DEFA Finals 31.8 - 2.9.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja B.B.Chevy, 21.8.2007.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos vaan joku viittis moiseen ryhtyä, niin olishan tollanen "Suomikilpuri data base" kuvilla ja lyhyellä tarinalla varustettuna eri kehitysvaiheineen aivan mieletön juttu. Kuka vaan olis riittävän hölmö ATK osaaja, joka tollasta viittis ylläpitää? :rotfl: Mut oikeesti, tollanen olis todella upee, kun ei noita kilpureita oo kuitenkaan tuhansia ratoja pörrännyt. Eikä pörrää; Olispa tän hrastuksen kannalta hieno juttu moinen!
     
  2. Tea

    Tea 1st gear

    No sen verran taidot riittäisi, että nettiin saisin ne jopa minä.. jos vaan sivun ulkoasulla ei olisi niin väliä. (alkeellinen tulisi olemaan, kts. meidän sivut kun emmä muuta osaa).. :D
    Melkein voisin ottaa moisen urakan, ei mulla talvella oo kuitenkaan mitään tekemistä, ja tässä netin ääressä kummiskin tulee oltua suuri osa vapaa-ajasta..
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä olis aivan mielettömän hieno juttu, mutta vaatis varmaan kans vähän salapoliisityötä, lisäks olis kiva jos tossa olis jollain kriteereillä jatkumo nykypäivään, ja -tilaan, omistajatietoineen niin haluttaessa. Josko satais jotain enemmän ja vähemmän legendaarista takaskin radalle. ei toi mikään hellpo utrakka tulis oleen, ja jotain kriteerejäkin pitäis olla, muta olishan toi äärimmäisen upeeta sada kerättyä noita juttua ja kuvia "yksiin kansiin".
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Alapa vaan kasata sivustoa!
    Eipä ole montaa kun itsekin mietein et missä on se ja se kilpuri ja ajatushan lähti tuolta finaaleista juteltuani erään alan pioneerin kanssa hänen "entisestä" kilpuristaan...
     
  5. Tea

    Tea 1st gear

    Alottaahan vois tollasista autoista joista paljon tiedetään, ja jotka on monella olleet ja jotka on ns. tunnettuja kapistuksia. Laitetaas mietintämyssyä päähän... :odroll: :D
     
  6. Tea

    Tea 1st gear

    Niinpä, näitä kun aina putkahtelee vähän väliä esiin, että "se on sen ja sen vanha"... ja just se, kun miettii missä ne kaikki vanhat on, mitä sillon oli kun esim. itse aloitti. Ja tietenkin on ollu hauska seurata omia vanhoja ajokkejaan ja niiden taivalta kuten esim. finaaleissa oli kiva jutustella -73 Chevellen nykyomistajan kanssa.
     
  7. jt

    jt 3rd gear

    -73 Chevellellä tämän kesän kisoja kiertäneenä on saanut kuulla monenlaista tarinaa auton historiasta.Aika moni alan mies/nainen on ollut auton kanssa tekemisissä.Tälläinen kilpuri historiikki sivusto olis tosi asiallinen.
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Pikku viiveellä osallistun myös aiheeseen, eli todella upeata ajosuoritusta tuli todistettua tuolla Alastarossa! Kaikille osallistujille ja ennätysten rikkojille paljon onnea! Uskomattomia aikaparannuksia oli havaittavissa useammankin tiimin tuloksena!
    Tulin paikalle lauantaina puolilta päivin ja lähdin kotiin samana päivänä, eli pikavisiitti oli aivan liian lyhyt siihen että olis nähnyt kaiken haluamansa. Ja moni tuttu tiimi jäi moikkaamata siellä varikolla kun aika ei riittänyt ja silloin kun olin varikolla niin tiimi oli lineupissa..

    No, kuvia tuli otettua mutta en vielä ole saanut niitä nettiin. Pari viikkoa vielä niin saan uuden tietomasiinan ja sitten alkaa tapahtumaan. Tuli nimittäin paljon videotakin kuvattua. Timo Lahden Fiiatin kaato, Vipin ja Nybergin kasit, Pexin nitrohoodeen koneen ampuminen ymym paljon muuta, jopa se lauantain ilotulitus! :lol: Videokamerassa riitti patteria, mutta sormet alkoi oleen kohmeessa ihan kunnolla jonka huomasi kyllä kuvan vakaudessa että se siitä..

    Kausi on pulkassa joten voitte ryömiä takaisin luolaan viilaamaan vehkeitänne vieläkin liukkaimmiksi. Kiitos kaikille! 8)
     
  9. ERT2

    ERT2 1st gear

    Hieno idea!Pääsin tossa jutteleen meitin Volvon rakentajan kanssa, ja selvis että Pv:nkin kisahistoria ulottuu vuoteen 1988 eli ens vuonna on 20-vuotis kausi edessä!! :D
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Kausi muuten ei oo ihan pulkassa vielä,pudasjärvellähän kiihytetään vielä viikon päästä :D

    Millaisessa valeasussa Rinnewood olit liikenteessä kun ei nähty sua?
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kannatetaan ideaa kisa-autojen historian niputtamisesta samoille sivuille. Ruotsissahan on juuri ilmestynyt kirja heidän maansa Drag Race historiasta.

    http://www.st.nu/sport/index.php?action ... &id=663654


    Yksi "ryhmä/rata"" kuuluu ja näyttää jääneen kirjassa vähemmälle huomiolle ja siitähän nyt riittää juttua nettipalstoilla. Mikähän se olis???
     
