2/96, esittelyssä on Harri Kunnasvuon -55 Buick.

    Kitin + vetokoukun yhdistelmän olen nähnyt ainakin Salossa Blues-piknikissä yhdessä avo Buicissa, vm. en nyt muista, mutta 50-luvun vehje se oli, kaksivärinen, sininen + valkoinen ja perässä munavaunu. Omista arkistoista vois löytyä valokuvia ko. yhdistelmästä sekä kitin rakennelmasta, voin niitä tarvittaessa skannata.

    -Pate-
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos tiedoista.

    Kuvat tietty aina kiinnostaa -> josko niistä saisi vaikka jotain uutta vinkkiä.
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    No mie oon kohdannut tällaisia tosielämän ajatuksia (siis kommentteja), miten "ulkopuolinen varapyöräteline" farmariautossa voi järkyttää pikkusieluisen ihmisen eloa:
    * Hyyi helvata, mikä toi on? Joku turvapuskuriko?
    * Mikä tarkoitus tuolla peräosalla tässä autossa on?
    * Jaa tässähän vois kuskata vaikka lisämatkustajia
    * Onko toi tehdaslisävaruste?
    * Paljonkos muuten tää vie satasella?

    Siis mitäs tästä opimme? Se kellä on kylän pisin, saa aina kateutta osakseen.

    :odroll:

    Hmm...Pistäskös tosiaan itsekin vielä vetokoukun tonne STW:n perään kiikkumaan!
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Multa voi kysellä rakennusvinkit kun ton tohon rakensin. Ei paha rasti, nelisen tuntia meni ja vähän terästä. Kerran piti korjata ja sekin vain siksi, että ilman koteloa tehtynä kotelon kanssa olikin liian alhaalla. Ja toinen oli et kiristin pohjasi ennen kuin systeemi oli tiukasti kiinni; prikalla selvittiin siitä ongelmasta.
    Tai sit vaihtoehtoiseti autoja riviin tohon tallin eteen, niin kyllä mä noita rakennan teille vaikka liukuhihnalta :wink:
     
  10. Otto

    Otto Gearhead

    Se oli '58. Jotain, jopa yllättävän paljon, minäkin tiedän kyseisen continental kit-vetokoukun rakenteesta. Yksinkertaisen nerokas.
    Kysäses nimimerkiltä 46c, se tietää kaikkein eniten tuosta...
     
  11. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kaikki neuvot ja kuvat aiheesta ovet tervetulleita. Vaikka meilinä...

    Löysin kyllä ton kasin jossa oli ton auton esittely, mutta ei siinä kauheesti raapastu continental kittiä. Muistanko nyt ihan väärin vai oliko jossakin kasissa ihan oma juttunsa ko. auton kitin rakentamisesta? Epätoivon vimmalla olen jo 5 vuoden lehden hakenut, mutta tuloksetta. Muistaako joku että onko sellasta juttua olemassakaan ja missä kasissa se on?
     
  12. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Asiasta sukanvarteen...mitäs sille "jatketulle" Kotkan(?) `74 Craisu-farkulle kuuluupi nykyään? Se oli ainakin aikoinaan hieno.
     
  13. petu54

    petu54 2nd gear

    Craisulle kuuluu ihan hyvää. Just taas leimattu ja tehtiin sillä sellanen pienimuotoinen reissu viime viikonloppuna haminan jack-up cruisinkiin. Laitteeseen on tullut koko ajan lisää kaikennäköisiä kustomkikkoja. Nii ja henkkoht mielipiteenä sanon, että sellaset "viemäriputki" konniekitit näyttää ihan :wc: . mut ei kai se haittaa, jos omistaja ite vaan tykkää.
     
  14. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Olisi kiva nährä livenä..mutta oisko kuvia jossain saatavilla digitaalisessa (0 1 0 1 jne...) muodossa?

    [/quote]Nii ja henkkoht mielipiteenä sanon, että sellaset "viemäriputki" konniekitit näyttää ihan :wc: . mut ei kai se haittaa, jos omistaja ite vaan tykkää.[/quote]

    Henk. koht. samaa mieltä täälläkin...eihän siinä päällä voi ees kätevästi mattoja pestä tai maitotonkkia säilyttää. Saatika humpata :)
     
  15. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    "Nii ja henkkoht mielipiteenä sanon, että sellaset "viemäriputki" konniekitit näyttää ihan . mut ei kai se haittaa, jos omistaja ite vaan tykkää"

    Niin mut ne viemäriputki konniet on hienoja 8) Puskuria siirtämällä tehty mattolaituri on kyllä vähemmän hieno komistus...
    No toinen tykkää tyttärestä jne... Makuasia eikä ruveta riitelemään aiheesta, mutta ikinä en voisi kuvitella mattolaituria omassa autossani. Tai no tästä jos tehdään sellainen versio että pidennetään siipiä niin sit ok, mut jos vaan siirretään puskuria niin voi voi...
     
  16. JanneK

    JanneK 3rd gear

  17. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Noh, itse olisin kyllä tässäkin tapauksessa jättänyt tuon perän pidennyksen sinne mietintämyssyn alle.. näyttää lähinnä photoShopatulta.. :(

    [​IMG]
     
  18. perttumies

    perttumies 1st gear

    connie kitin panta?

    Pitäisi löytää kitin kromi/maalattu panta, jonka soisi olla malliltaan samankaltainen kuin Manon Kaiserissa. Siis panta peittää hieman "varapyörää". Mistäs tällaisia pitäisi kysellä vai onko jollain myydä?

    t. Petri (040-500 8318, petri_parviainen@hotmail.com)
     

Kerro tästä muillekin!