Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Kun en löytänyt topiccia näille, niin tehään tähän se.. Eli keskustelua Ram Vaneista, kuvia kanssa!

    Laitetaan nyt oma tähän..
    [​IMG]

    '82 B250 225 cid. + 904
     
    Oldfarth tykkää tästä.
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    ram vaneja on tehty vuosikymmeniä, ei kait kukaan tiedä paljonko niitä on väännetty, varmaan riittävästi
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itselläni on Standard catalog of American light-duty trucks mutta ei siellä ole eritelty tekniikkavaihtoehtojen mukaan. Mikäs vuosi on kyseessä? Esimerkiksi 1989 Ram Vaneja on tehty sen mukaan 67812.
     
  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    No vaikkas vuosmallit 80-83. Hittoko ei nää slanttikoneisten lukuja.. :)
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuota joo, siis:
    - 1980 on ollut Tradesman Van, 80183
    - 1981 Ram Van 42301 (ja Ram Wagon 16629)
    - 1982 Ram Van 57810, Ram Wagon 26502
    - 1983 Ram Van 65206, Ram Wagon 31953

    Kirja on muuten tämmöinen, vaatimattomasti 940 sivua:
    American Light-duty trucks
     
  6. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Muokkasin topiccia hieman, keskustelua tänne.. :wink:
     
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  8. ramman

    ramman Double Gearhead

    Multa löytyy tollanen b 250 nomad. Ostin tuon vuonna 1995, rekisteröity 08/91, eli oli vielä ihan "uudenkarhee" ostettaessa. Alunperin oli ihan ympärivuotisena käyttöpelinä mitä ei ollut tarkostus ruveta sen enempää hieromaan, mutta sitten tuli tuo VTCF kuvioihin taas mukaan ja jotenkin se mopo taas lähti käsistä ja tuli sitten vähän rakenneltuu. Nyt on lippaa ja levikettä ja sun muuta härpäkettä :rotfl: sisustukin tuli muokattuu sitten oikeestaan täysin uusiks sopimaan vähän paremmin reissukäyttöä silmällä pitäen. Nyt on rekisteröity 3+4 ja väliseinä lenti siinä samalla huithelkkariin.
    Nyt rotke on saanu huilata paskimmat talvikelit lämpimässä tallissa, mutta kesällä on kyllä lähes päivittäin ajossa. Hauska auto kaikinpuolin. Vuosien varella suurimmat rempat on vaihdelaatikko joka poiki tossa sadantonnin kohdalla. Toinen isompi ongelma oli joku mystinen käyntihäiriö jota ei saatu oikeen paikallistettua mihinkään, mutta tuohan ratkesi sillä, että vaihdoin tietokoneen ja lähes kaikki anturit+bensabumpun uusiks niin johan rokkas taas kuin dodge.
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mullaki oli semmonen mattamusta huora-ambulanssi punasella pornosisustalla ja pornovaloilla ja 318cid pensakoneella. Siinä näky kyljissä jäljet että oli revitty jotain tarroja irti, olisko ollu Karjala-olutmainos ja sit nokassa luki DJ LATE DISCOTEAM
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Mulakin oli hieno musta dodge punaisella raidalla. Meidän koirat käytti sitä lauluautona. Ikimuistoiset neljä vuotta ja 80 tkm kesti se yhteistyö. Hienointa oli ne pitkät ajoreissut ja huonointa "mikä tähän nyt tuli, kun ikkunat jäi alas" - jutut. Varsin hyvä talviauto, ei koirat pallelleet ja tilaa riitti. Sai helposti soimaan ihan vintage stereovirityksillä.
     
  11. ramman

    ramman Double Gearhead

    Osta vaan siekii KajS taas ramvani, saatais taas kunnon faktaa dodgen korjailusta. On meinaan tullu noita siun "näinkorjaandodgenihanitse" kirjoituksia täältä lueskeltua monta kertaa kun on meinannu mennä sormi suuhun dodgee ruuvatessa :D
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuon näköinen vehje oli minulla jonkin aikaa. B150 2+4 ja kantavuus 350kg eli aika turha vehje siinä mielessä. 318+A999 8 1/4 perä taisi olla, niin kaksikurkkuisella kaasarilla. Kohtuullisen taloudellinen.
    Joitan keikkareissuja heitettiin ja yllättävän ruosteeton yksilö oli, ei oikeastaan ollut ollenkaan ruostetta. Maali oli lohkeillut parista kohti mutta niissäkään ei ruostetta.
    Muuten pelasi ihan hyvin mutta yhtä vesiletkua en saanut pitämään millään vaikka muutaman niitä vaihdoin ja turbiinilukko ravisti, jos kärryn kanssa joutui yhtään vedättämään.

    Jotenkin vaan dodge ei kolahtanut. En tiedä mikä siinä oli mutta ei vaan ollut kaikki napit kohdallaan.
    Kai tämä edelleen liikenteessä kuitenkin on, kerran on tullut tienpäällä vastaan vaikka ihan lähiseuduille ei jäänyt.
    On se kyllä silti aika komean näköinen tuossa kuvassakin :D

    EDIT: tuon näköiset turbiinivanteet kun löytäisi jostain mutta 4.5" jaolla. TUo dodgehan oli vuosimallia 1985 ja eka vm, jossa pulttijako 5.5"
     
  13. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  14. ramman

    ramman Double Gearhead

    Myöhä taiettiin tehä vannekauppoja aakkospensa-aseman pihalla sillo ku siulla oli tuo dodge, sellaset mustat peltivanteet?
    Nekii oli sellaset vanteet mitkä oli vuosia lojunu käyttämättä kellarissa ja heti kun olin ne myyny ois tarvinnu tilapäisvanteita johon homaan ne ois ollu enempi kuin passelit. Ikinä en enää myy mitään :rotfl:
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, niinpä oli ja fordin logothan niissä vanteissa oli.
    Tuo on ihan normaalia, että on olevinaan ylimääräistä tavaraa ja kun siitä hankkiudut eroon, niin heti seuraavana päivänä tarvitaan.
     
  16. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Ookkos ihan varma että toi on B150, näyttäs LWB:ltä, mitä ei saanu 150 mallisena.. Ettei joku ollu lätkässy 250 malliseen 150:n merkkejä? :-? Vai näänkö mä omiani?
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä se ihan B150 oli, otteenkin ja ovenpielen lätkien mukaan. B150 custom.
     
  18. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Aijjaa.. Ei ollut LWB kuitenkaan? Siis 127 akselivälillä?
     
  19. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Tämmönen mulla käyttiksenä. B250 Nomand rek.otteen mukaan. 318 TBi+aut(904?) O/D:lla

    [​IMG]
    Toistaseks menny ihan ok. Kardaanin ristinivel antautui mut ei muuta toistaseks ole ollut. Ostettu 12.7.2010 eli ei edes vuotta vielä ole ollut.
     
  20. Toke

    Toke Gearhead

    Mulla on ollu kolme kpl. Kaikki pätkiä kutoskoneella. Kaikki on pelannu hyvin ympärivuotisessa käytössä ja taas tekis mieli hommata mut on muutakin rahanmenoa taas tällä hetkellä... Onkos jollain tietoo nykysijanneista?

    NGS-86
    AB-235
    NGS-85
     

Kerro tästä muillekin!