Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nuuh ruiskujen kaulas olevat o-renkaat ainaakin lähtee todenäköisest tiehänsä ja sitämyöten joutu hinuri tulee hakee.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ja kansille meneille letkuille luvataan 65-70psi kestoa. Kovimmalla jousella (75psi) pitäs letkut vaihtaa parempiin..

    Pimellä myös hyvä arvio.. Niinkin siinä käy helposti..
     
  3. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Ne painemittarit sai sitte vakiopaikan. Pois en ota, sen verran hyvä investointi on ollu. Nää mittarit vikakoodinlukijan kera on aikas hyvä juttu.
     
  4. AVEL chevy

    AVEL chevy 1st gear

    Excursion 2000 vilkkurele

    osaisikohan joku kertoa mistä excursonin vilkkurele löytyy !?
    sulake perhana ei kestä ehjänä kun hetken . kaikki vilkut on tutkittu kuten peräkärryn pistokekin ja niistä ei löydy vikaaa

    taas tutkittuani vikaa , huomasin että sulake menee samalla kun vaihteen siirtää päälle ... eli vika onkin varmaan rattiakselissa :eek: :-?

    Aina sitä oppii uutta :odroll: se onkin jarruvaloissa jotai häikkää ku painaa jarrua niin sulake kärähtää .. vilkut ja jarruvalo on näemmä samassa sulakkeessa :oops:
     
  5. F350

    F350 3rd gear

    Eilen rupesin perehtymään nitisevään ohjaukseen ja rattiakselin yläpäässä olevat laakerit olivat tuhannen paskana. "Lukkorunko" irti ja laakerikoolit irti pesistään mutta mitään numeroa laakereissa ei ole. Kysymys kuuluukin onko kukaan onnistunut löytämään näitä kahta liukulaakeria vai vaihattaako koko osan. Osa nro. F6DC-3F642-BB. Jos jollain on kyseisiä osia niin kaupoille päästään varmasti. Auto on 1997 äffäläinen. Henkilömallin Usa fordsoneissa ilmeisesti samaa osaa..
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Noilla ohjeilla homma tuli kuntoon, kiitos vielä T444E:lle! Stefa ja neulalaakeri uusittu, navat kunnossa ja meteli poissa.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ja aiheuttajaksi veikkaan et on jossain vaiheessa ajettu napalukot kiinni takavedolla. Neulalaakeri pitää vetarin ojennuksessa, se kun menee ni hajoo muutkin ympäriltä..
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onhan tuo mahdollista. Autoon oli jossain vaiheessa asennettu manuaalinavat, onhan ne "kätevää" pitää aina lukossa ja nypätä kojetalusta neliveto päälle. Autolla ajettu vain vähän, en osaa sanoa miksi oli navat vaihdettu aikoinaan. Kai niitä ajan hammaskin syö pienestä ajomäärästä huolimatta, ikää autolla jo 13 vuotta.

    Itse olenkin tietoinen tuosta napalukkojen väärinkäytöstä eikä kuulu tapoihin... :D
     
  9. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kertokaas kun en keksi, miksi tulee vaurioita, jos on napalukot kiinni, mutta ajetaan vain takavedolla?
    Sehän meinaa siis sitä että etu kardaania pyörittää eturenkaat auton edetessä. Mutta mekaaninen yhteys on poikki keskiperästä.
    Olen itse joskus ajanut mökillä 4-vedolla venettä vetäessä ylös, ja sitten on navat unohtunu kiinni jopa 50km ajaksi.
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Syökö vääränsuuntainen kuormitus rakenteet(neulalaakeri) rikki pidemmällä aikavälillä? Tuskin ihan 50km vuoksi mitään aiheutuu.
     
  11. AVEL chevy

    AVEL chevy 1st gear

    Re: Excursion 2000 vilkkurele

    kohta alkaa tukka harvenneee pään raapimisesta :mad: On ryömitty auton alla, tutkittu johtoja ... mutta jarruun koskettaessa kärähtää sulake . Eikö kellään ole ollut vastaavaa vikaa ?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olen tuostanapalukot kiinni ajosta kirjoittanut aikaisemmkin. Kun seuraavan kerran korjaan ni laitan kuvia mitä siinä käy.

