Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Täytyy soittaa jari mäelle ja kysyä valmistaja ja osanumero noille e-lampuille, jos ne sais halvemmalla jostain muualta.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    huutele tänne niitä sitten kans.. Saksassa on tollasita virityksiä.noissa on korkeudensäätö kans.
    http://www.freshstyling.de/Fotos/Dodge/ ... nglish.pdf
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

    Luuletko että kertoo, en minä ainakaan kertoisi, kaikki on itseltä pois jos asiakas ostaa muualta.
     
  4. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    kuka ajeli ramilla tänään klo 14-15 välillä.. 5 tiellä Mikkelin kohdalla?

    Hieno korotettu aika reilusti, kromi vantein.. :) MAHTAVA näky anyway!
    Ite ajelin saabilla vastaan.. :p
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No se on Jari Mäen oma valinta, kertooko vai ei. Vaihtaako se ne lamput toisiin pahvilaatikoihin ja viilaa valmistajan merkinnät pois niin että asiakkaatkaan ei tiedä minkä valmistajan tavara on kyseessä?

    Ei tässä mitään valtionsalaisuuksia selvitellä.
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Minä sain sellaisen käsityksen että hän valmistaa niitä itse hellan ajovaloista? :-?
     
  7. anbazone

    anbazone Gearhead

    Turbiinilukko ongelma

    No niin, Dodge saatiin leimaan tiistaina ja sen jälkeen Cumminssi on ollut kuumana:) On vaan yks iso ongelma, joten auttakaa rookieta .Turbiinilukko ei pelaa ylivaihteella. Mutta kun OD-napin painaa päälle niin turbiini lukittuu jo kolmosella.Niinhän sen pitääkin mennä?? Aikaisemmin loota vuoti öljyä ajossa. Vaihdoin mittatikun putken o-rengas tiivisteen eilen ja öljyä ei näytä enää vuotavan. Kun se vuoti ja ajelin siirtokilvillä niin lisäsin sinne Tampereen South West Tradesta ostamaani CAM2 Atf +4 öljyä. Sillä öljyllä ei turbiini ainakaan lukitu. Voiskohan tuo ongelma johtua vääristä öljyistä? Mut kolmosella se siis lukituu kun ajaa OD nappi pohjassa. Ostin jo Jari Mäeltä Moparin öljyt, jotka pitää huomenna vaihtaa. Lukko ei siis yritäkkään kytkeytyä nelosella. Voikohan vika olla myös TPS:ssä? Jarrupoljinta nostamallakaan ei turbiinilukko kytkeydy ja Cruise ja jarruvalot toimvat normaalisti. No vaihdan ne öljyt nyt ekaks. Mutta mitäs asiantuntijat luulee??
     
  8. karjalai

    karjalai Gearhead

    Oon ymmärtänyt et juuri tuo CAM2 on ainoita tarvikeöljyjä joiden tuohon lootaan pitäis kelvata. Itsekin olen hommannut tuota öljynvaihtoa varten..

    Ja vaikka väärät öljyt olisikin, tuskin vaikuttaisi niin ettei lukko toimisi ollenkaan. Väärillä öljyillä kytkeytystapa vain on vääränlainen.
     
  9. seppä

    seppä 1st gear

    Valoista...
    Tuo Jari Mäki mun muistaakseni tekee tosiaan ne valot jostain mallista leikkaa liimaa tyylillä, eikä ainakaan vuosi sitten kertonut mistä valoista..liikesalaisuus..kyselin kun oli tarvetta sillon..

    Ja onnee anbazonelle kilpiin saannista.....
     
  10. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    Mulla on kanssa Cam2 ölpät lootassa, ja toimii hyvin! Pistäppäs vaihtaen ne öljyt kokonaan Cam2:n tuotteisiin ja koita uusiks.
    Kummallinen vika kyllä että kolmosella lukko toimii ja nelosella ei? siinä kahdeksankympin hujakoilla sen lukon pitäis mennä päälle.
     
