Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. KKop

    KKop 3rd gear

    Eihän se siihen mahtunut, minullakaan. Käytin Eberin omaa telinettä ja tein siihen lisäkiinnikkeet jotka pulttasin vasemmanpuoleiseen runkopalkkiin, suunnilleen siihen kohtaa jossa rintapelti ja pohjapelti yhtyvät. Voisin koettaa ottaa ko. paikasta ja telineestä illalla muutaman valokuvan, jostain syystä en löydä aikaisemmin ottamiani kuvia.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse olen laittanut pariin F-350:seen 5kw Eberin etupuskurin sisään apumiehenpuoleiseen kulmaan.
    Mahtuu tosi hyvin vaakaan (ainakin vakiopyörillä) ja letkut saa siististi vietyä valon alta, kennojen vierestä konehuoneeseen.
    Eberi kytketty koneen edestä lämppärille menevän letkun väliin.
    Kun tekee tarkan suojapellin niin ei lennä kakkaa pyörästä päälle.
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Ensin mietin sitä tankin täyttöputken väliin tulevaa imuputkea, mutta puotan tankin kuitenkin alas kun tuli tilattua uusia palikoita polttoainelinjaan. Siirtyy vaan asennus nyt muutaman viikon päähän.

    Laita vain KKop kuvia näytille, niin vois ottaa mallia. :) Sulle vissiin tuli valot, turbiini ja muut hilut terveenä perille? Kaveri joka ne nouti, soitteli tossa pari viikkoo sitten ja kyseli valomuutoksista kun oli sopinut kaupat Ramista.
     
  4. KKop

    KKop 3rd gear

    Jep, pitää saada aikaiseksi niiden kuvien otto, on vain just nyt tuo keli sellainen ettei tee mieli kontata auton alle. Itse asiassa otin asennuksen aikana vaikka kuinka monta kuvaa mutta olen näemmä kadottanut ne. Ei siinä asennuksessa kyllä mitään ihmeitä ollut, käytin sitä Eberin omaa rosterikehikkoa itse laitteen kiinnitykseen ja hitsasin ko. telineen ja rungon väliin lattaraudasta tuennan jonka pulttasin kiinni runkopalkkiin.

    Ja kiitoksia, kyllä tuli turbiini, jarrulevyt/palat, takakallistuksen vaimennin ja takavalot ehjänä perille. Turbiini ja kallistuksen vaimennin on vielä asentamatta. Mullahan meni omia-aikojaan siitä vasen etulaakeri, niin vaihdoin sitten samaan syssyyn navat molemmin puolin ja asentelin nuo uudet levyt ja palat samalla kertaa. Nyt edessä on lähes kaikki kuluvat osat uutta, pallonivelet kun ehdin vaihtaa Moogin rasvattaviin jo kesällä. Etuvakaajan koiranluut pitänee vielä vaihtaa Moogin rasvattaviin kunhan tulee seuraavan kerran tilaustarvetta Rockautosta.
     
  5. KKop

    KKop 3rd gear

  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eberin polttoaineen saa helpoiten seuraavalla tavalla niin bensa kuin diesel ajoneuvosta:

    Täyttöputken ilmaus letku poikki, siihen sopivan kokoinen nailoninen Y-haara väliin(esim.norman valmistama, saa Etrasta) ilmaputki toimii normaalista ja siihen Y;n toiseen haaraan laittaa letkun pätkän johon sit Eberin imuletku niiin et työntää tankkiin pohjalle asti ja sit vetää muutaman sentin takas ettei ime tankkia tyhjäksi.

    Näin tehnyt jo useaan autoon ja näin jatkossakin.

    Toki imuputkesta tulee pitkähkö mut kyllä se jaksaa tankista imeä ja samalla siihen voi laittaa vanhan mallisen pasuodattimen mallia Tunturi/Solifer

    Laitoin just oman myyntiin, käy katsomassa myytävissä
     
  7. mikis80

    mikis80 3rd gear

    Powerstroken tyhjäkäyntiongelma/puhinaongelma

    Moro!