    1. Näiden neliveto on väliaikaiseen käyttöön, ei vakituiseen ajoon esim. talvella. Ajat takavedolla niin pitkälle kunnpääset ja sit kytket nelikon.
    2. Rakenne on suunniteltu että vetari pyörittää napaa eikä toisinpäin, hyrrävoimat voimistuu ristikon ennen ja jälkeen.
    3. Napalukon sisätukirunko on muovia ja ei kestä lämpöä.
    Pitkäaikainen käyttö lämmittää neulalaakerin ja se sulattaan ja pilaa napalukon.

    Olen korjannu useita väärinkäytettyjä ja siksi asiasta kirjoittelen. Olen myös kysynyt Fordilta.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Re: Excursion 2000 vilkkurele

    Tulee mieleen ettei vaan olis EU-sivuvilkkut vedetty vikapaikasta. Tarkista jarrukatkaisojan johdot, jos vaik siel otettu vetokoukun kytkenyä väärin..
    ja viel LED-valot, kytketty väärinpäin..
     
  14. AVEL chevy

    AVEL chevy 1st gear

    Re: Excursion 2000 vilkkurele

    tänään vaihdoin jarruvalokatkaisijankin ja ei näyttänyt johdotuksessa olevan mitään ylimääräistä , 3 vuotta sitten tuli auto jenkeistä ja kaik on pelannu tähän asti ... noita sivuvilkkuja en olekaan tosiaan vielä tutkinut.. huomenna sitten nekin syynäykseen :-?
     
  15. T444E

    T444E 1st gear

    Hieno homma et vehkeet pelaa taas ja säästyneet pääomat voi sijoittaa johonkin muuhun... Ja tästälähtien uskotaan Remmivetoa ja Timppaa eikä ajella napalukot kytkettyinä takapotkulla vaikka mukavuudenhalu niin vaatisikin... :soosoo: :soosoo:
    -Timppa-
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Re: Excursion 2000 vilkkurele

    Mika numeroinen sulake palaa? Ooks tarkastanut lisajarruvalon. Toimiks cruise? Toi valojen muutamine oiroopaksi, eli jarruvalojen erotamine vilkuist toteutetan siinnä ratinpylvän sisällä, käys sekin läpi. Sit mootoritilassa jarrupääsylinterin pääs on sellainen nestepainella toimiva kytkin? Otas siitä pistoke auki, kokeiles palaks viel sulake. Noh sit vois kokeil sitä legendaarist vika ota jarruvalojen poltimot poies jos sit palaa sulake, on vika johdois.
     
  17. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Onks vihjeitä, excursion vm 2000 sisäilman tuuletin ei toimi lainkaan, rele on kondiksessa (Rele joka on siellä pellin alla sulakerasiassa keskellä), sulakkeet molemmissa sulakerasioissa ehjät, ja siellä tuulettimen kupeessa olevassa piuhassa on jännite. Takapään tuuletin toimii.
    Tää tuuletin on oireillu siten, et välil ei toiminu, mut seuraavssa startissa lähti toimiin. Nyt ei toimi lainkaan.
    Mikähän on vikana, pitäs saada juhannukseksi jotaa säädettävää. :)
     
  18. asperiini

    asperiini Gearhead

    Yleensä sieltä kärähtää se lämpösulake joka on sen tuulettimen moottorin etuvastusten kanssa samassa paketissa.
    Tää löytyy siitä apparin puolelta tulipellistä läheltä tuulettimen moottoria. Pienellä riskillä voi sen lämpösulakkeen ohittaa piuhalla mutta uusi osa ei ainakaan rockautossa paljon maksa.
     
  19. kostaja

    kostaja Gearhead

    F-250 -99 4wd

    Perän stefaa kenelläkään hyllyssä?

    Kardaanin pieni kantaisen pultinkin tarttisi.

    Aloin vaihtamaan ja uusi ei ollutkaan oikea.

    Auto pukeilla ja keskiviikolle varattu liput laivaan.

    Soita 044 3736805 jos voit postittaa maanantaina tai jos liki niin noudan.

    Kiitos!
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

Kerro tästä muillekin!