  12. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hattu päässä ja mustat rillit silmillä.. 8) Kyllä mä teidän porukan jossain vaiheessa bongasin mutta olin siellä katsomorinteessä niin etäällä kun kuljitte ohi etten viittiny huudella perään.. Ajattelin että kyllä tässä vielä törmäillään.. :wink:
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Tjaa,eli vakiasuinen Rinnewood jäänyt meiltä bongaamatta :oops:

    Törmäillään varmasti vielä syksyn mittaan!
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Me kyllä nähtiin taas Rinnewoodkin ja ehdittiin vaihtaa pari sanaakin, terveisiä vaan taas sinnepäin :wink: Mut meidät onkin helppo löytää sieltä tai jos ei meitä niin ainakin bussi :rotfl:
     
  15. BB615

    BB615 Gearhead

    DS325 kirjoitti:
    Niinpä Onhan se ikuisesti ja iankaikkisesti Auliksen entinen

    Sori Oli pakko


    Niinpä, mut ei Aulis oo tätä autoa muuttanu eikä rakentanu kisa hommiin jolla on pärjätty ennenkin sääntöjen mukaisella tekniikalla :rotfl: :rotfl:
     
  16. Sarah

    Sarah 1st gear

    No niin kannanpa minäkin korteni kekoon: Eli ISOT ONNITTELUT Hannulle Suomem Mestaruudesta !!! Hieno juttu,olihan se koko kesän kiva kattella sun perävaloja :D

    Mutta suurimmat kiitokset menneestä kesästä menevät koko tiimille ja sponsoreille.Ilman heitä en olisi päässyt koskaan kokeilemaan tällaista lajia.
    Eli kiitos:Coolmatic oy,Kh-Motors,Ikkunanpuhdistusliike Kaleva ja Vallilan Takomo/Punkka.

    Iso kiitos myös,Jaffalle,Villelle,Sepille ja kaikille muillekin mukana olleille kannustajille :D

    Kiitolinjalle ja Liukon Karille myöskin kiitokset,että jaksoi lähteä autoa kuljettamaan noihin vikoihin kisoihin,ilman heitä en olisi paikalle päässyt.

    JA SUURIN KIITOS JA HALAUS menee tietysti omalle kullalle,hienoa että jaksoit koko kesän ahertaa auton kimpussa ja kaikkesi yritit ja teit,et saatiin tavoite saavutettua,eli käytyä kaikki kisat läpi,ens vuonna sitten sun vuoro yrittää päästä sinne kasin puolelle :poff:

    Raikasta alkanutta syksyä kaikille ja ensi kesänä taas nähdään.....

    (Hejo muuten paistaa edelleen varikon parhaimmat letut,hienoa että siellä teidän "pilttuussa" saa niitä käydä "pummimassa")
     
  17. Caddy Doc

    Caddy Doc 1st gear

    Hienot kisat ja onnittelut kaikille voittajille ja mestareille. Harmittamaan jäi pro modien vajaus (ja Steelmanin puuttuminen), sade (jolle ei voi mitään), ja myös olis ollu kiva nähä tuo Erosen Hemi Cuda...
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei toi heitto liity mitenkään tämän surullisen kuuluisan " Mulla on osakauppa, älkää te mulle ruvetko" yms. miehen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin, sillä mä en usko ton hepun oikeasti koskaan tehneen mitään järkevää tai hienoa, joten ...

    Tota vaan mainostettiin niin suureen ääneen AULIKSEN entisenä tämän kesän kisoissa, että se sinänsä täytti vitsin tumnnusmerkit, kuten edellämainittukin tietyissä piireissä .... :poff:

    Hienosti Hape kuitenkin homman kotiin hoiti tosta rasitteesta huolimatta ja voitto meni just sille oikealle hepulle, jolle se kuuluikin. Ja nämä onnittelut olen hänelle henkilökohtaisestikin kertonut :rotfl:


    Todella suuret onnittelut Hapelle Mestaruudesta :rotfl:

    Itseasiassa :eek: Kuka V*tun Aulis :eek: :eek: :poff:
     
  19. Frantic72

    Frantic72 1st gear

    Niin noista vanhoista ds kilpureista kun tuli puhe.Suomalaisen Paulin vanha musse oli joku aika sit vielä myynnis nettiautossa..Paulin kans tuli kisoja joskus kierreltyä ja oli kivaa..
    Paulille on kyl tulos jenkeistä 65 ht mustang,saa nähä meneekö ihan ajelu autoksi myyntiin vai josko se veri vielä vetäis kilparadoille... :D
     
  20. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

Kerro tästä muillekin!