E85

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 21.1.2009.

  1. BS105

    BS105 1st gear

    siis taidat tarkoittaa että palolämmöt laskee eikä suinkaan imulämpö.... :)
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä noi imulämmötkin laskee, käsittääkseni, siis seoksen lämpötila ennenkuin se on sylinterissä. Tai sitten ei; mieluummin miten vaan. :rotfl: On mulle jäänyt tuokin epäselväksi, mut johtunee sitten kummasta hyvänsä niin lämmöstä joka tapauksessa.
     
  3. BS105

    BS105 1st gear

    mulla ainakin polttoaine ruiskutetaan imukanavaan noin 3cm ennen imuventtiiliä eli pitäis sen tavaran olla ainakin 200 astetta alle absoluuttisen nollapisteen että mikrolitra pystyis jäähdyttään kolme kuutiometriä lämmintä ilmaa
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Off topic. mites noissa top fueleissa sitten jos niissä bensalla pitäs jäähdyttää konetta ennenkun avataan nitrohanat? Kaataaks ne sitä bensaa lohkon kylkeen että se jäähtyy. :poff:
     
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Hmm... eikös toi BS 105:sen kone mene tolla seossuhteella jo niin
    laihalle,ettei se edes käy?? :eek: Eikös se kuutiometri ilmaa +20astetta C
    paina noin 1.2 kg joten 3 kuutiota on 3.6 kg ja jos otetaan vaikka seossuhteeksi AF/R 14.7 ja polttoaineen ominaispainoksi 0.75kg/litra niin
    3 kuution ilmamäärään tuo ruiskutusmääsä on noin 0.326 litraa. :eek: .No,
    aika iso on kyllä moottorikin jos on 3 kuutiometrin sylinterin tilavuus jo
    yhdessä pytyssä? :D
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    niinku vissiin ilmi tullutkin, niin en oo tota(kaan) asiaa juuri ajatellut. Ehkä joku päivä vielä. Mut mun käsittääkseni palo tai pakokaasulämmöt ei oo metskumotissa juuri erilaiset kuin bensamotissakaan, ja sylinteripaineetkin on kai samantyyppisiä. niinku Mpower tossa sano, niin massan mukaanhan siinä mennään eikä tilavuuksien. Toi metsku vaan ainakin on kamana sellasta, että se haihtuu heti , et kun siiä vaikka käsilleen kaataa niin ne kylmenee välittömästi ton haihtumisen syödessä lämmön. Siitä, ja tosiasiasta, ettei noissa kuulereita käytetä vaan tota voimakasta jäähdytysvaiktusta päättelin. Tossa esimerkiks yks suht vakvahenkinen "katu" mopari isolohkolla:
    [​IMG]
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei siinä vissiin taaskaan derivaatat eikä neliöjuuret auta, kun ukot kumminki päästelee mäskillä ilman syyläriä, ja injektorit kuurassa. Notta taitaa jäähdyttää?
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    http://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6yrystymisl%C3%A4mp%C3%B6
    jos toi wikipedia pitää paikkansa .Maalaisjärjellä toi on aineen olomuodon
    muuttumista esim.nesteestä kaasuksi.Eli saattaapi ne imuröörit tietyissä olosuhteissa kuurassa ollakin!
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    noh niin .. nyt on E85 dominaattori tilattu ja parin viikon päästä pitäis chevellellä ajella kylillä tällä uudella modernilla polttoaineella. bensapumppu ,regu ja linjat oli jo valmiiksi käyttöön sopivat. ... reportoin kun käyn jarruttaan sen sitten penkissä uudestaan. valmistaja lupasi 2-5% lisää tehoa ja räätälöi kaasarin juuri moottoriin sopivaksi.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tota samaa ilmiötähän käytetään hyväksi vaikkapa jääkaapissa. Paineenalaista nestettä vapautetaan kaasuksi, niin lämpötila laskee... Hiilidioksidisammuttimella sitä on hyvä demota :rotfl:
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    0,794€/l päivän hinta. Täytyy vissiin ensviikolla hakee.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    toiskos joku mulle pohjanmaalle 1000-2000litraa :) täällä kun ei vielä ole saatavana ja kiva ois saada kerralla hiukan enemmän... jos jollain on ajoa tännepäin niin voisin maksella pientä korvaustakin
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös ole niin etta maahan tuotaessa on suoritettava polttoaineverot vaikka kýseessä on E85 ja eu alueelta tuonti.
    Maksut ei ole aivan vähäiset....
    Polttoainevero 0,5779 €
    Lisävero 0,0423 €
    Huoltovarmuusmaksu 0,0068 €
    + alv, per litra
    näin on ainakin kisabensojen kanssa
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Eli jos noin on niin ei tuossa E85 kokeilussa ole paljoakaan sisältöä :(
     
  16. heimo huima

    heimo huima 3rd gear

    Eihän tuota mistään tarvitse tuoda, kotomaassahan tuota valmistetaan..
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tuo hinta on st1:sen asiakas palvelusta kerrottu ja löytyy kolmelta asemalta helsingistä, ei siitä enää mitää muuta makseta.
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Nii, eiks toi Helsinki kuulu nykyaan suomeen?
    Kuulin etta se keha3n tulliasema olis lakkautettu :odroll:
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    ahaa , kyseessä siis on kotimainen pensalla laimennettu mäski eikä svedubrenkku, no jos sitä saa pumpusta ostaa tolla hintaa niin ..........jippiijaijei 8)
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mites muuten tuo tavaroiden vapaa liikkuvuus eu: alueella, sotisi mielestäni sitä vastaan tuollaiset verot, toki näin ainakin jos vaan omaan käyttöön.
    enkä minäkää mistään mitään tiiä :eek:
     

Kerro tästä muillekin!