Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nyt on tuossa tullu pari päivää taisteltua etupään kanssa. Olipa prkl lujassa ne etualatukivarsien rungonpäiden pultit. Olivat ruostuneet sinne puslan sisällä olevaan holkkiin ja se holkki oli vielä irti vulkanoinnistaan. Aika paljon sai 3kilon lekaa heilutella että sai edes vähä liikkumaan. Jä lämpöä sinne ei saanu kunnolla kun ei pilliä ole.

    Kyllä ne lopulta sitte löysäs ja mitään ei edes hajonnu. Siinä vaan sitten tukivarsia ihmetellessäni hoksin että ne mun kauan sitten täältä ostamani ES uretaanipuslat oli väärät. -89 Paronissa on näköjään alkuvuoden ja sitte loppuvuoden vahvistettu tukivarsimalli olemassa. Eli mulla on "early"n puslat ja "later" mallin tukivarret.
    Lisäksi vielä -90-95 vaihtuu tukivarret valetuiksi. Näihin on omat puslansa sitten..

    Rokkiauto tarjoaa just vääriä puslia niinku silloinkin kun sieltä sopivuuden tarkistin. Muitaki paikkoja kattelin ja kaikki tarjoaa sitä väärää sarjaa.

    Onneksi löysin tekijän noille, hieman hintavia puslia tulee mutta tulkoon, elämä on. Ei ole vaihtoehtoja.

    Eteen tilasin uudet alapallot, jotka vaihdan molemmille puolille. Vänkärinpuoli saa myös uuden jarruletkun. Raidetangonpäät on vielä ihan soivat pelit ehjine kumeineen joten saavat kelvata tuommosenaan.

    Osien putsailua ja maalaamista taas tiedossa ens viikolla.

    Tältä viikolta piti jo fyysisemmät hommat heittää pois ku taas käsistä tuntu pois. Ei eilen enää iltapäivästä pysyny työkalut kourassa ni piti heittää pois.
     
    kuolinpesä ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Onko punaiset puslat? Möin muutama vuosi takaperin setin sellaisia OD:n kautta...
    Pitäisi käydä tuohon meikäläisen avoon, johon ne alunperin ostinkin.
    Ei vaan tullut vaihdettua kun ehjää ei kannata korjata...
    Nyt on muutama kesä kulunut, joten puslan vaihto voisi olla ajankohtainen. Pitää kopistella rengasraudan kanssa.
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Joo, sulta taisin ne ostaa kun kerta yv:stä löyty vielä viestikin aiheesta. :D

    Se mullaki "hieman" venähti noiden laitto, niin nyt vasta paljastu tämä että eivät käy.

    Eli tässä selostettu erot noiden early/later alatukivarsien välillä.
    [​IMG]

    Eli mulla on oikeanpuoleinen tukivarsi ja vasemman puoleiset puslat. Ja tosiaan punaiset ovat. ;)
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ja lisäksi on vielä ne -90 alkaen olevat valetut alatukivarret joihin on vielä omat puslansa joita ei taida myöskään saada kuin Ameriikan Johnnyltä..

    Edit. Tai no siis kokonaisia uusia tukivarsiahan (kumipuslineen) taisi saada ainakin later ja >-90 tukivarsiin.

    En lähteny noihin uusiin ja kumisiin, kun ajattelin että takapäässä on jo kerta uretaanit ni laitetaan nyt sitte ympäriinsä ku aletaan vaihtelee. Mielenkiinnolla ootan millanen siitä tulee.. :D

    Noissa etupään vanhoissa puslissa etummaiset oli ainaki kohtuu hyvässä kunnossa mutta takimmaiset (niissä puslissa on vielä ne läpireiät sivusuuntaan) oli aivan sohlot. Sormilla sai heiluman sentin. Ei ihme jos kiihyttäessä ei meinaa rattia saada pideltyä ku veteli niin pirusti.. Kovemmissa Jarrutuksissaki oli aika levoton nyt loppuaikana.
     
    Muokattu: 17.1.2020
  5. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Heittäydyin tallissa auton alle ja totesin että avossa on nimenomaan "early style" tukivarsi.
    En nyt puslien kuntoa tarkemmin analysoinut, mutta voisin ostaa ne takaisin jos et muuta käyttöä keksi... Vaihdan (taas) joskus...:rolleyes:
    Gigantin palautus on 30pv, Powerin 60pv ja minulla sitten 9 vuotta...
    (näytti kaupanteko viestit olevan vuodelta 2011)
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Hyvä jos ne sulle passaa. Mä en kyllä noilla mitään tee. Hyvä vaan jos menis tarpeeseen.. :)
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Niin juu, vähä jääny tän ketjun päivitys nyt viime aikoina. Ollu liikaa muuta hommaa tuolla toisaalla.. :rolleyes:
    Paronin talven rempat meni aika putkeen, ei nyt mitään suurempaa ongelmaa tullu remonteissa vastaan. Taisi olla 25.3 ku leimasin sen ja pari viikkoa myöhemmin otin sen takas liikenteeseen.

    Alustassa on nyt kaikki puslat uusittu (uretaanisiin). Alapallot, vesipumppu+termari ja muutama jäähd. letku, muutama jarruletku, pari metriä jarruputkea, moottorin öljypohjantiiviste (fel-pro:n yksiosainen), vetoakseleiden stefat, sytytystulpat ja paljo muutaki tuli kateltua läpi mitä en enää muista.

    Paroni on ny pelannu hyvin. Öljy- ja nestevuodot väheni about 90%, vielä se prkl parista kohtaa tekee tippaa allensa. Ohjaustehostin, vaihdelootan tukilaippa ainakin on syypäitä ja turbon jäähd.putki tihkuu ja taitaa öljylinjaki hieman sieltä tihkua. Pitää nuo vielä kattoa ens talvena.

    Alustasta tuli kyllä hyvä. Nyt ku on uutta osaa kaikki, niin auto menee kyllä just sinne mihin tarjoaa. Suuntausta en ole vielä tehny, mutta vatupassilla ja narusuuntauksella tein sen vähä ainaki sinneppäin että saa tuntumaa autoon ja tietää että kaikki pelaa ennen lopulliseen suuntaukseen vientiä.

    Oiskohan tuolla 2-3 tankillista tullu nyt ajettua ja mukavahan tuolla on taas päästellä. :cool:Vauhtisokeutta meinaa välillä tulla kun Jeepin jälkeen hieman herkempi kulkemaan. Onneksi huomenna haetaan Craisu wanhus kaveriksi niin saa vähä toisenlaista kyytiä tälle vastapainoksi.

    Tuota alustaa vähä pelkäsin, että miten kovaksi nuo uretaanipuslat sen tekee, mut eipä siitä tullu yhtään liian kova. Herkkä se on nyt ohjautumaa, reagoi ihan pieneen ohjausliikkeeseen ja tuntuu pikkukivetki ratissa, mut ei kuitenkaan liikaa omasta mielestä.
    Jouset ja iskarithan tuohon jäi vakioksi, takana kybin harmaat ja eessä siniset. Etupään osalta ois voinu ehkä jämäkämpi iskari olla parempi, mut ku ei saanu noita harmaita enää sinne.. Kattoo ny kuin nuo kestää pitkään ja kattoo vaikka konilta sitte uusia jos tulee tarve.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Moi, mulla ei käsijarrukahva vedä ollenkaan sitä rullaa mihin etummainen vaijeri tulee kiinni. Millainen kiinnitys siinä on? En ole vielä purkanut keskikonsolia tieltä pois, kurkin vaan sivusta.
     

Kerro tästä muillekin!