Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei mitenkään kauheesti nuo omat. Hieman vaikea arvioida normaalisti kun imusarjan imu on päällä, enkä ole vaivautunut tekemään testiä cdr imu tukittuna.
    Kunhan nyt käyvät kaikilla sylinteereillä ja tasaisesti, eivätkä kuluta öljyä oikeestaan ollenkaan niin samapa tuo. Niin, ja eivät huohota jäähdyttimeen :rotfl:

    Onko jotain oireilua ja asia epäilyttää?
    Rutistustesti on myös keksitty.
     
  2. jadke

    jadke 1st gear

    Ei ku oon ostamas fordsonia ja kuulemma kone pikkasem huohottaa mutta öljyt ja nesteet viihtyy sielä mihnä pitääki
     
  3. jadke

    jadke 1st gear

    Ei ku oon ostamas fordsonia ja kuulemma kone pikkasem huohottaa mutta öljyt ja nesteet viihtyy sielä mihnä pitääki
     
  4. mpon

    mpon 3rd gear

    Eli kuvassa osoitettu musta kumi putki hakusessa:

    [​IMG]
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika paljon riippuu nyt kertojan kokemuspohjasta. Kaikki koneet huohottaa. Toisekseen idin huohotusta ei helposti näe, ellei cdr purkki ilmanputsarin takana ole jotenkin tukossa. Eli öljykorkista ei normaalisti tule mitään.
    Nyt pitäs tietää miten tää huohotus on todettu ja kenen toimesta.
     
  6. jadke

    jadke 1st gear

    Myyjä jolla ei oo foorttiista kokemusta sanoo jotta vähä huohottaa kai se pn korkista sen kattonu. En oo itte sutoa käynnis nähny. Kokemus ittellä usa vehkeis 351 windsorin kaasarin putsaukseen. Eikä tuo pikku huohotus mun ostohaluja oo vähentäny :D
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei näistä alakerrat yleensä kulu. Sanotaanko että jos kone käynnissä katsoo taskulampun kanssa imusarjaan (putsari pois, ja varo ettei kravatti mene ropeliin/hihnoihin), niin huohotusreiästä tulee normaalisti sellainen röökin puhaltelua vastaava sauhuvirtaus.
     
  8. jadke

    jadke 1st gear

    Ei tartte kravatista murehtia tälläseen pikiräpylän☺ Niin määki ajattelin jotta pieni huohotus kuuluu usa autoon kyllä se mun tärpätti torinoki vähä huohotti
     
  9. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    No niin,ensimmäinen vika.kylmänä sammuilee ja nykii,aivan kuin katkois sähköjä jostain.heti kun lämpiää niin pelaa hyvin.mitäs se ny värkkää?
     
  10. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kerroppa vielä että mikä peli sulla on, siis millä koneella ja vuosimallia. Eikös se ollu -99 7.3 koneella F250?
    Palaako mittaristossa mitään valoja vian ilmetessä?
    Lähteekö heti perään käyntiin helposti?
    Hyviä indikaattoreita on asentaa painemittari korkeapaineöljyihin ja polttoaine systeemiin. Mulla on sellaset laitettuna, hydr liikkeestä maksoi ne releet n 130€ yhteensä.
    Lisäksi vikakoodilukija auttaa jotain.
     
  11. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    -99 7.3 250.
    Ei pala häiriövaloja.
    joskus pitää sahata et lähtee käymään
    Kollega puhui jostai ruiskujenjohdoitsa.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Pari päivää sitten kuormaa päällä ja muutaman sekunnin kaasu lähes pohjassa ohitustilanteessa. Tuon jälkeen SES -valo alkoi palaa ajossa. Valo syttyi aina starttauksen yhteydessä, hehkutuksen(wait to start) puolivälin tienoilla. Akun kengät irrottamalla valon palaminen loppui. Auto käyttäytyi koko ajan normaalisti, ainoastaan tuo valo paloi. OBD II -lukijan(Konnwei KW820 kinukeilta) jo tilasin ja laite on tulossa. Nyt siis valo ei enää pala, mutta onko ajatuksia, mikä aiheutti valon syttymisen? Kyseessä siis 7.3 Power Stroke, tehopilli ja -filtteri, lastutus.
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ruiskujen johdot jättäisin pois laskuista jos kone kerran lähtee jossain välissä käymään-kaikilla. Toi vehjes kun kerran lähtee käymään vaikka toinen puoli oli kokonaan pois pelistä. Ittellä oli talvella ongelma suutinkupin kanssa, aiheutti sen että yks muki jäi kylmästartissa hetkeksi pois pelistä, ja että paisuntasäiliöön työntyi juhlallisesti dieseliä. Ja savutti tuokion reippaasti. Onko se nykiminen niinku mimmosta? Noihin Sidneyn mainitsemiin painemittarien hyttiin asentamisen sijasta harkitsisin itse noita ns. Schrader venttiilien eli hydr. testinippojen asentamista kyseisiin kohteisiin. Syystä että tulikuuma öljy kabiinin puolella hetkittäin noin 300 bar paineella ei houkuttele. Vaikka kuinka luottais letkuihin ja liitoksiin. Niihin saa äkkiä kiinni kierrettävät testiletkut mittareineen jos eppäilee sillä suunnalla olevan häiriötä.
     
  14. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    käymään lähtee kyllä hienosti ilman mitään ongelmia. omasta mielestä moottori sammuilee,aivan kuin katkeais sähköt jostain.
    Eikös tuo mittariston öljynpainemittari kerro tuosta HPOP:n paineesta mitään? vai onko alakerrasta vielä oma öljypumppu johon mittari on liitetty?
    Tänään käytän testerissä kuiten jos se kertois jotain.

    NYT aamulla kun alko nykimään niin kuuluu ruiskuista kolinaa,samanlainen ääni kuin olisi ilmaa polttoaine järjestelmässä
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hetkellinen joko pakopaineen tai ahtopaineet ylitys raja-arvoista. Itse veikkaan jälkimmäistä.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Omat veikkaukseni:

    -Läpivuotava ICP-anturi. Öljy johtosarjassa aiheuttaa käyntihäiriöitä.
    -Vikaherkkä CPS-anturi. Toimii mut väärään aikaan.
    - ja ehkä polttoaineen saanti. Suti, tankin suti, voi toki hpop myös mennä. Ei kuitenkaan kovin yleinen vika huolletuissa vehkeissä.
     
  17. DIE KYHE

    DIE KYHE 1st gear

    Onko kellään jääny 00 vuosmalliin käypäsiä kaarilevikkeitä ylimääräiseksi?
    vielä jos olis semmoset riveted style levikkeet niin olis huva.
     
  18. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Testeri sanois viaksi et nokka-akselin asento anturi olis sökö
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Täältä löytyy uusi alkuperäinen.
     
  20. anttipo

    anttipo 1st gear

    Nopeaa vastausta kaivataan!

    Käykö uusi 13 hampainen alennusvaihteellinen startti, vanhan 12 hampaisen tilalle? Autohan oli ford f250 7.3psd vm94.5. Ebayssä näkyvät molempia myyvän näihin käypäsenä, aattelin vaan tarkistaa ennen kun koitan paikalleen..

    EDIT:kävi paikoilleen, ja pyörii ihan eri ärhäkästi, käyntiin lähtee paljon nopeammin, suosittelen kaikille!
     

Kerro tästä muillekin!