    Alko näin pakkasten tullen excursion näyttämään ihmeellisiä temppuja...

    Kun lähtee kylmällä/puolikylmällä koneella ajelemaan niin kun jalka on kaasulla ja auto alkaa rullaamaan, eli tavallaan ei ole veto päällä eikä moottorijarrutusta tapahdu niin siinä vaiheessa alkaa konehuoneesta kuulumaan suhina/puhina/tuhina :mad: , mutta heti jos laittaa kierroksia koneeseen tai sitten löysää kaasun kokonaan niin puhina katoaa... Kun moottori on kunnolla lämmin niin sitten kyseinen vika katoaa eikä ole mittään ongelmaa... Tekee tuota ihanuutta sekä maantiellä että kaupungissa.

    Missä vika, auttakaa..!

    Sitten toinen ihmeellinen on se että kun jättää auton tyhjäkäynnille pihaan ja 5minuutin päästä tuut takaisin autolle niin se karjuu 1000 kiekkaa siellä pihalla :mad: mutta heti kun hipaisee kaasupolkimeen tai jarruun niin palaa normaaleille kierroksille... On tulossa mielenkiintoinen talvi jos joutuu tuolla höyryveturilla kaartelemaan koko talven tyhjäkäynti 1000Rpm...
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Powerstroken tyhjäkäyntiongelma/puhinaongelma

    ei missään, pakoläppä sulkeutuu koneen lämmittämiseksi. luultavasti samaa juttua toisen kohdan kanssa.
     
  9. mikis80

    mikis80 3rd gear

    Re: Powerstroken tyhjäkäyntiongelma/puhinaongelma

    Noniin, elikkäs ei tarvii alkaa rassaamaan ja ettii vikaa jos se on kerran ominaisuus :p ... Kiitos ilmoituksesta!!!

    Täytyy alkaa seuraamaan sitä kierrosten nousuhommaa et onko se vaan kylmänä, musta vaan alkoi tuntuu siltä että se karjuu lämpimänäkin aivan samalla tavalla...

    On vaan aika kova ääni kun kone käy tonnia ja "vieno" vihellys kuuluu kun tulee Siwan ovesta ulos ja mummu istuu micrassa pakoputken puolella puolimakaavassa asennossa... :)
     
  10. kma68

    kma68 Gearhead

    Aijai, tyhjäkäyntiaikahan on öbaut 2minsaa. :soosoo: Tosin itsellä oli joskus latausvikaa, eikä masiinaa passannut sammuttaa edes kaupassakäynnin ajaksi. :-? Myös kovalla pakkasella on luvallista käyttää pitempään, jota autoilijat auliisti näyttävät hyväkseen käyttävän. 8)
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siis diesel moottori jäähtyy tyhjäkäynnillä ja siski tietokone nostaa kierroksia et pysyy lämmöt.

    Viriboxeilla esim Edgellä ton kierrosten nousun saa poistettua mut ei kannata se on HYVÄ juttu.

    Joo se suhina tulee turbon jarrusta. paine ohjattu läppä turbon pakoputken lähdössä.

    Joskus omassa '95 se jumitti, hauskaa siinä oli se et sit kun se aukes niin auto suorastaan "hyökkäs" eteenpäin kun sai vetoja.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No onhan tossa tosiaan puuhastelua. Lähinnä noista ahdistaisi kohdat 1 ja 2.

    Itsellä pitäis tehdä:
    97 PSD:
    -öljynvaihto
    -perä vaihda (ulisee)
    -IPR uusiksi
    -lavakuomu irti ja tiivisteet uusiksi
    -tutkia miksi takajarrut(?) kolkkaa ja kilkkaa
    -pruikkia alustaan ja koteloihin öljyä

    89 IDI:
    -vaihda suuttimet
    -vaihda suuttimien paluuletkut, o-renkaat, muovipuslat
    -vaihda vuotava tiiviste ruiskupumpussa
    -kytkinpaketti/vauhtipyörä uusiksi yksimassaiseen kun on rahaa
    -uusi naftasuodatin
    -jarrunesteet vaihda
    -tsekkaa jarrut (ei hajuakaan mitä siellä on)
    -vaihda alavesiletku (lutussa)
    -teetä avaimet( :rotfl: )

    muista romuista sitten samaa rataa...
    "Täydelliseksi", eli niin ettei mitään olis tekemättä, en näitä edes yritä (enää) saada. Ressi vaan lisääntyy koska jotain on kumminkin aina rempallaan tai rästissä. Pitää vaan säilyttää sellainen sopiva tasapaino.
     