  11. anbazone

    anbazone Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    No niin..nyt on Moparin öljyt lootassa ja ja turbiini ei mee lukkoon. :( Kävin jo laatikon päästä kaikki liittimet läpi muttei sillä ollu mitää vaikutusta. Huomenna pitää räpeltää tps:ssää. En tiiä voiko sillä olla vaikutusta ko kolmosella se toimii kuitenkin.
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    Meneekö sulla kuitenkin selvästi nelonen päälle? Paljon on kierroksia koneessa ku ajat kaheksaakymppiä? Jos sillä on revitty rumasti jotain jäähallin kokosta peräkärryä OD päällä, niin saattaa olla että se nelosen lukko-ominaisuus on pikkuhiljaa poistunut.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    Meneekö sulla se nelonen ollenkaan päälle?? Toi loikkari on pikkasenkin vanhassa lootassa aika "herkkä" vehje hajoamaan totaalisesti! Huonolla tuurilla se hajoaa aivan korjauskelvottomaksi. Toi nelospykälä sijaitsee hännässä ja sen pystyy tsekkaamaan ilman että koko loota pitää ottaan pois!
     
  15. anbazone

    anbazone Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma


    Mulla on kierroksia aika tarkkaan 2000 kun ajetaan 80km/h. Kait se nelonen menee, ääni muuttuu ainakin hieman. Nelosen lukko toimi kuukausi sitten kun hain auton satamasta ja ajelin Helsingistä Tampereelle. Seuraavana päivänä sitä ei enää löytynyt..On ihme homma. Jos ei ite saa kuntoon pitää soittaa välittäjälle. Kait se tulee vastaa jo jotain isompaa
     
  16. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Re: Turbiinilukko ongelma

    Minä perävälitys? Mulla on 3.54 välläri ja kierroksia noin 1350 kun ajaa 80km/h. Ilman lukkoa jossain 1600 paikkeilla muistaakseni. Kolmosella kiertää tuon about 2000rpm.
     
  17. anbazone

    anbazone Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    3.54 perä mullakin. Kyllä se taitaa olla niin että turbiini toimii ok, mutta nelonen ei mee päälle. Miten ne vika koodit saa tosta pirssistä irti? Vai pitääkö ihan scannata? Sitte tietäs onko vika ohjauksessa vai ihan mekaaninen laatikossa?
     
  18. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: Turbiinilukko ongelma

    Veivaat virta-avainta päälle pois, päälle pois, ja päälle niin hetken päästä alkaa Check engine vilahtelemaan. Ja eiku tulkitsemaan. Täällä topikissa oli jollain sivulla ohjeet siihen lukemiseen, ellei oo Häynesin kirjaa hollilla.

    Mullakin on kierroksia appa 1700 kun on pelkkä nelonen ilman lukkoa päällä ja noin 80 vauhtia. kolmosella lukko päällä 2000 korvilla. Epäilen että ei ota nelonen kiinni sulla.
     
  19. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Nyt on saatiin sitten etuvetarin ristikko vaihdettua. Vanhasta lensi kuppi lepikkoon, typerä tuo Dodgen systeemi, vetarit pyörii koko ajan, vaikkei olisi neliveto päällä. Eli bilikalla ei voi ajaa jos ristikko on paskana. Onkohan tohon vaikea virttää mekaaniset napalukot?
    Ristikon vaihto oli yllättävän helppo homma, amatööriltä meni aikaa noin 3,5 tuntia. Täytyy vaihtaa toinen puoli vielä joku ilta, luultavasti menee jonkin verran nopeammin, ekalla kerralla meni tietysti aikaa ihmettelyyn ja oikean työkalun hakuun.

    Mikäs on muuten tuumamitoituksella 43 millisen hylsyn koko? Voisi hommata oikean kokoisen hylsyn navan "keskimutterin" aukaisuun vastaisuuden varalle, nyt joutui ottamaan vetarin irti jarrulevyn kanssa.
    Tuo ristikon kuppien kiinnitys noilla C- klipseillä on myös aika heppoinen viritelmä, ne voisi tietysti vaihtaa kunnon lukkorenkaisiin, mutta homma vaatisi pientä sirklaamista. Nyt jäi tekemättä, varmistin kuppien pysymiset pienillä heppauksilla.
     
  20. jylppy

    jylppy Gearhead

    Pitää varmaan ittekkin vaihtaa kuskin puolelta... neljässä kupissa on varmaan 11 neulaa yhteensä. Kilkattaa!
     

Kerro tästä muillekin!