GM kärkijakajasta kärjetön

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vellu71, 3.5.2019.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Mitä sarjaa olette käyttäneet?

    Tulossa museovehkeeseen. Joten pitää näyttää alkuperäiseltä.

    Toki onhan noita mr-vehleitä ollut accelin / msd osillakin kasattuna.
    Ja jotkut tarkistajat eivät välitä mitään niistä.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    sibe70 tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vanhakin Ignitor on aika siisti paketti, ei erotu pahasti museopelissäkään. Noi uudet taitaa mennä kokonaan jakajan sisään.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ääni tälle. Nyt jo menossa vissiin kolmas tai neljäs auto, jonka jakajaan oon pertronixin laittanut. Kunhan asentaessa säätää sen jakajan pystyvälyksen ohjeen ja sarjan mukana tulevien osien kanssa kohdalleen niin hyvä tulee. Ulospäin näy mitään "uutta" ja on huoleton ja parempi kuin kärjet.
     
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Toimii vakio puolalla?

    Ajatuksena jos vaikka hajoo niin voi kaivaa hanskalokerosta kärjet ja konkan tilalle ja jatkaa menoa. Ja kaikki tämä onnistuu leathermanilla :)
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Toimii vakiopuolalla. Minäkin kuskasin kärkiä mukana jokusen kesän varalla. En enää, ei ole tarvinnut :)
     
    sibe70 tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jospa siellä pitäisi ne kärjet jos se auto kerta on museoauto missä pitäs vaalia alkuperäisiä systeemejä eikä rakennella omia.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja pitäis niitä varakärkiä hanskalokerossa. Niillähän se matka kuitenkin jatkuu, kun se lethermannikin on mukana.
    Onhan tuollanen sytytykseen koskeminen nyt ihan hirveetä tapainturmelusta!:eek: Pussihousut jalkaan ja kärkiä viilaamaan.o_O
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    olen minäkin korjannut saastelaitteita kuntoon museoautoista koska ne siihen kuuluu ja on alunperin ollut, oli sitten mitä mieltä tahansa niiden ongelmallisuudesta.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  10. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Mietinnäs tää hommeli on mullakin laittaako vai eikö? ent.omistaja meinas laittaa vaan jäi laittamatta. Kaivan nenää ja mietin uudestaan:confused:
     
  11. Filth

    Filth 3rd gear

    Täältäkin ääni tolle pervotronixille. Liekinheitin vaan kärkien tilalle ohjeen mukaan ja pelaa muiden orkkis osien kanssa...
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minulla on Crane XR-i (nykyiään Fast XR-i) mokkula kärkien paikalla Camaron vakiojakajassa, ja hyvin on pelittänyt niin dynossa kuin kadulla.
     
  13. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Laitoin omaan myös tämän cranen himmelin joka lukee sytytyshetken kärkiä aukovasta nokasta. En tiedä mutta oletan että jakajan väljyys vaikuttaa jonkin verran ennakkohetkeen, puslitin jakajan talvella mutta en ole vielä päässyt testaamaan vaikutusta.
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Toisessa käytössä perinteiset kärjet, ei mitään ongelmaa kun muistaa välillä putsata ja säätää välykset kohdalleen. Toisessa Pertronicsin sarja, toimii kans hyvin.
     
  15. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Lainaan aihetta.... mahtuuko 1971 pontiac le mansiin HEI-jakaja. Vasta -74 taisi em. Jakaja olla tarjolla ponuun. Eli onko jollain Ponun A-kopassa HEI? tulipeltiä en aio kolhia tilan saamiseksi.
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    /\/\ Kai nyt joku on sovitellut -68 - 72 A-koppa Pontiaciin HEI-jakajaa ??
     
  17. JJHa

    JJHa Gearhead

  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Palvelu varmaan on mitä lueskelin www-sivuilta ok.. Ei kuitenkaan käytännön vaihtoehto koska edellyttää oman jakajan lähettämistä päiittämiseen.

    Eniten kiinnostaa Ponun myllyyn tarkoitettu kunnostettu HEI..

    Olikos HEI jakajien kannet vakimittaisia halkaisijaltaan?? Riippumatta oliko chevy / ponu / olssi / buick.
     
  19. On ne aika ison näköisiä kaikki ne kannet. Paitsi nämä pikku-HEI:t:

    [​IMG]

    Oliskos tuo semmoinen 90-luvun keksintö ylipäätään? Onko sulla joku elämää suurempi idea?
     

Kerro tästä muillekin!