  13. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    ^Kenen valmistajan suihkut meinasit laittaa?

    Mie tilasin suihkut just puol tuntia sitten!
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaa niinkö? Minkä merkkiset tilasit? Teikkö paljon taustatutkimusta?

    Itse meinasin tilata FTE foorumilla kirjoittelevalta kaipparilta. Se testaa uudet suuttimet ja kasaa avautumispaineltaan mätsäävän satsin. En tiedä/muista minkä merkkisiä suuttimia ne ovat, mutta hinta oli varsin kohtuullinen.

    Jotain vastaavaa vois tehdä itsekin, mutta toistaiseksi on aina joku ollut valmis maksamaan enemmän e-bayn suutintestereistä.


    -89 IDIn työlistaan voi myos lisätä uudet akut, prkl ja huoh.
     
  15. sasupe

    sasupe 1st gear

    Fordi on taas jäähyllä. Pakkanen ku koitti niin akut pehmes. Onkin vaikee rasti ku kylmäkäynnistysvirtaa tarttee olla paljon vaikka akun fyysinen koko on pieni. Mitä akkuja olette laittaneet ja minkä kokoisia?

    Tuli ostettua eBaystä sikasäkkinä uus, mutta halpa, dualmass vauhtipyörä kytkin remppaan. Menee kontiin paraillaan ja ensvuonna ajoon.
     
  16. rammi

    rammi 3rd gear

    Pitää taas kehua Optimaa. Itellä Excursionissa oli red topit ja viime talven kovilla pakkasilla ei ollu hetkeekään, että ois ollut käynnistysvirran suhteen ongelmaa,vaikka pyöritti Eeberiä tunninkin ennen starttia. Kyllä rivakasti starttaa tommosilla :)
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Akkuina käyttäny 100A:sia,

    Apumiehenpuolella joutuu muuttamaan vähän leikkaamaan paisuntasäiliön kiinnike jalkaa, katkaisemaan ja kääntämään metallista vastakappaletta ja tekemään uuden maakaapelin(siis jos haluaa alkuperäiseen kohtaan koneessa)

    Kuskinpuolella muotoilee uudelleen akkukoteloa ja ilmanputsarille ilmaa tuovaa kanavaa.

    Kumpikaan puoli ei ole vallan vaikeita tai pahoja operaatioita. Tehty näin ainakin neljään F/Exc
     
  18. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Otin standardin tekeleet, olivat kaikkein halvimmat! Voin laitella kokemuksia tänne kunhan saan ne suihkut kotiin!
     
  19. terppi

    terppi 1st gear

    Nyt ku on ollu pakkasta, niin tuo on ajettaessa välil tuntunu tukkoiselta. Uudet suodattimet on. Mut kuulostaa ihan ku raukka tukehtuis. Kauhee pihinä jostai, mut heti ku painaa lisää kaasua niin pihinä loppuu ja veto tulee takas. Kun taas jää tasakaasulle niin alkaa pihinä.
    Ja tää tapahtuu niin kylmänä ku kuumanakin. Onko tuossa pakokaasujarru ja onko se syypää vai mistä moinen? Tosin jos siin pakokaasujarru on, niin ei se ainakaa toimi normaalisti.

    Niin tää oli tää F250 PSD '96
     
  20. terppi

    terppi 1st gear

    Tiesikö joku tästä asiasta jotain tai tarviiko lisää tietoa? :)
     

Kerro tästä muillekin!